Nyheter om Silent Hill ska visas upp på onsdag

Robot
Nyheter om Silent Hill ska visas upp på onsdag

"Uppdateringar" för Silent Hill-serien visas 19 oktober.

#Konami, #Silent-hill


Medlem

HYPE!!! Väntat flera år på detta!

NuZ
Testpilot

Sweet! Slår ju inte RE serien för mig men är ruggigt hype på nytt SH, så ska tittas på


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

1999 och 2001, det var tider det.

RIP

Skribent

Förbereder mig att bli besviken så blir jag inte besviken. XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Gärna en remake av 2an. Eller både 1an och 2an.

Medlem

Hoppas att det inte blir Bloober Team..

Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Hoppas att det inte blir Bloober Team..

Känner mera tvärtom, hoppas att ett projekt är med Bloober Team

Medlem

Hoppas verkligen på att det är en riktig uppföljare och inte någon pachinkomaskin, mobilspel, tv-serie eller annat shite.

Skribent

Det har ju ryktas om en 3:e film, så jag gissar att de utannonserar Silent hill 3....och det är väl så bra jag tror detta kan bli...


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Johan Lorentzon:

Förbereder mig att bli besviken så blir jag inte besviken. XD

En klok inställning som någon borde brodera på en tavla - alternativt tatuera in rakt över bröstet..

Skrivet av Johan Lorentzon:

Det har ju ryktas om en 3:e film, så jag gissar att de utannonserar Silent hill 3....och det är väl så bra jag tror detta kan bli...

Vänta, finns det två filmer? Minns bara den där Pyramid head daskar ett människoskinn stort som ett lakan mot en bättre begagnad kyrkport, men då har man fredagsfilmen kirrad redan på måndagmorgon!

Skribent
Skrivet av Jonas Vågström:

En klok inställning som någon borde brodera på en tavla - alternativt tatuera in rakt över bröstet..

Vänta, finns det två filmer? Minns bara den där Pyramid head daskar ett människoskinn stort som ett lakan mot en bättre begagnad kyrkport, men då har man fredagsfilmen kirrad redan på måndagmorgon!

I den andra spelar John Snow och du bör helst undvika den. Heter Silent Hill Revelation, men är en direkt fortsättning på 1an.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

I den andra spelar John Snow och du bör helst undvika den. Heter Silent Hill Revelation, men är en direkt fortsättning på 1an.

https://www.youtube.com/watch?v=9b4iOhWswYM

Ofattbart usel film jämfört med första


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Skribent
Skrivet av marsson90:

Ofattbart usel film jämfört med första

I klass med uppföljarna till Starship Troopers...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Spännande och se vad det blir för något.

Medlem

Om man aldrig spelade dom när det begav sig, är det någon idé att göra det nu? 3D spel åldras inte alltid väl och sånt man är bortskämd med nu som att slippa frysa kameravinklar och annat.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Konfirmerat alltså.
Jag är lite orolig att det är en lite twist som kommer.

Medlem

Riktigt mysigt! Mitt spelande kommer ta fart på allvar då, blir att platina utan snack

Medlem

Ska bli "intressant" att följa vad som troligtvis kommer vara en Silent Hill 2 Remake.

Ser bara negativt på Konami numera efter alla deras katastrofala snedsteg med serien efter 4an, fruktansvärda HD-Collection floppen, nedläggningen av PT osv...

Förväntar mig ingenting, då de dårarna inte ens bryr sig om att säkra en hemsida till serien.
Domänen går numer till ett riktigt roligt inlägg som skaparen av Pyramid Head twittrade.

Kunde egentligen inte bry mig mindre om vad som kommer eftersom det enda Konami gjort på senare tid med Silent Hill är Skateboards och DLC's till andra spel...
Är det Bloober Team så är jag ännu mindre intresserad.
Det som faktiskt skulle kunna rädda serien är ifall de gjorde som Capcom med sina reboots (radikala förändringar), men det såg vi ju hur de gick med Kojima's PT.

Medlem
Skrivet av Razken:

Ska bli "intressant" att följa vad som troligtvis kommer vara en Silent Hill 2 Remake.

Ser bara negativt på Konami numera efter alla deras katastrofala snedsteg med serien efter 4an, fruktansvärda HD-Collection floppen, nedläggningen av PT osv...

Trean var också ett rejält snedsteg.

Skribent
Skrivet av scaryfoot:

Trean var också ett rejält snedsteg.

Lugn nu, 3an höll sig ju ändå inom ramarna av SH. Helt klart sämst av de tre första, men jag ser det ändå som ett bra spel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Trean var också ett rejält snedsteg.

Det är nog väldigt få tillsammans med dig som faktiskt tycker det.
Det fick väldigt bra mottagande när det kom och har bara vuxit till en stark klassiker efteråt.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Lugn nu, 3an höll sig ju ändå inom ramarna av SH. Helt klart sämst av de tre första, men jag ser det ändå som ett bra spel.

Svårt att hålla sig lugn när dom pajade minnet av ett av mina favoritspel. SH3 började bra.
Dom kallade spelet för Silent Hill, och handlingen hade anknytningar till ettan (där det började). That's it. Rätt snyggt var det dock.
Dom kallade fyran också för Silent Hill...

Medlem
Skrivet av Razken:

Det är nog väldigt få tillsammans med dig som faktiskt tycker det.
Det fick väldigt bra mottagande när det kom och har bara vuxit till en stark klassiker efteråt.

Ja, jag minns det. Köpte det när det släpptes 2003. Men jag kände då också att nåt fattades.
Folk har olika smak. En del har bättre.

Han som skrev storyn till SH3 var programmerare i första Silent Hill. Det skulle han ha fortsatt med.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Folk har olika smak. En del har bättre.

Lol, det har jag märkt. Vissa satte ju Cyberpunk 2077 som sina GOTY's...
(Ja, alla har olika smak och tråkigt vore det ju annars. 😛)

Medlem

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Razken:

Lol, det har jag märkt. Vissa satte ju Cyberpunk 2077 som sina GOTY's...
(Ja, alla har olika smak och tråkigt vore det ju annars. 😛)

Ja, trodde aldrig jag skulle gilla det så mycket. Och om jag jämför det med Silent Hill 3... Cyberpunk spöar det rakt upp och ner

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Ja, trodde aldrig jag skulle gilla det så mycket. Och om jag jämför det med Silent Hill 3... Cyberpunk spöar det rakt upp och ner

Inte för att man bör jämföra ett skräckspel från 2003 med en toppmodern futureshooter, but ok. 😅

Skribent
Skrivet av scaryfoot:

Ja, trodde aldrig jag skulle gilla det så mycket. Och om jag jämför det med Silent Hill 3... Cyberpunk spöar det rakt upp och ner

Alltså nu får du VERKLIGEN lugna dig! 😁


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ska bli intressant att se vad de presenterar.

1
Skriv svar