Problem med att lägga till nytt betalkort för Xbox, helt omöjligt att kunna chatta med MS support

Inaktiv
Problem med att lägga till nytt betalkort för Xbox, helt omöjligt att kunna chatta med MS support

Mitt gamla kort hade gått ut så jag fick ett nytt kort. Men när jag ska lägga in det som betalkort i/för Xboxen så vägrar den. Oavsett om jag gör det på själva boxen eller på xbox.com.

Den säger att inte kortuppgifterna inte stämmer, vilket dom gör. Är det någon som upplevt liknande problem?

Jag har försökt få kontakt med Xbox/Microsoft support och live chatt. Men den vägrar erbjuda mig live chatt efter jag gjort mitt val under supporten. Testat alla olika problem, men aldrig får jag live chatt.

Har du kollat så att du inte måste aktivera något hos din bank först?
Ex.vis någon spärr mot distansköp som stör.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skribent
Skrivet av anon_332944:

Mitt gamla kort hade gått ut så jag fick ett nytt kort. Men när jag ska lägga in det som betalkort i/för Xboxen så vägrar den. Oavsett om jag gör det på själva boxen eller på xbox.com.

Den säger att inte kortuppgifterna inte stämmer, vilket dom gör. Är det någon som upplevt liknande problem?

Jag har försökt få kontakt med Xbox/Microsoft support och live chatt. Men den vägrar erbjuda mig live chatt efter jag gjort mitt val under supporten. Testat alla olika problem, men aldrig får jag live chatt.

Min första tanke är att kortet inte är aktiverat för onlineköp utomlands. Vet att Swedbank har så du måste slå på det när du får ett nytt kort. Går att göra enkelt om du loggar in på banken på nätet.


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv
Skrivet av Johan Lorentzon:

Min första tanke är att kortet inte är aktiverat för onlineköp utomlands. Vet att Swedbank har så du måste slå på det när du får ett nytt kort. Går att göra enkelt om du loggar in på banken på nätet.

Helvete, mitt kort var bara aktiverat för köp i Europa. Ändrade till Världen så funkade det. Att jag inte tänkte på att kolla det...

Tack!

1
Skriv svar