Call of Duty kan komma att tvingas skippa Game Pass "ett antal år"

Medlem
Skrivet av blackidus:

Förstår inte hur detta klämmer åt Microsoft.
Det visar väl hur illa Sony beter sig och betalar utvecklare för att förhindra att spelare får en bra upplevelse av tjänster på andra plattformar?

Det har inget med Xbox att göra utan jag anser att Microsoft är ett mega corp som kan sluka det mesta lite här och där och allt som gör det krångligare för dom är positivt.
Nej jag anser inte Sonys uppköp av spelstudios vara av samma kalliber.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det har inget med Xbox att göra utan jag anser att Microsoft är ett mega corp som kan sluka det mesta lite här och där och allt som gör det krångligare för dom är positivt.
Nej jag anser inte Sonys uppköp av spelstudios vara av samma kalliber.

Nu skrev jag inget om Sonys uppköp, utan det handlar om att Sony har i detta fall betalat en tredjeparts utvecklare för att inte släppa spel på en annan plattforms prenumerationstjänst.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Nu skrev jag inget om Sonys uppköp, utan det handlar om att Sony har i detta fall betalat en tredjeparts utvecklare för att inte släppa spel på en annan plattforms prenumerationstjänst.

Som jag skrev jag syftade inte på nått "XBOX vs Playstation."
Jag menar att MS är ett mega corp och alla försök att sätta käppar i hjulen när ett sånt ska sluka marknadsandelar är positivt.
Vad du skriver Sony gjort är en petitess i jämförelse.
Men du kanske är gamepass kund 😝


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av blackidus:

Nu skrev jag inget om Sonys uppköp, utan det handlar om att Sony har i detta fall betalat en tredjeparts utvecklare för att inte släppa spel på en annan plattforms prenumerationstjänst.

Du vet väl att Microsoft har gjort samma sorts deal med andra utvecklare att inte släppa spel på ps+.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Som jag skrev jag syftade inte på nått "XBOX vs Playstation."
Jag menar att MS är ett mega corp och alla försök att sätta käppar i hjulen när ett sånt ska sluka marknadsandelar är positivt.
Vad du skriver Sony gjort är en petitess i jämförelse.
Men du kanske är gamepass kund 😝

Klart jag är GamePass kund, och njuter varje sekund av det
Ingen Xbox fanboy på det viset, har alla 4 tidigare playstation generationer här hemma.

Håller med dig att det är roligt att se mega corps få motgångar men jag lutar åt andra hållet.
I spelvärlden är Sony storpampen med störst marknadsandel och tycker det är otroligt roligt när 80% av deras exklusiva spel är tredjepersonsäventyr och hur dem nu börjar svettas och få panik när deras storsäljande FPS plötsligt hamnar hos konkurrenten

Vill se mer variation på deras exklusiviteter och tror att detta kan trigga igång lite av det.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Du vet väl att Microsoft har gjort samma sorts deal med andra utvecklare att inte släppa spel på ps+.

Det är ju något dem pratar om öppet, lika Sony med sina tidsexklusiva kontrakt.

Här är det ett spel som släppts samtidigt på båda plattformar men under skynket så förhindrar man att det hamnar på Gamepass som man är rädd skulle locka över spelare till Xbox, vilket jag inte tror det skulle göra. Visst Gamepass är en bra deal men tror inte det skulle få folk att plötsligt "byta sida" om man har en katalog med andra spel redan på PS.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Det är ju något dem pratar om öppet, lika Sony med sina tidsexklusiva kontrakt.

Här är det ett spel som släppts samtidigt på båda plattformar men under skynket så förhindrar man att det hamnar på Gamepass som man är rädd skulle locka över spelare till Xbox, vilket jag inte tror det skulle göra. Visst Gamepass är en bra deal men tror inte det skulle få folk att plötsligt "byta sida" om man har en katalog med andra spel redan på PS.

Har man marketing deal så släpps inte spel på andra service så enkelt är det.

Microsoft gör samma sak med dom spel dom marknadsför.

Inget som hindrar Xbox spelare att köpa spel precis som man gjort i alla tider.

Medlem

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Hur kan inte alla exklusiva spel till PS5 vara konkurrens?

Medlem

De skulle kanske kunna kringgå det genom att det säljs i store med 100% rabatt om man har gamepass? Eller för 1:- om de måste ta något betalt

Medlem
Skrivet av Mathiaaas:

Hur kan inte alla exklusiva spel till PS5 vara konkurrens?

För att Sony är snälla. Och dom vill vårt bästa. Microsoft är dumstrutar och vill bara vara elaka.

ZF
Medlem
Skrivet av Mathiaaas:

Hur kan inte alla exklusiva spel till PS5 vara konkurrens?

Det är aldrig konkurrens som är frågan för reglerande organ, utan hur man konkurrerar.

Vad som anses skadligt eller sunt kan dock verka allt från flytande till godtyckligt utifrån sett.

Avstängd

Tycker detta är ett bra köp och gör Xcloud bättre som jag använder. Tror ju att PlayStation kan ha Call Of Duty somvanligt men får istället betala Microsoft så då tjänar Microsoft på det även om det ser ut som idag för dom som kör PlayStation. Själv gör det mig inget om det tar 1-2år efter Microsoft köpt Activision Blizzard innan Call Of Duty kommer. Har ju både Starfield och Diablo 4 att spela. Hört att avtalet för Sony går ut 2024 så kan bli då vi skulle få Call Of Duty. Detta Call Of Duty lär ju inte vara något som får den stora skaran att vilja köpa ett abonnemang på Xcloud eller Game Pass visst kommer säkert vara några som tycker det är coolt men inte därför dom kommer skaffa Xcloud för att få Call Of Duty.

Tror inte många från PS5 skulle gå över till Xbox bara för dom får det på Game Pass eller skaffa Xcloud. Är man PS5 spelare byter man ej. Just Call Of Duty tror jag att Microsoft låter Sony köpa nya Licenser för att slippa en massa skit och Sony kan köra på med Call Of Duty somvanligt bara dom betalar Microsoft. Det enda gnäll jag ser är ju om Microsoft skulle ta ur en mycket högre avgift för sin license av Call Of Duty.

12
Skriv svar