Robot
Gotham Knights

Är Gotham City värt ett besök när Batman är död?

#gotham-knights


Medlem
Medlem

Ett fightingspel som är låst till 30 FPS i pestens år 2022? Yikes. 😬


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Tråkigt att det inte verkar vara så bra. Hade gärna spelat ett nytt Batmanspel med dess fantastiska combat, men det här har känts ljummet enda sedan första trailern...

Gnällkuk

Väntat, tror inte det här spelet kommer ha så höga snittbetyg. Skule tippa på 65-70.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Wow 2/5? Trodde på en 3a. Då är det så illa som jag trodde, när jag läste recensionen och de intryck man fått av gameplay.

Tack för recensionen!


signatur

I drank what?

Medlem

Det var väl det alla trodde. Vilket skämt.

Medlem

Tråkigt, men väntat. Trodde inte alls på detta lir, tyvärr.

Medlem

Vilken skräll...


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Hur fungerar det med xp och att låsa upp saker om man går med i en annans spel session?


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Tror jag sparar mina kulor till god of war👍🏻

Medlem

Man har "dödat" Batman till förmån för detta? Bad idea. Även flera andra recensenter påtalar striderna som en av spelets svaga sidor. Skönt, då kan man bojkotta och spara pengar. Spelar mycket hellre Batman Arkham knight istället, tycker det är snyggare också trots att det saknar RT. Det hade atmosfär och är inte låst till 30 fps. Att låsa ett så pass hektiskt spel till så låg framerate, hur tänkte man här?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skribent
Skrivet av DKvarn:

Hur fungerar det med xp och att låsa upp saker om man går med i en annans spel session?

Du tjänar XP i allt du gör. Så säg att du en annan spelare ränner runt på patrull och gör olika aktiviteter. Så får du XP för allt du gör, samt tickar av boxarna för eventuella challenges som dessa aktiviteter är knutna till. Men XP är aldrig ett problem, jag var inte i närheten av max level och kände mig rätt OP i slutet av kampanjen.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skribent
Skrivet av magma:

Man har "dödat" Batman till förmån för detta? Bad idea. Även flera andra recensenter påtalar striderna som en av spelets svaga sidor. Skönt, då kan man bojkotta och spara pengar. Spelar mycket hellre Batman Arkham knight istället, tycker det är snyggare också trots att det saknar RT. Det hade atmosfär och är inte låst till 30 fps. Att låsa ett så pass hektiskt spel till så låg framerate, hur tänkte man här?

Det är lite förbryllande. Batmans stridssystem är nästintill unisont hyllat och gärna imiterat (Hej Mad Max), så varför ta något som är bra och göra det otroligt mycket sämre?


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Medlem

Oväntat...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ok då behöver man inte bry sig om det här spelet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det kan ju omöjligt stämma att det är 30 FPS locked på PC?

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Väntat, tror inte det här spelet kommer ha så höga snittbetyg. Skule tippa på 65-70.

Du kan ju kolla själv lol

https://opencritic.com/game/13348/gotham-knights

Skribent
Skrivet av magma:

Man har "dödat" Batman till förmån för detta? Bad idea. Även flera andra recensenter påtalar striderna som en av spelets svaga sidor. Skönt, då kan man bojkotta och spara pengar. Spelar mycket hellre Batman Arkham knight istället, tycker det är snyggare också trots att det saknar RT. Det hade atmosfär och är inte låst till 30 fps. Att låsa ett så pass hektiskt spel till så låg framerate, hur tänkte man här?

Vi får vänta på Rocksteadys riktiga uppföljare. Det här har ju inget att göra med Arkham-serien, inte ens ett sidospår så man får se det som något helt eget.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Trist, men kanske väntat efter alla tidigare rykten man läst, jag hade ändå hoppats på åtminstone något bättre. Suktade att få hoppa in i ett mörkt, vackert och mysigt Gotham igen, men blir ett pass på detta, tyvärr.

Ska man ska tro denna recension så slåss det om platsen om årets spel med Elden Ring.(Hahaha, ja jisses alltså)

"Gotham Knights is up there with Elden Ring as a Game of the Year contender. Its fast, responsive, and action-packed combat is surpassed only by a narrative that had me glued from the very first cutscene."

https://www.gamersheroes.com/honest-game-reviews/gotham-knigh...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skribent
Skrivet av Johan Lorentzon:

Vi får vänta på Rocksteadys riktiga uppföljare. Det här har ju inget att göra med Arkham-serien, inte ens ett sidospår så man får se det som något helt eget.

Ge mig ett Batman: The Animated Series i tv-seriens stil med slagsmålsystemet från Arkham-serien. Och jag kan dö lycklig.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Jösses hade på känn det skulle bli pannkaka utan batman men såhär illa ? ja där ser man... vilket magplask....

Dom första 2 batman spelen är bäst, sen gick det utför tyvärr.

Skribent
Skrivet av Mike Stranéus:

Ge mig ett Batman: The Animated Series i tv-seriens stil med slagsmålsystemet från Arkham-serien. Och jag kan dö lycklig.

Ja det hade varit så sjukt awesome!

Gillade Brave and the Bold på Wii, nu var det ju 2D men animationerna var kung!


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av SWEBarb:

Jösses hade på känn det skulle bli pannkaka utan batman men såhär illa ? ja där ser man... vilket magplask....

Dom första 2 batman spelen är bäst, sen gick det utför tyvärr.

Nu har jag inte spelat spelet, men avsaknaden av Batman verkar vara det minsta problemet. Jag tror helt klart det går att göra ett spel med andra medlemmar i Batman-familjen, men det här verkar ju inget vidare.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Vi får vänta på Rocksteadys riktiga uppföljare. Det här har ju inget att göra med Arkham-serien, inte ens ett sidospår så man får se det som något helt eget.

Tycker ändå de är hyfsat jämförbara då det är från samma studio och DC-universum, och det syns om inte annat i estetiken de valt i Gotham knights.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Jösses hade på känn det skulle bli pannkaka utan batman men såhär illa ? ja där ser man... vilket magplask....

Dom första 2 batman spelen är bäst, sen gick det utför tyvärr.

Tycker alla batman arkham spelen har hållit rätt hög kvalité, kört igenom arkham origins på senaste på min steam deck, hade det i backloggen. Även det är schyst lir imo.

Medlem

Boxa på skurkar på Gothams gator tillsammans med polare i en öppen spelvärld lät ju jäkla roligt på pappret tråkigt att dom inte lyckades hela vägen!.

Detta är ju en sort spelvariant på "fan-fiction". Man kastar ned allt i en påse och ruskar om och hoppas det blir bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent
Skrivet av magma:

Tycker ändå de är hyfsat jämförbara då det är från samma studio och DC-universum, och det syns om inte annat i estetiken de valt i Gotham knights.

Jo, men det är lite som Batman Origins, var stor skillnad på kvalitén där och resten av Arkham-spelen trots samma assets. Det blir mer nästan en imitation av originalspelen.


signatur

"Writer and Fighter"

123
Skriv svar