Fallout 3: GOTY Edition är gratis hos Epic

Robot
Fallout 3: GOTY Edition är gratis hos Epic

Såväl som Evoland och Evoland 2.

#Epic-games, #Evoland, #Fallout-3


Medlem

Äger redan 4 versioner av spelet (Fallout 3). Klarar mig utan en till 😆.
Ni som inte kört det än; passa på. Nyttja sedan nexusmod för att få det optimerat och snyggare med texture packs! Ett spel jag kan varmt rekommenderar!

Medlem

Kommer troligen aldrig få script extender så är en värdelös version att försöka modda med
Same thing med EGS versionen av Skyrim


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Evoland har jag alltid velat testa så tack för det

Geeks Gaming
Skrivet av Godofcheese:

Kommer troligen aldrig få script extender så är en värdelös version att försöka modda med
Same thing med EGS versionen av Skyrim

Är ju att bara ladda ner från deras hemsida?

Medlem

Evoland-serien är riktigt, riktigt bra spel. Passa på!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Kommer troligen aldrig få script extender så är en värdelös version att försöka modda med
Same thing med EGS versionen av Skyrim

Skiljer sig denna versionen från, tex Steam-versionen? Är väl bara ladda ner och köra?

Medlem

Guuuuud va mysigt


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Skiljer sig denna versionen från, tex Steam-versionen? Är väl bara ladda ner och köra?

Den skiljer sig, samma sak med GOG versionen, men den har självklart support

Skyrim GOG versionen fick också support när det släpptes, men dom har sagt att dom inte har några planer alls för EGS versionerna

Osäkert om man kan använda anniversary patcher för att fixa problemet
bara att testa de som tänker ta spelet från EGS


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Fallout 76 var gratis hos Prime gaming, kanske fortfarande är.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

shit va roligt, jag missade nämligen detta spel helt. och fallout 4 är mitt mest spelade spel med 620+ timmar, måste ha plockat säkert 230 spel lr nåt på epic sen dom började ge ut gratis spel


signatur

//monster

Avstängd

Hahahaha varför skulle jag vilja ta i Epic:s spel för? Nej tack!

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Hahahaha varför skulle jag vilja ta i Epic:s spel för? Nej tack!

Epic betalar ersättning åt spelutgivarna för varje licens som snappas upp av kunderna. Du kan ju ta spelen av ren princip och bidra till att de konkar lite snabbare.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Har dom patchat det så det fungerar på W10 iochmed detta? Har aldrig fått det att fungera bra, kraschar med jämna mellanrum. Läst att det är ett allmänt känt fel, dock ett par år sedan jag testade nu.

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Prime Gaming är väl en prenumerationstjänst dvs inte gratis?

Japp, men spelen är gratis om du har Prime, så värt att nämna.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Gillar verkligen gratis-spelen ifrån Epic! Även om jag redan äger spelen i fråga brukar jag klicka hem från dem. Det kan ju vara bra att sprida risken om en tjänst jag redan äger spelet på lägger ner

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Kommer troligen aldrig få script extender så är en värdelös version att försöka modda med
Same thing med EGS versionen av Skyrim

Den funkar inte med nuvarande Steam versionen heller (som tog bort 'Games for Windows Live'), utan kräver att man får tag i föregående uppdatering. Men här är kickern, denna mod löser problemet, funkar även för Epic versionen.

Så kort sagt; jodå, funkar.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Den funkar inte med nuvarande Steam versionen heller (som tog bort 'Games for Windows Live'), utan kräver att man får tag i föregående uppdatering. Men här är kickern, denna mod löser problemet, funkar även för Epic versionen.

Så kort sagt; jodå, funkar.

mhm,
som jag skrev i en senare post
"Osäkert om man kan använda anniversary patcher för att fixa problemet
bara att testa de som tänker ta spelet från EGS"
Men det verkar "lösa" problemet

Sen är det egentligen rekkat att spela FO3 via TTW
Bättre motor och bättre mod support (New Vegas)


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Ska väl funka att modda genom nexus, brukade alltid köra med fallout mod manager för att fixa till så att alla mods har rätt load order, och installera dom på ett annat ställe än i spelets mapp. Sen att man kan ta bort mods lätt också ifall dom inte stödjer versionen längre eller crashar spelet av en annan anledning, istället för att installera om spelet.

TTW är nog bäst, så man köra med new vegas mods i fallout 3. Som har lite nyare mods.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

har hämtat fler gratisspel än vad jag orkar och har tid att spela men ändå najs dom fortsätter såhär.

Medlem

testade nyss denna fallout 3 goty, det startar inte ens på datorn. och det var ett jävla massa krångel med moddar för epic har byggt om mappsystemet dom idioterna. besvikelse


signatur

//monster

Skribent

Evoland 2 är grymt. 5/5!

Medlem

Thanks Epic! Börjar snart få ett större spelbibliotek på Epic än Steam. Men använder Steam till 95 %.

ZF
Medlem
Skrivet av monsterbenke:

testade nyss denna fallout 3 goty, det startar inte ens på datorn. och det var ett jävla massa krångel med moddar för epic har byggt om mappsystemet dom idioterna. besvikelse

Det är inte helt enkelt så enkelt att det är det gamla problemet med moderna processorer som fortfarande spökar?

Medlem
Skrivet av ZF:

Det är inte helt enkelt så enkelt att det är det gamla problemet med moderna processorer som fortfarande spökar?

nej, fick igång det tillslut. men utan moddar och efter återinstallation. bara moddar man installerar manuellt fungerar. men vortex och alla moddar på nexus stöder ej epic-versionen då den har annorlunda mappsystem än alla andra versioner av spelet.


signatur

//monster

1
Skriv svar