EA rycker online-pluggen ur ett tiotal gamla spel

Robot
EA rycker online-pluggen ur ett tiotal gamla spel
Medlem

Är shank ett fängelsespel?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Förhoppningsvis så patchar dom även bort online delen från de äldre spelen. Som exempelvis Battlefield 4 till PS3 kan man inte starta utan att först stänga av internet på konsolen. Det kan gå men då måste man vänta längre än 20-30 minuter, hjälpte en äldre släkting med detta.
Kan inte vara en allt för stor operation kostnadsmässigt eller tidsmässigt.

Medlem

Jag önskar att dom hade kunnat fixa bad company 2 istället för att bara dra pluggen ur äldre spel. fick spelet av en vän på steam för ett par månader sen. hela den där cd-key problematiken och liknande gör att man bara blir ledsen. dum som jag var så köpte jag vietnam för oss båda innan jag insåg problemet med min bad company 2

Skribent

Kom inte ens ihåg att Mirror's Edge hade online....


signatur

"Writer and Fighter"

ELF
Medlem

C&C spelen går väl fortfarande att köra via direct connect? Det är väl bara att server browsern inte stöds officiellt längre?

Vad var det förövrigt för online grejs i Mirrors Edge? Leaderboards?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kom inte ens ihåg att Mirror's Edge hade online....

Inte realtid, men leaderboards

Skribent
Skrivet av fzusr:

Inte realtid, men leaderboards

Aaah, men då är spelet fortfarande spelbart alltså. Leaderboards bryr jag mig föga om.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kom inte ens ihåg att Mirror's Edge hade online....

Att köra de där lite mer abstrakta banorna och försöka slå kompisars tider var enormt roligt och kanske det bästa med hela spelet.

Gnällkuk

Fan jag vill ha ett nytt army of two nu...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Online-delen till Mirror's Edge är bara leaderboards, så ganska oviktigt, men ändå tråkigt då jag har ett flertal snabba top100 speedruns där.

Skrivet av trickeh2k:

Fan jag vill ha ett nytt army of two nu...

Jupp, vore trevligt. Har dom till PS3, riktigt skoj att spela med någon på soffan.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Aaah, men då är spelet fortfarande spelbart alltså. Leaderboards bryr jag mig föga om.

Jodå, inga problem för offline mode. Dessutom var leaderboards överfulla med fuskare, så de flesta som kämpade med att nå toppen kör på communityt's egna, där allt måste verifieras med videos;

https://www.speedrun.com/me

Medlem
Skrivet av Margy:

Att köra de där lite mer abstrakta banorna och försöka slå kompisars tider var enormt roligt och kanske det bästa med hela spelet.

De ska nog fortsätta fungera i offline mode, och community leaderboards finns ju kvar på https://www.speedrun.com/me

Medlem

NBA Jam: On Fire Edition

Tråkigt, och varför.
Sjukt skoj spel, I'll miss you baby!

Medlem

Gick Mirror's Edge att spela online? Isåfall provade jag inte.

Fortf sjukt fett för övrigt. Har åldrats väl.


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar