Diskutera - Ditt maxpris för Game Pass?

Medlem

0 kr.

Spelar ett fåtal spel mycket så game pass och liknande är inget för mig.

Medlem
Skrivet av Ender:

Ifall Spotify kostade 2000-7000 kr i månaden så visst...typ som Spotify.

Gisses vad du verkar tro att man måste betala för game pass 😁

Du är alltså okej med att hyra saker, leasa bilar osv så länge det är riktigt billigt? Och du jämför med leasing för att du alltid tycker att det är dyrt?

Medlem
Skrivet av lonian:

För privat bruk är det okej, så ja det brukar jag göra.

https://lawline.se/answers/far-jag-spela-in-musik-fran-cd-ski...

Ah okej, ser inte hur artisterna får betalt riktigt. I offlineläge kan de väl åtminstone se antal lyssningar tänker jag.

Medlem

Nuvarande pris är ganska optimalt för att fortsätta ha prenumerationen rullande, men som många säger är inte 150-200kr per månad helt orimligt men då skulle det för min del bli en periods (pausa) prenumeration som innebär mycket mer administrerande som i slutändan bara ses som omständigt, och charmen med game pass skulle avta och andra alternativ skulle föredras - jag har gått från att spela mest på PC till att spela det mesta på Series S den här generationen och en prishöjning skulle nog ändra på detta.
Kan tillägga att jag har funderat på att pausa några gånger då jag generellt har spelat mindre men inte orkat göra ansträngningen pga. det förmånliga priset, har säkert haft det närmare 2 år rullande och innan Series S hade jag det då och då när det erbjöds billigare (10kr/mån).

Medlem

200 för ultimate. Inga problem med det. När jag räknar på det så spelar jag så pass många titlar per år så värdet på det jag qpelar är mycket högre än jag betalar för ultimate.

Medlem

Kommer förmodligen inte skaffa dessa tjänster alls och orsaken är för mig inte pengarna utan mängden spel att spela.

När man ful-laddade film och spel som mest för en sådär 20år sedan så hade jag mängder av sånt på hårddisken men det blev aldrig av att jag varken kollade eller spelade.

Det var helt enkelt för lätt att bara hoppa över på nåt annat om det inte var superkul från första sekund och var det film man var sugen på så scrollade man i listan och i slutändan så kollade man på nåt man visste var bra och som man redan sett.

Nu för tiden så köper jag de spel och filmer jag tycker verkar mest intressanta och ger mig fan på att också spela och kolla på dem. En del spel börjar bra och andra dåligt men då jag lagt några hundralappar så vill jag ändå ge det en ärlig chans ibland är det stolpe ut, ibland fullträff.

PS+ är lagom för mig då det dimper ner några spel per månad, många har jag redan ratat eller spelat men ibland så dyker det upp nån guldklimp som jag tar mig igenom men som jag aldrig hade köpt själv.

För mycket av det goda är helt enkelt inte bra.

Medlem

Testade gratis tre månader och hann med att testa fyra spel, ett valde jag att köpa på STEAM och sedan blev det inte mycket använt alls. Utbudet är inte direkt lockande och då jag sällan kommer i en sådan konflikt över flera bra spel släppta samma månad (för mig) så går det på ett ut att vänta lite och köpa på reor istället.
Tycker inte att Xbox var övertygande men om det fortsätter att växa och få fler nya släpp och spelutbudet blir aningens bättre så kanske. Det blev lite mer fire and forget beteende över spelandet. Då jag inte investerat så mycket i det så struntade jag oftare i det. Jag hade mindre känslor för det och tyckte helt enkelt inte det var värt att investera lika mycket i det. För min del tror jag mer på att ta ett spel i taget - eller ha något spel som mitt SP spel samt något pangande för lite förströelse.
TL;DR inte ens 99 i månaden just nu.


signatur

A badly drawn wolf

Avstängd
Medlem

9 kr

Men seriöst, så för svagt utbud för att ens vilja prova för 99 i månaden.

Kanske köper starfield till PC på nån rea sen, beroende på hur bra det blir.

Men att släppa S och skippa VR gick inte hem hos mig iaf, så mina pengar hamnar hos Sony. For the players visade sig vara mera sant än jag förväntat, gällande spel, tjänster och tillbehör. Så det ska myycket till för att jag ska bli sugen på nästa generation xbox.

Medlem

Har ingen Xbox, men har haft GamePass till PC sedan starten i princip.
Tycker helt klart att det är värt det, även om det bara rullat på även då jag inte använt tjänsten.
En höjning skulle däremot få mig att tveka.
Jag skulle inte låta det löpa även om det inte kom något nytt intressant. Det finns annat jag kan lägga pengarna på istället.
Till Xbox däremot skulle jag förmodligen fortsätta att prenumerera, då alternativen är färre.
Detta borde Microsoft ta med sig. Då jag tror att fler PC-spelare resonerar så

It's not a lake, it's an ocean

Jag har haft Game Pass och betalat fullpris i princip sedan starten. I början skulle jag nog inte säga att det var värt pengarna, men jag hängde kvar. I dag använder jag Game Pass i princip dagligen och har uppgraderat till Ultimate, vilket kostar 135 kr. Så några tjugolappar till skulle jag nog kunna tugga i mig utan att klaga.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Betalar idag så galet mycket mer i månaden för andra tjänster så upp till 200kr är nog lugnt för egen del. Använder det väldigt flitigt.

Herregud, det är ju asmycket.

200kr per månad blir 2400 kr per år. För det skulle jag få 6 spel per år med ett snittpris på 400 kr (vissa nya, andra lite äldre eller billigare).

Under en konsollgeneration på 7 år har jag köpt 42 spel som jag äger för evigt medan du sitter tomhänt för att du bara har hyrt. 😂


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av lonian:

Spotify är bra i och med att man kan lyssna gratis. Sen är det inga problem att hitta nya låtar och spela in dem precis som man gjorde på radion som liten eller med videon på tvn.

Hur spelar man in låtar från Spotify utan att behöva ta till gamla kasettband? Kan man inte enkelt bara slanga ner dem på hårddisken?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Herregud, det är ju asmycket.

200kr per månad blir 2400 kr per år. För det skulle jag få 6 spel per år med ett snittpris på 400 kr (vissa nya, andra lite äldre eller billigare).

Under en konsollgeneration på 7 år har jag köpt 42 spel som jag äger för evigt medan du sitter tomhänt för att du bara har hyrt. 😂

kolla https://gamepasscounter.com/
det är just nu 532 olika spel du kan spela om du har ultimate.
458 på konsol, 441 på pc och 361 via xcloud.

Det är väldigt många spel och det är väldigt många väldigt bra spel.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Herregud, det är ju asmycket.

200kr per månad blir 2400 kr per år. För det skulle jag få 6 spel per år med ett snittpris på 400 kr (vissa nya, andra lite äldre eller billigare).

Under en konsollgeneration på 7 år har jag köpt 42 spel som jag äger för evigt medan du sitter tomhänt för att du bara har hyrt. 😂

Jag spelar igenom fler än 6 spel per år dock.

Sedan bryr jag mig inte om jag äger spelen eller ej. Spelar bara igenom spelet en gång.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

kolla https://gamepasscounter.com/
det är just nu 532 olika spel du kan spela om du har ultimate.
458 på konsol, 441 på pc och 361 via xcloud.

Det är väldigt många spel och det är väldigt många väldigt bra spel.

Dom flesta hinner inte spela allt eller gillar allt.
Skulle man räkna så kan man ju lika gärna säga att det är helt onödigt att köpa överhuvudtaget då bara epic delar ut gratis spel som räcker en livstid.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Dom flesta hinner inte spela allt eller gillar allt.
Skulle man räkna så kan man ju lika gärna säga att det är helt onödigt att köpa överhuvudtaget då bara epic delar ut gratis spel som räcker en livstid.

Tror inte riktigt du tänkte igenom den där första meningen så svarar inte på den.

mitt svar va endast ett svar på att du hade köpt 42 spel på en generation.
Jag har och mina barn har klarat av den siffran bara senaste året genom gamepass.
plus att man får spel varje månad också så jag äger även ca 80 spel, plus ungefär lika många som ligger under "games with gold"

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Tror inte riktigt du tänkte igenom den där första meningen så svarar inte på den.

mitt svar va endast ett svar på att du hade köpt 42 spel på en generation.
Jag har och mina barn har klarat av den siffran bara senaste året genom gamepass.
plus att man får spel varje månad också så jag äger även ca 80 spel, plus ungefär lika många som ligger under "games with gold"

Med dina barn inräknat kanske, men du själv kan ju inte ha spelat 42 spel på ett enda år?

Eller spelar du varenda B-spel som släpps?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Med dina barn inräknat kanske, men du själv kan ju inte ha spelat 42 spel på ett enda år?

Eller spelar du varenda B-spel som släpps?

Fett ovärt för mig som mer eller mindre bara spelar Flight simulator och har haft gamepass sen det kom....

Vågar inte räkna på hur mycket jag har gått back

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Tror inte riktigt du tänkte igenom den där första meningen så svarar inte på den.

mitt svar va endast ett svar på att du hade köpt 42 spel på en generation.
Jag har och mina barn har klarat av den siffran bara senaste året genom gamepass.
plus att man får spel varje månad också så jag äger även ca 80 spel, plus ungefär lika många som ligger under "games with gold"

Jaha ok.
Jag har inte sagt hur många spel jag köpt.
Min ståndpunkt står kvar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av ceogar:

Fett ovärt för mig som mer eller mindre bara spelar Flight simulator och har haft gamepass sen det kom....

Vågar inte räkna på hur mycket jag har gått back

Precis. Det måste ju finnas en hel del som du där ute.

De flesta av oss är inte allätare, utan vi maler stenhårt några få spel vi fastnat för.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Hur spelar man in låtar från Spotify utan att behöva ta till gamla kasettband? Kan man inte enkelt bara slanga ner dem på hårddisken?

Startar ett inspelningsprogram och går i inställningar för att välja ljudkällan från datorn att spelas in. Med rätt plugin kan man sedan spara i mp3 format. Får man inte till det så går det att sätta en kabel mellan ljud ut och microfon porten har dock inte prövat det alternatinvet.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Ah okej, ser inte hur artisterna får betalt riktigt. I offlineläge kan de väl åtminstone se antal lyssningar tänker jag.

Hur får artisterna betalt på radio då? Ingen lär ju bry sig om man spelar in ett kassettband/cd/mp3 från en radio. Jag ser ingen skillnad på det som strömmas ur en dators högtalare, för privat bruk.

När jag var liten bodde vi på ett kvarter där grannen spelat in tonvis med VHS band av filmer som gått på tv. Han hyrde ut film för typ 50kr styck. Där kan man nog tänka sig att det är otillåtet.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Bobiri:

Jag spelar igenom fler än 6 spel per år dock.

Sedan bryr jag mig inte om jag äger spelen eller ej. Spelar bara igenom spelet en gång.

Precis, finns ju heller inget som hindrar en från att köpa spel som man vill äga heller. Vissa verkar tro att man måste välja mellan Game Pass och traditionellt spelande.

Jag har kört över 20 spel hittills i år från Game Pass för övrigt, för mig lönade sig årsprenumerationen någon gång i februari.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av lonian:

Hur får artisterna betalt på radio då? Ingen lär ju bry sig om man spelar in ett kassettband/cd/mp3 från en radio. Jag ser ingen skillnad på det som strömmas ur en dators högtalare, för privat bruk.

När jag var liten bodde vi på ett kvarter där grannen spelat in tonvis med VHS band av filmer som gått på tv. Han hyrde ut film för typ 50kr styck. Där kan man nog tänka sig att det är otillåtet.

De får stimpengar och det är väl därför copyswede finns. Men jag vet inte riktigt, mest nyfiken.
Någon borde testa kopiera spel för privat bruk, från ett abonnemang då. Borde vara samma grej?

Medlem

Kanske om man aldrig visar upp det. Gamesharing är ju annars något många gör. På ps3 hade polaren ps plus och jag kunde spela hans spel på min användare.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av gryzor:

Nej, de har otroligt nog fixat just detta väldigt bra numera.

Har det verkligen lösts?
Den här tråden på Resetera är viktig att hålla koll på och gå in då och då för där postar användare av Game Pass PC sina problem. Och än tycks inte problemen ha lösts.
https://www.resetera.com/threads/gamepass-pc-is-a-ticking-time-bomb-that-results-in-permanently-lost-hdd-ssd-space-unless-you-nuke-windows.340696/page-35

Däremot kom det igår nya uppgifter från MS om en stor uppdatering till PC-appen, så förhoppningsvis blir det bättre snart.

123
Skriv svar