Deathloop och Dishonored är kopplade till varandra

Medlem
Skrivet av Mirage:

Försökte gilla Dishonored, men det gick bara inte. Grafikstilen gick mig emot. Deathloop har jag inte ens sett gameplay på. Posterbilden och namnet fick mig att gå vidare. Känns som jag gjorde rätt beslut nu när ni säger de påminner om varandra.

Helt klart fel beslut.
Och håller inte alls med dig om stilen, den är ju toppen!

Vi kanske har olika smak helt enkelt

Men det är genuint kompetent utvecklade spel av hög klass.. Det går inte att argumentera emot.

Det råkar vara min favorit-typ av spel dock... Immersive Sims. Och Arkane är bäst i världen på den genrén idag.
Tyvärr verkar det som att dom börjar röra sig ifrån den typen av spel i och med Redfall..


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Gillade Dishonored men det blev aldrig av att jag körde klart det. Det samma med Deathloop. Men att det skulle vara ett delat universum är ju lite kul. Isåfall ser jag gärna fler spel i samma universum.

Medlem

Jag gillar Dishonered, men Deathloop har god potential, men föll inte mig i smaken. Det är alldeles för enkelt. Spelet uppmuntrar till att smyga, men det finns ingen poäng i det alls, eftersom du antingen kan skjuta dig igenom spelet hur lätt som helst eller om du blir upptäckt kan du enkelt försvara dig genom att slakta allt som har reagerat på din närvaro. Om du ändå envisas med att fortsätta smyga är det enkelt att kuta iväg och gömma sig för att snart bli bortglömd igen.

Spelet är för lätt helt enkelt och fienden allt för korkade.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Jag tror jag ska ge Deathloop en ny chans.


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av Mirage:

Försökte gilla Dishonored, men det gick bara inte. Grafikstilen gick mig emot. Deathloop har jag inte ens sett gameplay på. Posterbilden och namnet fick mig att gå vidare. Känns som jag gjorde rätt beslut nu när ni säger de påminner om varandra.

Samma här, och vid en provspelning visade det sig för mig vara helt rätt beslut. Lika kackigt som Dishonored-serien, som jag av någon anledning led mig genom... Troligen ett par av av de sämsta spelen som jag spelat genom i modern tid.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av roxkz:

Samma här, och vid en provspelning visade det sig för mig vara helt rätt beslut. Lika kackigt som Dishonored-serien, som jag av någon anledning led mig genom... Troligen ett par av av de sämsta spelen som jag spelat genom i modern tid.

Nyfiken nu: om man tycker Dishonored är det sämsta i modern tid, vad gillar man då?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nyfiken nu: om man tycker Dishonored är det sämsta i modern tid, vad gillar man då?

Sa inte att det var det sämsta i modern tid, jag sa att "Troligen ett par av av de sämsta spelen som jag spelat genom i modern tid".

Brukar oftast bara släppa spelet om det är dåligt eller 'inte min kopp te', men led genom dem båda av någon anledning.

I övrigt, gillar jag rätt mycket.. allt från Dark Souls och Nier till Doom Eternal och Stellaris.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av roxkz:

Sa inte att det var det sämsta i modern tid, jag sa att "Troligen ett par av av de sämsta spelen som jag spelat genom i modern tid".

Brukar oftast bara släppa spelet om det är dåligt eller 'inte min kopp te', men led genom dem båda av någon anledning.

I övrigt, gillar jag rätt mycket.. allt från Dark Souls och Nier till Doom Eternal och Stellaris.

Haha, sorry. Och det där med att lira igenom spel man inte gillar har jag verkligen kämpat med. Numera gör jag det knappt. Finns för många bra spel.


signatur
Medlem
Skrivet av Disturbedcows:

Det är inte att spelet kan kännas väldigt inramat och opolerat m.m som kan vara problemet, nej nej. Det är helt enkelt bara PK-smörja, garbage take. Varför ens vädra såpass okonstruktiv negativitet? Hur är det ens relaterat till ämnet?

Min åsikt. Vill du dra det upp i näsan så är du välkommen.

Medlem

Jag avskydde Dishonored första gången jag spelade det. Kom tillbaka till det x antal år senare och någonting bara clickade, forfarande inte mitt favvospel någonsin, men spelade klart det och tyckte om det.


signatur

FZ behöver mer avancerade signaturer <<;;

Medlem

Där Dishonored var ett bra spel med bra bandesign och en hel del upptäckarglädje så är Deathloop en korridorshooter utan något egentligt djup. Arkane hade redan gjort Deathloop tidigare i Prey Mooncrash (som för övrigt är riktigt riktigt bra) men Deathloop saknade djup och variation. Fienden kom på led och blev gladligen skjutna utan bekymmer. Det fanns ingen som helst användning av att smyga sig fram utan det var bara att springa vidare. Synd för Deathloop hade potential.

12
Skriv svar