PS5-versionen av Football Manager 2023 stoppad i sista stund

Robot
PS5-versionen av Football Manager 2023 stoppad i sista stund

Övriga versioner släpps som planerat nästa vecka.

#football-manager-2023


Medlem
Skrivet av anon_332911:

Magkänslan säger mer att någon deal har inträffat här.

Sega kanske tittade en extra gång på sitt tidsexklusivitetsavtal med MS och såg att det gällde längre för en PS5-version

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Att det godkänts till PS4 men inte PS5 låter ju konstigt.

Magkänslan säger mer att någon deal har inträffat här.

Sitter foliehatten skönt? Skämt åsido så håller jag med om att det är skumt, men det är väl olika versioner och någon bugg som smugit sig in i den ena helt enkelt. Jag skulle bli förvånad om det dröjer mer än några dagar innan de har en version redo även för PS5.

Medlem

Någon som har koll på exakt hur stor skillnad det är på konsolversionen på current gen maskinerna jämfört med switch versionen.

Hittar ingen bra jämförelse mellan versionerna om det är värt att skaffa på PS5 eller om man ska köra handhållet på switchen.

Testpilot

Jag vill inte verka elitistisk men kan verkligen inte se hur det kan vara kul att spela FM på konsol. Switch och mobil förstår jag lite mer, men hade hellre sett att SI satsade mer på PC versionen istället.

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Att det godkänts till PS4 men inte PS5 låter ju konstigt.

Magkänslan säger mer att någon deal har inträffat här.

Jag är rätt säker på att det inte finns någon PS4-version, även om fz har skrivit om detta. I så fall hade det bara varit underligt.

Annars trist, då jag hade tankarna på att förboka det, då man fick 20% avdrag.

Medlem

Fyfan vilket skräp och komma på detta 4 dagar innan dom ska släppa skiten, Har peppat för att äntligen kunna spela detta på mitt Playstation men nu skiter jag nog i och köpa det för första gången sen 2009

Redaktör
Skrivet av Bullen86:

Jag är rätt säker på att det inte finns någon PS4-version, även om fz har skrivit om detta. I så fall hade det bara varit underligt.

Annars trist, då jag hade tankarna på att förboka det, då man fick 20% avdrag.

Verkar stämma som du säger, ingen PS4-verre på officiella siten. Men på andra håll är det listat för PS4 också.


signatur
Inaktiv

Kommer till GP för övrigt

KoP
Medlem
Skrivet av Holklund:

Fyfan vilket skräp och komma på detta 4 dagar innan dom ska släppa skiten, Har peppat för att äntligen kunna spela detta på mitt Playstation men nu skiter jag nog i och köpa det för första gången sen 2009

Nu låter det dock inte som att dom själva har stoppat spelet efter att ha gjort någon form utav upptäckt, utan spelet har fastnat i någon form utav verifieringsprocess som alla spel som ges ut via PS Store eller Xbox store måste gå igenom.

Men dröjer det några extra dagar så är väl inte det hela världen?

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Kommer till GP för övrigt

Ja och -22 lämnar snart GP, och 21an låg väl också där? Så gissar att den kommer finnas tillgänglig i ca 1 år.

Medlem
Skrivet av KoP:

Nu låter det dock inte som att dom själva har stoppat spelet efter att ha gjort någon form utav upptäckt, utan spelet har fastnat i någon form utav verifieringsprocess som alla spel som ges ut via PS Store eller Xbox store måste gå igenom.

Men dröjer det några extra dagar så är väl inte det hela världen?

Tror inte kommer dröja ett par dagar bara eftersom dom betalar tillbaka pengarna och inte gått ut med nåt datum än och det har aldrig hänt från Sonys sida att dom avbryter köpet hur många gånger än ett spel har skjutits upp vad jag vet. skulle gissa på nån release i vår nån gång om vi har tur

Medlem
Skrivet av Holklund:

Tror inte kommer dröja ett par dagar bara eftersom dom betalar tillbaka pengarna och inte gått ut med nåt datum än och det har aldrig hänt från Sonys sida att dom avbryter köpet hur många gånger än ett spel har skjutits upp vad jag vet. skulle gissa på nån release i vår nån gång om vi har tur

Varenda gång ett spel försenas och inte har ett släppdatum betalar Sony tillbaka pengarna.

Jag tror GR misstolkat detta som att spel automatiskt är kraftigt försenade eller rent av skrotats vid ett flertal tillfällen.

1
Skriv svar