Bekräftat: HBO:s The Last of Us-serie har premiär 16 januari

Robot
Bekräftat: HBO:s The Last of Us-serie har premiär 16 januari

Joels och Ellies resa i nytt format.

#Hbo, #The-last-of-us, #Tv-serier


Medlem

16e verkar det vara för oss med svenska HBO Max (om man kollar på deras Facebook & instagram).

Gällande serien så hoppas jag den blir bra, spelen är underbara!


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Skribent
Skrivet av N_micke:

16e verkar det vara för oss med svenska HBO Max (om man kollar på deras Facebook).

Gällande serien så hoppas jag den blir bra, spelen är underbara!

Bra spanat, det verkar stämma, enligt Twitter.

Gnällkuk

Måtte den nu hålla!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av N_micke:

16e verkar det vara för oss med svenska HBO Max (om man kollar på deras Facebook & instagram).

Gällande serien så hoppas jag den blir bra, spelen är underbara!

Exakt. Spelen är underbara. Därför så behövs det ingen serie. Det är ju bättre att dom hittar på nåt nytt när dom ändå ska lägga ner så mycket tid och resurser på en serie.
Men vi lever tyvärr i en tid av remakes.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Exakt. Spelen är underbara. Därför så behövs det ingen serie. Det är ju bättre att dom hittar på nåt nytt när dom ändå ska lägga ner så mycket tid och resurser på en serie.
Men vi lever tyvärr i en tid av remakes.

Serien kan väl ändåså inte räknas som en remake.... Gå dra täcket över huvudet igen.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Tror alla kommer bli besvikna, ser inte ens bra ut i trailers

Medlem

Nice! Tror folk kommer verkligen gilla denna serien, de trailers som släppt såg ju riktigt bra ut!

Medlem
Skrivet av miffot:

Serien kan väl ändåså inte räknas som en remake.... Gå dra täcket över huvudet igen.

Inte? Nån slags återvinning är det i alla fall. Men det ligger ju också i tiden.
Jaja, alla är vi olika. Jag tycker det är roligare att se nåt nytt och originellt.
Jag tyckte det var kul när Resident Evil och Silent Hill (två favoriter) filmatiserades. Sen såg jag dom...
Nej, jag tycker spel är bäst som spel, och jag vill ha behålla den bilden av spelen som dom är, och inte jämföra med film/serier och reta mig på en massa saker.

House of the Dead... Alone in the Dark... Hitman... Max Payne... Uncharted... Haha
Shiiit....

Ready Player One och Pixels funkade, för där är det enbart tv-spelsreferenser, men en egen story. När dom filmatiserar en specifik speltitel så är dom inte kapabla att hålla sig till originalstoryn, utan det blir en massa fjant och pajaskonster.

Vi ser väl alla fram emot när Halo, Gears of War, GTA, Red Dead Redemption, Metal Gear Solid, Quake och Half-Life filmatiseras?

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Exakt. Spelen är underbara. Därför så behövs det ingen serie. Det är ju bättre att dom hittar på nåt nytt när dom ändå ska lägga ner så mycket tid och resurser på en serie.
Men vi lever tyvärr i en tid av remakes.

Man ska ju dock ha i åtanke att en TV-serie normalt har en bredare målgrupp. De flesta som kommer se serien, har antagligen inte spelat spelet.

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Man ska ju dock ha i åtanke att en TV-serie normalt har en bredare målgrupp. De flesta som kommer se serien, har antagligen inte spelat spelet.

Ja, det är synd. Dom går miste om en speciell upplevelse. Spelen är redan så filmiska, och man är engagerad och delaktig på ett annat sätt när man själv spelar äventyren.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Vi ser väl alla fram emot när Halo ... filmatiseras?

https://www.paramountplus.com/shows/halo/

KoP
Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Exakt. Spelen är underbara. Därför så behövs det ingen serie. Det är ju bättre att dom hittar på nåt nytt när dom ändå ska lägga ner så mycket tid och resurser på en serie.
Men vi lever tyvärr i en tid av remakes.

Fast nu riktar sig även serien till "vanligt folk" som varken spelat spelen eller har ett spelintresse så för dem blir det något nytt.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Exakt. Spelen är underbara. Därför så behövs det ingen serie. Det är ju bättre att dom hittar på nåt nytt när dom ändå ska lägga ner så mycket tid och resurser på en serie.
Men vi lever tyvärr i en tid av remakes.

Nu finns de väl dock miljoners miljoner som aldrig spelat eller ens hört talas om Last of us. Så en serie av detta har väl absolut sin funktion!

Medlem

Oops, hade glömt att det redan finns en serie

Avstängd
Skrivet av scaryfoot:

Exakt. Spelen är underbara. Därför så behövs det ingen serie. Det är ju bättre att dom hittar på nåt nytt när dom ändå ska lägga ner så mycket tid och resurser på en serie.
Men vi lever tyvärr i en tid av remakes.

Fast hur går det resonemanget ihop med TV-serier baserade på källmaterialet till synes inte respekterats överhuvudtaget? Tänker på Lord of the Rings-universumet och spektaklet som är The Rings of Powers...

Medlem

Blir säkert ett avsnitt i veckan så man måste vänta till nån gång runt mars innan man kan se den.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Ser mycket fram emot denna serie.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Nu finns de väl dock miljoners miljoner som aldrig spelat eller ens hört talas om Last of us. Så en serie av detta har väl absolut sin funktion!

Lite sena på bollen... En annan upplevde det redan 10 år innan serien började sändas

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Lite sena på bollen... En annan upplevde det redan 10 år innan serien började sändas

Ja, eller så har de inte ett spelintresse.

Medlem
Längtar!

Det här kan bli bra! Med tanke på att det är samma regissör som gjort Chernobyl.

Medlem

The Last of Us är ändå spel som kan göra sig riktigt bra som TV-serie. Hoppas bara att det lever upp till förväntningarna, själv är jag ändå rätt optimistisk

Medlem

Jag har inga förväntningar. För jag ska inte kolla ens. God of War däremot, det ska bli kul. Ett nytt spel. Med ny story. Ingen serie med gammal, återanvänd story.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jag har inga förväntningar. För jag ska inte kolla ens. God of War däremot, det ska bli kul. Ett nytt spel. Med ny story. Ingen serie med gammal, återanvänd story.

Så om du inte har nåt jävla intresse för serien och inte ska titta på den ens, varför sitter du och skriver inlägg efter inlägg i denna tråd?

Tror du jag själv skulle sitta och kommentera i tråd som jag har noll intresse för? Jag älskar fotboll, men tycker t.ex. att golf är skittråkigt. Inte går jag och lägger ner energi på att skriva skit om sporten i en golftråd...

Jisses, vissa människor alltså, rena rama pajasfasoner!

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Exakt. Spelen är underbara. Därför så behövs det ingen serie. Det är ju bättre att dom hittar på nåt nytt när dom ändå ska lägga ner så mycket tid och resurser på en serie.
Men vi lever tyvärr i en tid av remakes.

Skrivet av scaryfoot:

Jag har inga förväntningar. För jag ska inte kolla ens. God of War däremot, det ska bli kul. Ett nytt spel. Med ny story. Ingen serie med gammal, återanvänd story.

Tänker du liknande kring Game of Thrones, Dune, Sagan om Ringen och alla andra serier och filmer baserade på böcker?

Medlem
Skrivet av Thane:

Tänker du liknande kring Game of Thrones, Dune, Sagan om Ringen och alla andra serier och filmer baserade på böcker?

Nej, bara när det gäller spel som filmatiseras.

KoP
Medlem
Skrivet av Mackan8909:

Det här kan bli bra! Med tanke på att det är samma regissör som gjort Chernobyl.

Johan Renck (Chernobyl) skulle ha regisserat The Last of Us men fick dra sig ur pga krock i sitt schema.

Dock så är Chernobyl skaparen Craig Mazin med och skriver The Last of Us serien.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Så om du inte har nåt jävla intresse för serien och inte ska titta på den ens, varför sitter du och skriver inlägg efter inlägg i denna tråd?

Tror du jag själv skulle sitta och kommentera i tråd som jag har noll intresse för? Jag älskar fotboll, men tycker t.ex. att golf är skittråkigt. Inte går jag och lägger ner energi på att skriva skit om sporten i en golftråd...

Jisses, vissa människor alltså, rena rama pajasfasoner!

Jag vet inte om du skulle kommentera i trådar du har noll intresse för. Själv så har jag intresse av att klanka ner på såna här projekt, när det är uppenbart att dom mest gör det för att tjäna pengar och inte har några egna idéer, att skapa nåt nytt.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Inte? Nån slags återvinning är det i alla fall. Men det ligger ju också i tiden.
Jaja, alla är vi olika. Jag tycker det är roligare att se nåt nytt och originellt.
Jag tyckte det var kul när Resident Evil och Silent Hill (två favoriter) filmatiserades. Sen såg jag dom...
Nej, jag tycker spel är bäst som spel, och jag vill ha behålla den bilden av spelen som dom är, och inte jämföra med film/serier och reta mig på en massa saker.

House of the Dead... Alone in the Dark... Hitman... Max Payne... Uncharted... Haha
Shiiit....

Ready Player One och Pixels funkade, för där är det enbart tv-spelsreferenser, men en egen story. När dom filmatiserar en specifik speltitel så är dom inte kapabla att hålla sig till originalstoryn, utan det blir en massa fjant och pajaskonster.

Vi ser väl alla fram emot när Halo, Gears of War, GTA, Red Dead Redemption, Metal Gear Solid, Quake och Half-Life filmatiseras?

Vill inte alls påstå det faktiskt, dem utgår ifrån spelen absolut, men är ju ingen remake av någonting


signatur

Spela spel är kul ibland.

It's not a lake, it's an ocean

Jag tror att serien kommer bli sevärd. Men för oss som spelat spelen finns alltid en risk för en besvikelse ändå eftersom det handlar om två olika underhållningsmedier och därmed olika upplevelser. Man måste nog ha med sig detta redan från början. Det är lätt hänt att ta med sig känslan från spelet när det har filmatiserats.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

12
Skriv svar