Detta är alla Silent Hill-spel som utannonserades under Konamis show

Robot
Detta är alla Silent Hill-spel som utannonserades under Konamis show

En spinoff i Japan, ett äventyrs/pusselspel(?) och en interaktiv streamingupplevelse.

#Konami, #Silent-hill


Medlem

Skoj att Silent Hill återuppväcks!

Man undrar ju om Silent Hill f har någonting med första spelet att göra eller om de bara tagit musiken i slutet av teasern därifrån..

Medlem

Vette fan va jag tycker om det här.
Att man lånar ut licensen till ett gäng andra studios som ska göra mängder med silent hill spel och alla släpps med alla dessa olika studios visioner på hur ett silent hill ska vara..
Ju fler kockar desto sämre soppa som det kallas.

Är sjukt skeptisk till den där live grejen...
I teorin funkar det. Men om man ska sitta och chatta med ?främlingar? medan något händer på en skärm är dömt till att misslyckas.
I min mening är Silent hill ett spel med väldigt go "Immersion", man lever sig verkligen in i dem, för de har alltid fångat spelaren i atmosfären.
Men för att vara ärlig nu, det finns för mycket troll på internet, och de kommer hitta in på den där live grejen, och helt bryta inlevelsen och göra det helt ospel/tittbart pga av omogna inlägg och spammande. De måste ju lösa det på något vis, men det kommer att gå åt skogen med det där.

Skumle säga att det är kul att de försöker få tillbaks silent hill, men jag tror nog tyvärr den spelserien är lika död som den lilla staden i fråga.
Och det här att man utannonserar flera silenthill spel samtidigt är ett tecken på desperation bara.
P.T med Hideo Kojima och Guillermo del Toro hade kunnat rädda silent hill och få liv i det igen.
Men inte på det här sättet tyvärr =/

Medlem

Spännande men helt för lite info för att dra någon slutsats om man skulle gilla någon av dom.

Tycker fortfarande inte om när saker utannonseras utan någon gameplay. Det säger mig inget utan att visa gameplay

Medlem

2an var bra, men inget gick upp mot känslan i ettan. Det spelet om något skulle förtjäna en mastig remake. Då det var sjukt mycket bättre än tvåan.
Man får väl vara glad för det lilla, eller?

....sur gubbe muttrar och startar sitt psone med skivan i.....


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Om Ascension: "You can't escape the past. No matter how hard, how fast, how far you run - your past will catch up with you..."

Nej, hur många år det än har gått sen Silent Hill var bra och relevant, så slipper vi inte de desperata återupplivningsförsöken. Suck

1
Skriv svar