Har Phil Spencers bokhylla "råkat" visa en Xbox-streamingkonsol?

Robot
Har Phil Spencers bokhylla "råkat" visa en Xbox-streamingkonsol?
Medlem

Xbox link


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

Xbox link

Xbox Series L?

Jag tror att denna grej har varit på G ett tag och nu när Stadia lägger ned så är det ju läge att försöka ta upp den bollen. Streaming konsol tillsammans med Game Pass för 199 kr/månaden inriktat mot familjer. Tror det kan sälja bra.

Nu när jag tittar lite närmare ser den nästan ut som en Kinect? Skulle ju vara sjukt om MS försöker sig på den tekniken igen XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det skulle inte förvåna mig om Microsoft tjänar mer pengar på Xbox Game pass än i hur många konsoler de lyckas sälja. Så länge det är kvalitet på själva streamandet så tror jag att Xbox Game pass skulle passa ganska bra på en sån konsol

Skribent
Skrivet av herrPuffy:

Det skulle inte förvåna mig om Microsoft tjänar mer pengar på Xbox Game pass än i hur många konsoler de lyckas sälja. Så länge det är kvalitet på själva streamandet så tror jag att Xbox Game pass skulle passa ganska bra på en sån konsol

Jag tror hela Xcloud-grejen är uppbyggd för en sån här konsol eller streaming-puck. Det vi gör nu är att testar tjänsten så att den funkar bra när en sådan konsol släpps. De är smarta nog att inse att de kan inte släppa en streaming-konsol och inte ha tjänsten på plats och fungerande innan.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Loggan till vänster är ju helt klart Playboy-loggan. Så det är ju en DVD samlingsbox med bunnies som han glömt att lägga undan.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror hela Xcloud-grejen är uppbyggd för en sån här konsol eller streaming-puck. Det vi gör nu är att testar tjänsten så att den funkar bra när en sådan konsol släpps. De är smarta nog att inse att de kan inte släppa en streaming-konsol och inte ha tjänsten på plats och fungerande innan.

Ah låter rimligt Jag gissar på att streamingkonsolen kommer vara billigare än den ordinarie, så i slutändan får de ju också ytterligare prenumeranter som inte velat lägga en peng på Series S/X. Det är ju nog gamepass som genererar mest pengar

Skribent
Skrivet av herrPuffy:

Ah låter rimligt Jag gissar på att streamingkonsolen kommer vara billigare än den ordinarie, så i slutändan får de ju också ytterligare prenumeranter som inte velat lägga en peng på Series S/X

Ja jag tror på något under 1000 kr med handkontroll. Pris ungefär som en Google Chromecast. Sen bundla in det med Game Pass och sälj mot barnfamiljer. Kommer gå åt som smör.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av herrPuffy:

Det skulle inte förvåna mig om Microsoft tjänar mer pengar på Xbox Game pass än i hur många konsoler de lyckas sälja. Så länge det är kvalitet på själva streamandet så tror jag att Xbox Game pass skulle passa ganska bra på en sån konsol

Från följande artikel: https://www.tweaktown.com/news/88846/microsoft-reveals-how-mu...

Så man tjänar ännu inte mer på Game Pass än på hårdvara, dock så inkluderar hårdvara mer än konsoler (hörlurar, kontroller, etc.). Bör även förtydligas att inkomst (revenue) inte är detsamma som att man gör en vinst (profit), detta då många inte riktigt tycks förstå detta i tidigare diskussioner jag haft.

Medlem
Skrivet av meanh:

https://static.tweaktown.com/news/8/8/88846_32_game-pass-made...

Från följande artikel: https://www.tweaktown.com/news/88846/microsoft-reveals-how-mu...

Så man tjänar ännu inte mer på Game Pass än på hårdvara, dock så inkluderar hårdvara mer än konsoler (hörlurar, kontroller, etc.). Bör även förtydligas att inkomst (revenue) inte är detsamma som att man gör en vinst (profit), detta då många inte riktigt tycks förstå detta i tidigare diskussioner jag haft.

Aha tack för infon!

Medlem

Är väl typ hur jag trodde Stadia skulle vara, Netflix fast för spel. Om nu game pass skulle funka på den här enheten


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

"Tur" för slarv-klanten att han är VD.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

"Tur" för slarv-klanten att han är VD.

Antar att du skojar va?

Medlem

Jag tror inte att en dedikerad molnbaserad konsol är ekonomiskt hållbart för Microsoft då de flesta redan har enheter i form av smarta enheter och datorer för att kunna använda Xcloud. Jag tror mer på att det är en slimmad modell av Xbox Series S. Det tog 3 år för Xbox One S att släppas, vilket är helt i fas med nästa år för nya modeller av både Series X och S. Och 2024 kan vi nog förvänta oss uppgraderade modeller.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag tror inte att en dedikerad molnbaserad konsol är ekonomiskt hållbart för Microsoft då de flesta redan har enheter i form av smarta enheter och datorer för att kunna använda Xcloud. Jag tror mer på att det är en slimmad modell av Xbox Series S. Det tog 3 år för Xbox One S att släppas, vilket är helt i fas med nästa år för nya modeller av både Series X och S. Och 2024 kan vi nog förvänta oss uppgraderade modeller.

Jag hoppas och tror att det är en "Xbox cloud låda", det skulle få mig att trilla över till xbox cloud och gamepass för att kunna koppla mot tven. Tror det finns många fler som jag, som inte vill lira på tablets/telefon utan sitta med handkontroll och lira på tven.

Enda alternativet för detta är PC och sedan hdmi till tv?

Ser inte lådan liiiite för liten ut också, för att vara en slim? Nu ser vi ju inte hur djupt den går iofs men stället till svärdet ser inte ut att stå så långt bak.

Kan vara så att jag försöker övertala mig själv också då jag inte vill att det ska vara en Xbox series S slim/mini

Medlem
Skrivet av sumodl:

Jag hoppas och tror att det är en "Xbox cloud låda", det skulle få mig att trilla över till xbox cloud och gamepass för att kunna koppla mot tven. Tror det finns många fler som jag, som inte vill lira på tablets/telefon utan sitta med handkontroll och lira på tven.

Enda alternativet för detta är PC och sedan hdmi till tv?

Ser inte lådan liiiite för liten ut också, för att vara en slim? Nu ser vi ju inte hur djupt den går iofs men stället till svärdet ser inte ut att stå så långt bak.

Kan vara så att jag försöker övertala mig själv också då jag inte vill att det ska vara en Xbox series S slim/mini

Sedan i somras så finns det officiellt stöd för Xcloud i nyare Samsung TV-apparater, och stödet lär utöka till fler märken och modeller. Har man en TV som kör Android TV, eller kanske en Shield TV, så går det även att sideloada Android-appen i väntan på officiellt stöd. En annan lösning är ju att koppla in telefonen direkt i TV:n från USB-C till HDMI. Sen vet jag inte hur väl det funkar på TV-apparater, men Xcloud går ju att komma åt via webbläsaren genom att gå in på http://xbox.com/play. Men då tror jag nog mer på att sideloada eller köra med kabel.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Sedan i somras så finns det officiellt stöd för Xcloud i nyare Samsung TV-apparater, och stödet lär utöka till fler märken och modeller. Har man en TV som kör Android TV, eller kanske en Shield TV, så går det även att sideloada Android-appen i väntan på officiellt stöd. En annan lösning är ju att koppla in telefonen direkt i TV:n från USB-C till HDMI. Sen vet jag inte hur väl det funkar på TV-apparater, men Xcloud går ju att komma åt via webbläsaren genom att gå in på http://xbox.com/play. Men då tror jag nog mer på att sideloada eller köra med kabel.

Okok då finns det lite lösningar då, men ingen riktigt användarvänlig förutom att köra appen i tven, har Samsung men min är tyvärr 2 år för gammal och då skulle en streamlåda ändå vara mitt första alternativ gentemot dem andra lösningarna.

Men vi får snart se, tror på utannonsering innan julhandeln om det skulle vara en typ av streamlåda.

Medlem

Jag tittade mer på den där cloud bärbara konsolen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Tror den kommer heta: Xbox Series Cloudpass ultimate Gamepass Microsoft with EAplay and Bethesda.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag tittade mer på den där cloud bärbara konsolen.

Du menar denna som han har på hyllan

https://www.logitechg.com/en-us/products/gamepads/cloud-handh...

Medlem
Skrivet av meanh:

https://static.tweaktown.com/news/8/8/88846_32_game-pass-made...

Från följande artikel: https://www.tweaktown.com/news/88846/microsoft-reveals-how-mu...

Så man tjänar ännu inte mer på Game Pass än på hårdvara, dock så inkluderar hårdvara mer än konsoler (hörlurar, kontroller, etc.). Bör även förtydligas att inkomst (revenue) inte är detsamma som att man gör en vinst (profit), detta då många inte riktigt tycks förstå detta i tidigare diskussioner jag haft.

De tjänar alltså bara 27% mer på hårdvaran än de gör på game pass. Det kommer snart vara på andra hållet skulle jag tro.

Medlem

Ser väl alldeles för stor ut? Tänker då jämfört med Chromecast.

Lurigt.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Ser väl alldeles för stor ut? Tänker då jämfört med Chromecast.

Lurigt.

Är väl lite som Apple TV och Nvidia Shield i storlek.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Ser väl alldeles för stor ut? Tänker då jämfört med Chromecast.

Lurigt.

Ja det har du rätt i, jag tyckte den såg för liten ut för att vara en slimi/mini Series S. Men som du skriver ser den samtidigt onödigt stor ut för att vara en streamdongle av något slag.

Lurigt var ordet!

Dex
Medlem
Skrivet av RaXha:

De tjänar alltså bara 27% mer på hårdvaran än de gör på game pass. Det kommer snart vara på andra hållet skulle jag tro.

Tjänar vet man inte. Dom drar in 27% mer, men om dom tjänar mer vet man inte då man inte har någon uppgift om utgifter

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Fearnox:

Ser väl alldeles för stor ut? Tänker då jämfört med Chromecast.

Lurigt.

Om ryktena stämmer så är det mer av en streamingkonsol än en dongle. Men det florerar så mycket rykten nu så omöjligt att säga vad som är sant.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Om ryktena stämmer så är det mer av en streamingkonsol än en dongle. Men det florerar så mycket rykten nu så omöjligt att säga vad som är sant.

Kanske är en "Xbox one s classic".

Medlem

X Stream.

Nej, det kommer ju vara något ologiskt namn som gör hela Xbox-familjen ännu mer förvirrande.

Edit: Xbox Stream eller ett så logiskt, normalt namn som möjligt vore gött (tänk: hur Sony döper PlayStation och PS VR), men det tror jag inte att vi får.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Jim128:

X Stream.

Nej, det kommer ju vara något ologiskt namn som gör hela Xbox-familjen ännu mer förvirrande.

Edit: Xbox Stream eller ett så logiskt, normalt namn som möjligt vore gött (tänk: hur Sony döper PlayStation och PS VR), men det tror jag inte att vi får.

Det naturliga valet är ju Series E...


signatur

Jump in.

Medlem

Kan vi bara få en Xbox 720? Blir förvirrad av dessa namn.

12
Skriv svar