Dragon Age: Dreadwolf har nu nått alfastadiet

Robot
Dragon Age: Dreadwolf har nu nått alfastadiet

Och är spelbart från början till slut.

#Bioware, #Dragon-age-dreadwolf, #nyhetstips


Medlem

"Döm inte en bok baserat på omslaget" säger man ju, men usch, vad jag avskyr loggan...

Medlem
Skrivet av Jozo:

"Döm inte en bok baserat på omslaget" säger man ju, men usch, vad jag avskyr loggan...

Tänkte samma sak. Ser det inte ut som liggan till något mobilspel?

Medlem
Skrivet av Jozo:

"Döm inte en bok baserat på omslaget" säger man ju, men usch, vad jag avskyr loggan...

Ja, och den där loggan och (tidiga screenshots) säger en hel del om den mentalitet som numera råder hos Bioware.

Nya Dragon Age ska kännas contemporary, edgy, modern, stylish.

Det kommer vara katastrofalt.


signatur

Memento Mori

Medlem

Bioware har inte gjort något bra, eller ens mediokert spel sedan Mass Effect 2 då fattar inte ens att folk köper deras skit längre

Medlem

” Det innebär att de kan börja förfina grafiken och se till att det spelmekaniska känns bra” . Grafik är väl det som görs först eller

Man kanske skulle spela klart orgins ändå, började för massa år sedan och gillade det men annat kom emellan.

Medlem

Hoppar in i kommentarstråden, ser fem kommentarer fyllda med ogillande, negativitet - domedagen är nära känns det. Känns tyvärr lite normalt för en FZ kommentarstråd. Är det på grund av personerna som kommenterar, eller att många nyheter är lite kontroversiella eller i spotlighten för något negativt? Vem vet!

Tycker personligen det ska bli riktigt trevligt att hoppa in i Dragon Age världen igen och njuta av lite BioWare storytelling. Bring it on!

Medlem

Håller tummarna att det här blir ett riktigt arpg igen, har gillat de tidigare men anser att de blev svagare och svagare. Förhoppningsvis studsar de tillbaka och om det blir ett bra dragon age-spel så kommer jag stå där dag ett!

Medlem
Skrivet av Artifactor:

Hoppas in i kommentarstråden, ser fem kommentarer fyllda med ogillande, negativitet - domedagen är nära känns det. Känns tyvärr lite normalt för en FZ kommentarstråd. Är det på grund av personerna som kommenterar, eller att många nyheter är lite kontroversiella eller i spotlighten för något negativt? Vemvet!

Tycker personligen det ska bli riktigt trevligt att hoppa in i Dragon Age världen igen och njuta av lite BioWare storytelling. Bring it on!

Rimliga teorier, du tror inte det är för det inte släppts ett Dragon Age sedan 2009 som är bra?

Medlem
Skrivet av Lauchen:

” Det innebär att de kan börja förfina grafiken och se till att det spelmekaniska känns bra” . Grafik är väl det som görs först eller

Man kanske skulle spela klart orgins ändå, började för massa år sedan och gillade det men annat kom emellan.

Grafiken är någonting som jobbas på under hela utvecklingen, dock så är det inget som brukar vara i spelen från början utan enbart en grund med placeholders och annat för att testa. Kan tänka mig att gänget på bioware sprungit runt och kastat besvärjelser i en ganska så platt, grå, och kantig värld. Låg en nyhet uppe för ett tag sedan som visade många spel hur dom ser ut under tidig utveckling som var lite intressant om du vill veta mer om hur utveckling ser ut i början.

Medlem

Toppen, då är det redo för release! 👍

Medlem
Skrivet av noreason:

Rimliga teorier, du tror inte det är för det inte släppts ett Dragon Age sedan 2009 som är bra?

Alla är vi olika men jag uppskattade verkligen DA Inquisition. Så jag ser fram emot detta väldigt mycket.

KoP
Medlem

Tyckte om det senaste DA spelet, så blir det nya i klass eller bättre än förra så är jag på.

Gnällkuk
Skrivet av Artifactor:

Hoppas in i kommentarstråden, ser fem kommentarer fyllda med ogillande, negativitet - domedagen är nära känns det. Känns tyvärr lite normalt för en FZ kommentarstråd. Är det på grund av personerna som kommenterar, eller att många nyheter är lite kontroversiella eller i spotlighten för något negativt? Vemvet!

Tycker personligen det ska bli riktigt trevligt att hoppa in i Dragon Age världen igen och njuta av lite BioWare storytelling. Bring it on!

Hur gick du från att folk inte gillar loggan till att domedagen är nära? Det är väl helt naturligt att man är skeptisk till en utvecklare som varit en av de absolut bästa till att konstant underleverera möts av folk som är skeptiska. All heder till dig som är optimistisk trots BioWares senaste alster, men att folk inte hoppas jämfota och jublar numer när BioWare kommer på tal är ju bara rimligt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Håller på med Inquisition i skrivande stund, så detta ser man verkligen fram emot!!
Spelet är långt ifrån perfekt, men fortfarande kul.
Att sitta på tronen och utfärda ett lämpligt straff till ett lik, kommer aldrig bli tråkigt!
Hoppas verkligen att de bygger vidare på Skyhold-mekanikerna och betydligt mindre uppdrag i form av "hitta 10 st" eller "samla 20" vilket är lite trögt i längden.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av Artifactor:

Hoppar in i kommentarstråden, ser fem kommentarer fyllda med ogillande, negativitet - domedagen är nära känns det. Känns tyvärr lite normalt för en FZ kommentarstråd. Är det på grund av personerna som kommenterar, eller att många nyheter är lite kontroversiella eller i spotlighten för något negativt? Vem vet!

Tycker personligen det ska bli riktigt trevligt att hoppa in i Dragon Age världen igen och njuta av lite BioWare storytelling. Bring it on!

Nej. Orsaken till skepsis är att Dragon Age 2 var så litet och fjuttigt i förhållande till mästerverket Dragon Age: Origins, och att Inquisition var stelt och trist.

Vi är ledsna över att en fantastisk spelserie är förstörd av en studio i förfall.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av robbis:

Grafiken är någonting som jobbas på under hela utvecklingen, dock så är det inget som brukar vara i spelen från början utan enbart en grund med placeholders och annat för att testa. Kan tänka mig att gänget på bioware sprungit runt och kastat besvärjelser i en ganska så platt, grå, och kantig värld. Låg en nyhet uppe för ett tag sedan som visade många spel hur dom ser ut under tidig utveckling som var lite intressant om du vill veta mer om hur utveckling ser ut i början.

Jag var ironisk med grafiken men tack ändå, jag hittade artikeln och den var väldigt intressant.

1
Skriv svar