Phil Spencer vill se Call of Duty på Switch

Robot
Phil Spencer vill se Call of Duty på Switch

X-bossen vill ha bärbart krig.

#Call-of-duty, #Switch


Medlem

Det blir nog en bra upplevelse.
Skulle inte kunna tänka mig några problem alls med skillnaderna i prestanda mellan switch och resterande system.
Speciellt kompetetiv multiplayer skulle dessutom vara utomordentligt skönt att lira med en molnlösning.

Skribent
Skrivet av jeppe109:

Det blir nog en bra upplevelse.
Skulle inte kunna tänka mig några problem alls med skillnaderna i prestanda mellan switch och resterande system.
Speciellt kompetetiv multiplayer skulle dessutom vara utomordentligt skönt att lira med en molnlösning.

Visst är du ironisk nu? haha


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag tror aldrig att jag någonsin har sett så många "vill och tror"-uttalanden från någon som från Phil Spencer! Varje vecka känns det som att det är fem nya nyheter som handlar om att han vill något...

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Visst är du ironisk nu? haha

Jag kanske lät sarkasmen flöda lite väl där.
Nintendo behöver verkligen släppa ny hårdvara snart.

Medlem

Nä det passar inte ens.

Medlem

Jasså vill han?

Isåfall tycker jag att han borde besluta att dom ska släppa det till Switch.
Men vad vet jag.

Jag tror att anledningen till att den här affären drar ut på tiden är att det finns en mängd lagar i USA som reglerar kring hur stor del av en branch eller industri man får ha kontroll över som ensklilt företag - för att förhindra monopoliserings-strategier.
Det är något som Microsoft blivit bötfällda för tidigare - och är inte en orimlig misstanke om man hängt med i Microsofts olika uppköp dom senaste åren.

Det är i Microsofts intresse att kommunicera typ "vadå? Monopo-vad? Vi vill släppa allt på allt!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Hur skulle det ens kunna drivas? Kanske någon form av hybrid lösning? Har ju kommit några spel som har bara varit streaming på Switch. Lyckas Mario Kart 8 att vara hyfsat snyggt kanske ett CoD också kanske vara "snyggt". Äger absolut ingen Switch men "WE All win when WE All play" som man säger.

Vi får väl se vad FTC beslutar om affären. Deras beslut kommer den 8 November.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Jasså vill han?

Isåfall tycker jag att han borde besluta att dom ska släppa det till Switch.
Men vad vet jag.

Svårt för honom att besluta det innan affären ens är klar.

Medlem
Skrivet av robbis:

Svårt för honom att besluta det innan affären ens är klar.

Det måste också vara tekniskt möjligt. Tvek på det i dagsläget. Via molnet visst, men det bäddar för en usel upplevelse för de allra flesta.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det måste också vara tekniskt möjligt. Tvek på det i dagsläget. Via molnet visst, men det bäddar för en usel upplevelse för de allra flesta.

Aldrig testat något streamingspel på switch men ser inte varför det inte skulle fungera bra i sp... Mp köper jag att folk inte kanske vill spela, men med tanke på att switch inte är en hardcore gaming plattform så kanske det duger för dom som gillar leksakskonsoller...

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Hur skulle det ens kunna drivas? Kanske någon form av hybrid lösning? Har ju kommit några spel som har bara varit streaming på Switch. Lyckas Mario Kart 8 att vara hyfsat snyggt kanske ett CoD också kanske vara "snyggt". Äger absolut ingen Switch men "WE All win when WE All play" som man säger.

Vi får väl se vad FTC beslutar om affären. Deras beslut kommer den 8 November.

T.om. Wii och Wii U klarade CoD. Behöver ju inte nödvändigtvis vara de allra nyaste spelen, de kan ju alltid Switch-remastra nått äldre CoD som bygger på PS3/360-teknologi, eller för den delen CoD Mobile. Eller att de helt enkelt gör ett CoD bara för Switch. Är personligen inte jätteintresserad, känns som en spelserie som börjar kännas ganska så passé nu.

Medlem

Glöm Switch, steamdeck är framtiden, fick min härromdan, gav bort min switch idag.
Den är så sjukt mycket bättre... på alla sätt..

Medlem

men det är juh självklart att vi ska ha call of shit på allt som har en skärm.. pengar pengar pengar.
OCh ja jag förstår att företag vill tjäna pengar men det finns något som heter girighet som är värt att poängtera ibland.
Ja menar fråga sig själv gör dom detta för att vara dom har goda avsikter och vill ge folket en underbar upplevelse eller vill dom försöka mjölka så mycket som möjligt som så många devs gör nuförtiden med spel som är gjorda för att tjäna företag pengar istället för spel förr i tiden där spel gjordes för att någon utvecklare ville ge oss spelare en upplevelse, och därav så fick dom in pengar som en biprodukt.

Medlem

Är väl bara att dra ner på upplösningen lite


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Personligen vill jag att spel ska utvecklas framåt, att lägga energi på att porta något till en sådan gammal konsol känns inte så bra. Då måste man lägga flera resurser på att utveckla även till den.
Sen vet jag inte om efterfrågan på cod till Nintendo är av stort intresse för dom som spelar på den konsolen.

Kanske dags för en utgivare att göra något liknande cod som fokuserar mer på att gå framåt än bakåt i utvecklingen... (Jag vet att Microsoft köp inte gått igenom ännu, men det här känns inte så bra)

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Jasså vill han?

Isåfall tycker jag att han borde besluta att dom ska släppa det till Switch.
Men vad vet jag.

Jag tror att anledningen till att den här affären drar ut på tiden är att det finns en mängd lagar i USA som reglerar kring hur stor del av en branch eller industri man får ha kontroll över som ensklilt företag - för att förhindra monopoliserings-strategier.
Det är något som Microsoft blivit bötfällda för tidigare - och är inte en orimlig misstanke om man hängt med i Microsofts olika uppköp dom senaste åren.

Det är i Microsofts intresse att kommunicera typ "vadå? Monopo-vad? Vi vill släppa allt på allt!

Jo men Microsoft är inte störst, och inte heller om affären skulle gå igenom.

Sedan tror jag USA hellre ser ett amerikanskt bolag ta täten än att blockera det och låta ett japansk/kinesiskt bolag göra det.

Skribent
Skrivet av Majoren:

T.om. Wii och Wii U klarade CoD. Behöver ju inte nödvändigtvis vara de allra nyaste spelen, de kan ju alltid Switch-remastra nått äldre CoD som bygger på PS3/360-teknologi, eller för den delen CoD Mobile. Eller att de helt enkelt gör ett CoD bara för Switch. Är personligen inte jätteintresserad, känns som en spelserie som börjar kännas ganska så passé nu.

Ja jag tänker också att de skulle kunna göra en spin-off-serie till bara Switch. Lite som Bad Company först var tänkt som Battlefield för konsoler. Allt behöver ju inte vara portar eller nedgraderingar. Switch har ju så många ägare nu också att online communityn säkert skulle kunna stå på egna ben i ett helt eget spel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av robbis:

Svårt för honom att besluta det innan affären ens är klar.

Kanske kan besluta om att släppa Haloserien till andra format, eller Forza eller Flight simulator då. Han snackar för att vinna fördelar,som han alltid gjort. Han och Microsoft är knappast godare än andra i branschen.

Medlem

Ungefär en lika bra idé som Series S :-P.

Skrivet av gorbatjov:

Ungefär en lika bra idé som Series S :-P.

Som var och är en sjukt bra idé! Skönt att vi tycker samma!

Medlem
Skrivet av dahlbäckkrome:

Som var och är en sjukt bra idé! Skönt att vi tycker samma!

Ser man enbart till den konsolen så förstår jag att man tycker så men det är ju den här generationens bromskloss.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Eller att de helt enkelt gör ett CoD bara för Switch.

Det vore den bästa lösningen men tror knappast att det kommer hända. Det kräver tid och pengar för att släppa på enbart en konsol, och kommer troligtvis inte sälja lika bra som om det kom på de större vuxenkonsoerna + PC.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Jag kanske lät sarkasmen flöda lite väl där.
Nintendo behöver verkligen släppa ny hårdvara snart.

Hoppas innerligt på en ny Switch nästa år, gillar konsolen i sig men nu behövs det bättre prestanda.

Medlem
Skrivet av lonian:

Det vore den bästa lösningen men tror knappast att det kommer hända. Det kräver tid och pengar för att släppa på enbart en konsol, och kommer troligtvis inte sälja lika bra som om det kom på de större vuxenkonsoerna + PC.

mmm, säkert ligger något i det. Tycker dock det är lite märkligt faktiskt att inte ett enda CoD kommit till Switch. Men de kanske blev brända på Wii/Wii U eller nått. I alla fall, kanske skeppet rentav seglat nu då spelserien som sådan inte längre känns så populär som den var för tio år sen.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Hoppas innerligt på en ny Switch nästa år, gillar konsolen i sig men nu behövs det bättre prestanda.

Nu är Nintendo just Nintendo.

Jag har väntat ihärdigt på en kraftfullare version sedan släppet och lovat mig att inte skaffa en innan dess.

Både 2019-versionen och OLED-versionen gör små förbättringar, men en kraftfullare SoC och moderna specs i övrigt vore mycket trevligt. Något jag innerligt hoppas på är eSIM-stöd, för den totala friheten inom civilisationens gränser.

Får det drömmas vore stöd för VRR och 120hz panel, output via HDMI 2.1. Att Nintendo öppnar upp för mjukvara bortom enbart spelmässig underhållning.

Formatet är makalöst att ha med sig lite varstans, men plattformen lämnar en del att önska.

Sen är Nintendo fortsatt just Nintendo, ibland överraskar och det är något jag hoppas kan ske även denna gång!

Medlem
Skrivet av Qn1f3:

Nu är Nintendo just Nintendo.

Jag har väntat ihärdigt på en kraftfullare version sedan släppet och lovat mig att inte skaffa en innan dess.

Både 2019-versionen och OLED-versionen gör små förbättringar, men en kraftfullare SoC och moderna specs i övrigt vore mycket trevligt. Något jag innerligt hoppas på är eSIM-stöd, för den totala friheten inom civilisationens gränser.

Får det drömmas vore stöd för VRR och 120hz panel, output via HDMI 2.1. Att Nintendo öppnar upp för mjukvara bortom enbart spelmässig underhållning.

Formatet är makalöst att ha med sig lite varstans, men plattformen lämnar en del att önska.

Sen är Nintendo fortsatt just Nintendo, ibland överraskar och det är något jag hoppas kan ske även denna gång!

Köp den nuvarande modellen och avnjut spelen ist för att drömma. Nintendo kommer mest troligt aldrig lansera en konsol som kostar mer än att de kan sälja den för 299-350 USD, med vinst. Stänger ute all lyx förknippad med mobiltelefoner och tablets för 500-600 dollar eller mer...

ZF
Medlem
Skrivet av Qn1f3:

Något jag innerligt hoppas på är eSIM-stöd, för den totala friheten inom civilisationens gränser.

De flesta skulle nog använda telefonens wifi ändå.

Gissar att mobilnät i spelmaskiner (de första Playstation Vita hade det) försvann just för att den möjligheten började bli vanlig då.

Och med tanke på att Nintendo till och med förpassat delar av Switchens online-kommunikation till just telefonen så verkar det ju än mer osannolikt att det någonsin skulle bli en grej igen.

1
Skriv svar