Stänga av rekommendationer i Spotify på Windows

Medlem
Stänga av rekommendationer i Spotify på Windows

Ja, som titeln säger så är det så gott som omöjligt om jag inte är totalt blind att stänga av rekommendationer? Riktigt dåligt att när du är i botten av listan och inte har shuffle på så kan den ibland börja spela upp någon smörja jag inte alls lagt till själv ifrån rekommendationer.

Så kära FZ, hur i hela havet stänger jag av rekommendationer på Spotify WIndows?

Plz heeelp miiiii FZ!

EDIT: Jag har förövrigt Spotify Premium, allt jag hittar på Google är att det inte går om man har gratis versionen.

EDIT2: Tog bort lite personliga åsikter om musik som rekommenderas

How much wood would a woodchuck chuck, if a woodchuck could chuck wood?

Medlem

jag vill även bestämma vad som kommer upp i huvudtaget.
typ poddar och sån skit jag inte lyssnar på.
jätte irreterande.

Medlem

Slå på Repeat (gröna ikonen) så loopar spellistan från toppen igen.

"I intend to live forever, or die trying."

Medlem

Nu skriver jag från telefonen så kan inte bekräfta det. Men det borde vara: inställningar - uppspelning- automatisk uppspelning

Medlem
Skrivet av Thane:

Nu skriver jag från telefonen så kan inte bekräfta det. Men det borde vara: inställningar - uppspelning- automatisk uppspelning

Tror du spikade det; verkar vara vad TS efterfrågar:

"I intend to live forever, or die trying."

Medlem

Antar att det är den här du letar efter

längst ner under options,

Värt att notera kan vara att jag låst min desktopklient till version
1.1.38.558.g4b100958. -hatar omdesignen och alla features de tog bort nångång efter den versionen.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Det alternativet fanns!(Fast ser annorlunda ut nu ifrån din version) och det är en väldigt vacker start så det tackar jag för!(var lite blind då mina ögon skannade efter ordet rekommenderat i alla dess böjningar ^^ )

Men förut kunde man stänga av rekommenderad musik helt men nu går det bara inte? Inte så att jorden går under och världshaven torkar ut för att det finns men måste säga att jag småstör mig ändå påt...

Medlem

Rätt irriterande såna där grejer, att det alltid ska vara rekommendationer som typ "vi tror att du kommer gilla" 'insert valfri skit'. Vad hände med att låta människor vara ifred och aldrig mer rekommendera någonting som inte är efterfrågat?

Styret upp och däcken ner

Medlem

Vet inte om man törs säga det men älskar rekommenderat, det för mig in på låtar och artister jag aldrig hört talas om men som har liknande låtar jag gillar.

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 16GB DDR4 | nVME 1TB
PS5: G533 | Philips 70" | KLIPSCH 5.1.2

Medlem

Hur deras algoritmer fungerar för en beror mycket om man råkat få in skit i sina spellistor eller råkat gilla någon dynga som inte alls passar in. Rensade ut allt skit jag hade för att sedan bygga upp det igen och rekommendationerna började bli vettiga igen.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Vet inte om man törs säga det men älskar rekommenderat, det för mig in på låtar och artister jag aldrig hört talas om men som har liknande låtar jag gillar.

Samma här, tycker den funktionen är toppen! Tack vare den så har jag upptäckt massor av bra artister som jag förmodligen aldrig skulle ha vetat om annars.

Men visst borde det gå att stänga av såna funktioner helt om man nu föredrar det. Skumt att det inte går.

Medlem

Just rekommendationer har jag inget problem med men all andra funktioner dom lägger till och aktiverar utan att fråga om jag är intresserad eller inte. Som att dom spelade upp musikvideo i bakgrunden eller visade låttexten istället för skivomslaget. Sånt tycker jag är irriterande. Sen att dom slog ihop musik och podcast fliken så att mina album, spellistor och poddar låg blandat irriterade också så jag bytte till Deezer.

PSN: OAKTHYR

Medlem

Det finns alltså inget sätt att stänga av "Rekommenderat"? Dåligt isåfall, det är lite grann som när Windows vill tvinga en att "slutföra konfigurationer" av olika slag i Win 10. Det är en sak med gratis versioner men om man betalat för ett program eller tjänst, då borde man verkligen få ställa in det som man själv vill ha det utan tvång.

Medlem
Skrivet av Thane:

Skrivet av Broshimitsu:

Tror du spikade det; verkar vara vad TS efterfrågar:
https://i.imgur.com/NnAyuvX.png

Ja det var första irritationsmomentet löst iallafall! Nu är det bara att lyckas stänga av rekommendationer öht ^^

Skrivet av Ellakk:

Rätt irriterande såna där grejer, att det alltid ska vara rekommendationer som typ "vi tror att du kommer gilla" 'insert valfri skit'. Vad hände med att låta människor vara ifred och aldrig mer rekommendera någonting som inte är efterfrågat?

Preaach man preaaach!

Skrivet av theBoosing:

Jag ser fördelen med det, men alternativet att stänga av det tycker jag även är viktigt. Själv har jag mina egna metoder att hitta ny musik med allt ifrån reaction videos på Utuben av folk med någorlunda min smak men som ändå pushar nytt för mina öron(tex Tank The tech aka Roadie reactions för allting metal, eller ja rock generellt.) eller tråden om vad för låt man lyssnar på här på FZ

Skrivet av deezel:

Hur deras algoritmer fungerar för en beror mycket om man råkat få in skit i sina spellistor eller råkat gilla någon dynga som inte alls passar in. Rensade ut allt skit jag hade för att sedan bygga upp det igen och rekommendationerna började bli vettiga igen.

Om det är så har jag en hel del arbete framför mig

Skrivet av Nemo:

Samma här, tycker den funktionen är toppen! Tack vare den så har jag upptäckt massor av bra artister som jag förmodligen aldrig skulle ha vetat om annars.

Men visst borde det gå att stänga av såna funktioner helt om man nu föredrar det. Skumt att det inte går.

Precis

Skrivet av OAKTHYR:

Just rekommendationer har jag inget problem med men all andra funktioner dom lägger till och aktiverar utan att fråga om jag är intresserad eller inte. Som att dom spelade upp musikvideo i bakgrunden eller visade låttexten istället för skivomslaget. Sånt tycker jag är irriterande. Sen att dom slog ihop musik och podcast fliken så att mina album, spellistor och poddar låg blandat irriterade också så jag bytte till Deezer.

Är Deezer ett vettigt alternativ? Så mycket som Spotify annars skämt bort en genom åren gör byten inte enkelt direkt

Skrivet av waverider:

Det finns alltså inget sätt att stänga av "Rekommenderat"? Dåligt isåfall, det är lite grann som när Windows vill tvinga en att "slutföra konfigurationer" av olika slag i Win 10. Det är en sak med gratis versioner men om man betalat för ett program eller tjänst, då borde man verkligen få ställa in det som man själv vill ha det utan tvång.

Verkar så. Riktigt kasst.

Medlem
Skrivet av Zensu:

Är Deezer ett vettigt alternativ? Så mycket som Spotify annars skämt bort en genom åren gör byten inte enkelt direkt

Jag tycker att det funkar bra. Jag testade Tidal och Apple Music också men fastnade för Deezer. När det kommer till den sortens musik som jag lyssnar på hade Deezer bäst urval av låtar jämfört med dom två andra. Sen var typ alla låtar av Tenacious D och Lonely Island censurerade på Apple så den dumpade jag ganska snabbt.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag tycker att det funkar bra. Jag testade Tidal och Apple Music också men fastnade för Deezer. När det kommer till den sortens musik som jag lyssnar på hade Deezer bäst urval av låtar jämfört med dom två andra.

Prövade lite på gratisversionen och allting va trevligt och enkelt. Sådär lagom bra UI och har hittills hittat allt jag sökt på! Appen har jag läst ska vara bra(Mitt egna intryck kommer såklart avgöra det ;P ) och att offline alternativet finns är A-Ö! Även fint att det finns familje-abonnemang då det är något jag använder. Ska starkt överväga ett byte ifrån Spotify och tackar för tipset!

Skrivet av OAKTHYR:

Sen var typ alla låtar av Tenacious D och Lonely Island censurerade på Apple så den dumpade jag ganska snabbt.

Riktigt dåligt men misstänker att det sitter en spärr i inställningar ifrån start som man måste klicka sig ur för att få lyssna på låtar som dom skall vara?

Är man en överkänslig person så tycker jag att man själv får gå extra milen och härja runt i inställningar, inte tvärtom!

Medlem
Skrivet av Zensu:

Prövade lite på gratisversionen och allting va trevligt och enkelt. Sådär lagom bra UI och har hittills hittat allt jag sökt på! Appen har jag läst ska vara bra(Mitt egna intryck kommer såklart avgöra det ;P ) och att offline alternativet finns är A-Ö! Även fint att det finns familje-abonnemang då det är något jag använder. Ska starkt överväga ett byte ifrån Spotify och tackar för tipset!

Riktigt dåligt men misstänker att det sitter en spärr i inställningar ifrån start som man måste klicka sig ur för att få lyssna på låtar som dom skall vara?

Är man en överkänslig person så tycker jag att man själv får gå extra milen och härja runt i inställningar, inte tvärtom!

Jag gillar att det är ganska stilrent utseende på själva spelaren. Bakgrundsfärgen ändras beroende på albumets färger vilket också ser trevligt ut. Touchkontrollerna funkar också bra där man byter låt genom att dra fram eller bak på albumbilden eller ner för att komma åt menyn.

Startsidan funkar också ganska bra. Tror det är ungefär samma design som Spotify. Längst upp är senast spelade. Sen kommer mixes som rekommenderar liknande låtar till det du har gillat, vilket funkar bra ibland och ibland känns det inte som låtarna är samma genre ens. Efter det kommer en massa spellistor som är skapade av Deezer. Överlag en bra upplevelse.

Familjekonto vet jag inte om det finns men möjligheten att ladda ner musik går att göra och som ofta är ett måste om man vill lyssna på musik när man kör bil på landsbygden

Jag googlade en hel del för att försöka stänga av censurerade låter men jag hittade ingen bra lösning. Kom på att Apple Music också hade den segaste hämtningen av låtar när man bytte snabbt mellan dom. Ibland tog det 10-15 sekunder innan nästa låt spelade och det märkte jag aldrig av i varken Tidal, Deezer eller Spotify.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Ibland tog det 10-15 sekunder innan nästa låt spelade och det märkte jag aldrig av i varken Tidal, Deezer eller Spotify.

Riktigt illa!

-

Ja appen ser ganska stilren ut, som du skriver påminner det om Spotify men förmodligen inte lika rörigt då dom ändrar ganska friskt hur saker ligger(har jag iallafall fått för mig ) mellan uppdateringar som gör det plottrigt och snurrigt till och ifrån. Men basfunktionerna dvs tillgång till sina spellistor etc är alltid enkelt.

Men då återstår frågan, kan man stänga av rekommendationer helt haha?! ^^

-

Japp! Familje abb finns för 189kr/mån! Sådant är alltid att föredra istället för att varje individ i hushållet/familjen ska dega en full premium summa!

Medlem

Vet inte om du fått svar än, men här är det. Gå in i inställningar.

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

https://i.imgur.com/TXjj9YG.png

Vet inte om du fått svar än, men här är det. Gå in i inställningar.

Japp redan fått svar på just den delen, tack ändå! Nästa steg i evolutionen var att stänga av rekommendationer helt, vilket inte går(iallafall inte på Windows appen).

Medlem
Skrivet av Zensu:

Japp redan fått svar på just den delen, tack ändå! Nästa steg i evolutionen var att stänga av rekommendationer helt, vilket inte går(iallafall inte på Windows appen).

Jag undrar vad det är för rekommendationer du menar mer exakt. Är det framsidan, alltså denna här? Det är den enda sorts rekommendationer jag får. Och som tur väl är så ser man ju bara den när man startar programmet och sen inte mer. 😅

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Jag undrar vad det är för rekommendationer du menar mer exakt. Är det framsidan, alltså denna här? Det är den enda sorts rekommendationer jag får. Och som tur väl är så ser man ju bara den när man startar programmet och sen inte mer. 😅

Får rekommendationer i botten av mina spellistor. Som jag skrev tidigare är det inget direkt som får jorden att gå under ^^

Bara en såndär "Grinds my gear" grej haha! Inte lika illa nu när jag stängt av automatisk uppspelning utav det. Sjukt att det är en standard inställning, men man kan ju inte gilla allt här i världen

1
Skriv svar