Final Fantasy VII Rebirth ser ut att kunna avvika från originalspelet

Robot
Final Fantasy VII Rebirth ser ut att kunna avvika från originalspelet
Medlem

Samtidigt som jag inte vill att de ändrar något från originalet är jag nyfiken på vad som skulle ha kunnat ske i en alternativ "tidslinje". Kan jag få båda? ^^

Medlem

Jag tycker det låter bra!

Medlem

Jag är skeptisk även om jag är nyfiken på var de har för planer.

Jag gillade när de utökade världsbyggandet och byggde ut etablerade karaktärer i remaken men mycket av det nya som de lade in var ganska kasst samt så var det väldigt mycket filler material.

Medlem

Remaken är ju bra/helt ok, men jag vill påstå att bortsett från karaktärerna och världen generellt så är det inte FF7, så att del2 (och 3) kommer skilja sig markant är ju föga förvånande utan snarare väntat, iomed det inte är samma spel.

Skribent

Vet inte vad jag ska tro här? Vet de ens själva? En handen säger att de ska följa FF7 originalet och andra handen öppnar upp för att det kommer förändringar?

Personligen tycker jag kanske inte förändringarna i första delen var största problemet. Största problemet var utfyllnaden som i mångt och mycket kändes helt menlöst.

Men vi får se vart allt landar när vi fått alla delar.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag ser "reamken" som ett helt nytt spel vilket inte är fel i sig själv. Vad det gäller en remake så är jag så glad att ha möjligheten att just nu köra den stängda betan av Echo-S, det finns en öppen demo av första skivan här (https://www.tsunamods.com/echo-s/).

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Vet inte vad jag ska tro här? Vet de ens själva? En handen säger att de ska följa FF7 originalet och andra handen öppnar upp för att det kommer förändringar?

Personligen tycker jag kanske inte förändringarna i första delen var största problemet. Största problemet var utfyllnaden som i mångt och mycket kändes helt menlöst.

Men vi får se vart allt landar när vi fått alla delar.

Jag har personligen svårt att se att de skulle välja att skapa remaken utan en klar vision för hur spelet kommer att vara. Jag räknar med att de grundläggande delarna av berättelsen har varit färdiga i flera år.

Inte helt säker på vad du menar med utfyllnaden dock, menar du sidouppdragen? I sådana fall kan jag instämma, hoppas de gör något mer intressant med dem men räknar inte med det med tanke på hur strikt de brukar hålla sig till designformulas för berättelser inte bara mellan olika spel utan också överlag i Japan.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Remaken är ju bra/helt ok, men jag vill påstå att bortsett från karaktärerna och världen generellt så är det inte FF7, så att del2 (och 3) kommer skilja sig markant är ju föga förvånande utan snarare väntat, iomed det inte är samma spel.

Näe, det är inte FF7, vilket jag tycker är bra. Det utspelar sig dock i FF7s värld så undertiteln är viktig för att särskilja det hela.
Remake i det här fallet syftar kanske inte på att det är klassiskt remake som åtsyftas utan att historien görs om(inte samma alltså).

Skrivet av Johan Lorentzon:

Vet inte vad jag ska tro här? Vet de ens själva? En handen säger att de ska följa FF7 originalet och andra handen öppnar upp för att det kommer förändringar?

Personligen tycker jag kanske inte förändringarna i första delen var största problemet. Största problemet var utfyllnaden som i mångt och mycket kändes helt menlöst.

Men vi får se vart allt landar när vi fått alla delar.

De behåller förmodligen vissa nyckelmoment som karaktärer och platser men ändrar på hur det utspelar sig.
Man kanske träffar Cid någonstans tillexempel och Cid kommer fortfarande samma hem, men man kanske inte går samma väg genom historien och upptäcker platsen vid ett annat tillfälle istället. Att komma dit kan ju dock vara en mäktig känsla och återspegla hur det kändes i originalet.

Håller inte om att utfyllnaden inte tillför något, jag tycker att det gör väldigt mycket för karaktärsbyggnad och får en att bry sig mycket mer. Blir mycket lättare att relatera till karaktärerna och gör så att världen känns mer äkta.

Ser fram emot att upptäcka världen och karaktärerna med nya ögon igen.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Näe, det är inte FF7, vilket jag tycker är bra. Det utspelar sig dock i FF7s värld så undertiteln är viktig för att särskilja det hela.
Remake i det här fallet syftar kanske inte på att det är klassiskt remake som åtsyftas utan att historien görs om(inte samma alltså).

FF7R är mera av en Pre-Sequel, whispers försöker hålla storyn på plats så allt utspelar sig korrekt, men nu är de borta vilket gör att de kan göra vad de vill i nästa del, jag vet inte riktigt hur jag ställer mig till det för det känns som en risk att de inte gör vad man gjorde tidigare.

Hela saken med att Zack verkar leva gör mig orolig för att storyn kommer spåra ur.

Medlem
Skrivet av DerpMcDerp:

Samtidigt som jag inte vill att de ändrar något från originalet är jag nyfiken på vad som skulle ha kunnat ske i en alternativ "tidslinje". Kan jag få båda? ^^

De släpper ju en klassisk remake på mobilen som jag antar kan portas över till andra plattformar senare. Inte samma nivå av innehåll men ser ändå ganska bra ut. Personligen tänker jag att jag alltid har originalet att ta mig tillbaka till, det ligger alltid nära hjärtat.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Skribent
Skrivet av Proximately:

Jag har personligen svårt att se att de skulle välja att skapa remaken utan en klar vision för hur spelet kommer att vara. Jag räknar med att de grundläggande delarna av berättelsen har varit färdiga i flera år.

Inte helt säker på vad du menar med utfyllnaden dock, menar du sidouppdragen? I sådana fall kan jag instämma, hoppas de gör något mer intressant med dem men räknar inte med det med tanke på hur strikt de brukar hålla sig till designformulas för berättelser inte bara mellan olika spel utan också överlag i Japan.

Jag hoppas du har rätt. Men det är lite som att jag också räknade med att de hade de grundläggande delarna klara i nya trilogin a SW, vilket så inte var fallet alls. Så vi får se vart vi hamnar här när röken lagt sig.

Sidouppdragen var en sak, men ett exempel att de bara förlängt sektionen i kloakerna och likande sådana saker. Jag hade gärna sett mer av Midgar som vi bara fick lite grann av i originalet. Nu när spelet i största del bra fokuserar på den delen så hade de kunnat gjort så man fick spendera mer tid där. Kanske fler uppdrag för Avalance som tog en till andra delar av staden, som sedan ledde fram till reaktoruppdraget? Det hade fungerat rent storymässigt, men nu känns det bara som de fyllt ut spelet för att det ska kännas "längre".


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av anon_332911:

Jaaaaaa det ser väl inte bara ut så utan har väl varit känt sedan de utannonserade spelet. Titlarna "Remake", "Rebirth" och "Re-vad-det-blir" besitter en meta-mening hur de tolkar Final Fantasy VII.

Snälla för hvete döp inte sista till "Revolution"....


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag hoppas du har rätt. Men det är lite som att jag också räknade med att de hade de grundläggande delarna klara i nya trilogin a SW, vilket så inte var fallet alls. Så vi får se vart vi hamnar här när röken lagt sig.

Sidouppdragen var en sak, men ett exempel att de bara förlängt sektionen i kloakerna och likande sådana saker. Jag hade gärna sett mer av Midgar som vi bara fick lite grann av i originalet. Nu när spelet i största del bra fokuserar på den delen så hade de kunnat gjort så man fick spendera mer tid där. Kanske fler uppdrag för Avalance som tog en till andra delar av staden, som sedan ledde fram till reaktoruppdraget? Det hade fungerat rent storymässigt, men nu känns det bara som de fyllt ut spelet för att det ska kännas "längre".

Personligen tyckte jag att de gjorde ett bra jobb med de delarna. Jag tycker också att det hade varit skoj att kolla runt i de andra områdena av staden, men jag tyckte inte att kloakerna eller de andra nya delarna kändes meningslösa. Jag känner snarare att jag fick en ny uppskattning för hur inrotad Shinras närvaro verkligen var i staden. Inte bara att de drev den från tornet, utan att de gömde sig under jorden, att där ingen gick syntes mer av de sjuka symptomen från Mako osv. Det syntes i originalet också, men det kändes aldrig lika påtagligt som det gjorde i Remaken.

Så för mig tillförde det extra i spelet en hel del, jag kände att jag verkligen kunde lära känna karaktärerna mer under resan.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Skribent
Skrivet av anon_332911:

Skulle mer tro temat är på Resurgence, Resurrection, Rejuvenation, Revival eller liknande.

Allt men INTE Revolution. Det är så sjukt gjort XD

Resurrection är i och för sig också gjort några 1000 ggr...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Esri:

FF7R är mera av en Pre-Sequel, whispers försöker hålla storyn på plats så allt utspelar sig korrekt, men nu är de borta vilket gör att de kan göra vad de vill i nästa del, jag vet inte riktigt hur jag ställer mig till det för det känns som en risk att de inte gör vad man gjorde tidigare.

Hela saken med att Zack verkar leva gör mig orolig för att storyn kommer spåra ur.

Jag tror att det är en sequel.Type0 spoiler:

Typ som FF:Type0 där allt börjar om igen.

FF7:

Jag har inga problem med att Zack kan leva eller att flower girl kanske överlever. Någon annan kanske dör istället och det är mer spännande när man inte vet vad som kan hända, typ som Game of thrones😊 Jag ser inte detta som FF7 kopia utan som ett spel som utspelar sig i samma värld.

Medlem

Hoppas de blir interaktivt

Medlem

Det finns ju en hel del som tyder på att det inte är en "REMAKE" utan att just ordet Remake syftar på något annat.

Remake kan tänkas syfta på vad Sephiroth vill göra med "framtiden". Den Sephiroth som man träffar i FF7 Remake är inte samma Sephiroth som i Original FF7. Detta märks framförallt i slutfighten i Remake för i den har han en svart änglavinge. Något som han inte får förrens slutet i Advent Children (filmen). Så teorin är att Sephiroth är ifrån det förfluta (vilket är efter Advent Childer) och att FF7 Remake är "nästa upprepning" av historien. Sephiroth hintas redan i introt när Aerith hör något, reser sig upp och tittar sig omkring. Då hör man musik som kan syfta på att det är Sephiroth hon känner. FF7 Rebirth syftar på Sephiroth's återfödelse i "the northern crater". The whispers är planeten som försöker få historian att upprepa sig på precis samma sätt som det gjort alla tidigare gånger. Men då Cloud och hans vänner dödar "The arbiter of fate" så kommer troligen inte Whispers att vara med och stöka i Rebirth alls . Men teorin är att större delen av Rebirth och det sista spelet kommer att utspela sig till största del som Originalet så kommer det finns skillnader. Precis som i Remake ifrån Originalet. Men hur Zack spelar in i detta kommer bli intressant att se. Men det tanke på hur bra karaktärerna är i Remake så är jag inte alls orolig.
Och som sagt allt ovan är teorier. Om det stämmer eller inte får vi veta först när FF7 del 3 är slut.

Kan rekommendera Maximilian Dood (youtube och twitch) om man är intresserad av att veta mera kring dessa teorier.

Medlem

Eftersom jag har noll koll på orginalet och älskade remaken så säger jag bara "Ge mig mer!" 😁 Tror att det blir en upplevelse för mig oavsett 😁

Medlem

vet inte om jag bryr mig längre, jag tyckte det var så pass bra med första spelet och just nu skulle jag vilja bara ha något riktigt final fantasy att bita tänderna I. Om dom avviker lite från originalet spelar ingen roll för mig längre. Ge mig bara mer FF.

1
Skriv svar