Liongate är intresserad av att göra ett John Wick-spel

Robot
Liongate är intresserad av att göra ett John Wick-spel
Medlem

Nä det räcker bra med filmerna för min del. Inget jag skulle spendera pengar på.

Medlem

Jag kan göra ett AAA-spel av göta kanal, där finns det även material för c:a 20 DLCs.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Skulle gärna vilja se ett AAA spel med john wicks gunplay. Skulle varit riktigt roligt om det görs bra

Skribent
Skrivet av Karmak:

Skulle gärna vilja se ett AAA spel med john wicks gunplay. Skulle varit riktigt roligt om det görs bra

Personlig tänker jag mig lite som en ny version av Max Payne.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Filmerna känns ju mycket som datorspel redan så det hade ju kunnat funka om det görs bra och inte bara seglar på varumärket (ha ha). Framförallt scenen där han typ slår till hästar så att de sparkar ihjäl folk mer än en gång känns som ett spel där det finns olika "environmental kills" som man återanvänder lite.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Personlig tänker jag mig lite som en ny version av Max Payne.

Tycker det är liknande ja men inte alls samma

Medlem

Ett spel som inte behöver någon direkt handling med andra ord.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent

Ett spel med mycket skjutande, brutala slagsmål och rattande av en 69 Mustang Boss 429 CI.

Jo tack. Gärna.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skribent
Skrivet av Karmak:

Tycker det är liknande ja men inte alls samma

Ja alltså, mer som att spelet skulle kunna bli en modern actionrykare som Max Payne blev på sin tid. Inte att temat eller spelen är samma.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja alltså, mer som att spelet skulle kunna bli en modern actionrykare som Max Payne blev på sin tid. Inte att temat eller spelen är samma.

Ah missuppfatta då

Skribent
Skrivet av Karmak:

Ah missuppfatta då

Skrev lite slarvigt också.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag ber er, ge det till Remedy Entertainment!

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Jag ber er, ge det till Remedy Entertainment!

Eller så gör dom bara ett nytt Max Payne

Förstår inte varför John Wick dyker upp överallt, sämsta skiten jag sett XD

Medlem

han hade varit perfekt i ett max payne-liknande spel. han rör sig ju redan som en datorgjord karaktär ändå så dom behöver inte ens någon motion capture


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av lonian:

Ett spel som inte behöver någon direkt handling med andra ord.

Nä, det räcker att skurkarna bryter sig in i hans hem och har ihjäl hunden som han fått av sin bortgångna fru, sen blir det payback time. 😁

Medlem

2 filmer? Är det inte 3 filmer? Eller är det ett annat bolag på någon?

Skribent
Skrivet av Freeman79a:

2 filmer? Är det inte 3 filmer? Eller är det ett annat bolag på någon?

Tre släppta och två till på gång vad jag förstod?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Eller så gör dom bara ett nytt Max Payne

Förstår inte varför John Wick dyker upp överallt, sämsta skiten jag sett XD

Nytt Max payne och en Remake kanske.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Har inte förstått var Keanu Reeves hypen kom ifrån. Har iofs aldrig sett John Wick. Men av de klipp som dyker upp verkar den vara en dussin action. Keanu Reeves som skådis har väl inte gjort några avtryck?

Skribent
Skrivet av Maysay:

Har inte förstått var Keanu Reeves hypen kom ifrån. Har iofs aldrig sett John Wick. Men av de klipp som dyker upp verkar den vara en dussin action. Keanu Reeves som skådis har väl inte gjort några avtryck?

Keanu är en genuin människa, sen ingen toppskådis. Däremot lägger han in mycket energi i rollerna, actionscenerna i John Wick är fantastiska som blandar kampsport och skytte. Båda saker som Reeves själv behärskar och han gör det mest (allt?) i filmerna. Jag som själv är kampsportare kan se mycket i scenerna som är baserat på BJJ och faktiskt fungerade saker. Sen är det koreograferat förstås för att det ska vara "bra" för ögat, men det är inte bara påhittad låtsas-fighting.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

I Strangelhold-/Max Payne-anda med Sifu inslag skulle sitta fint!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Keanu är en genuin människa, sen ingen toppskådis. Däremot lägger han in mycket energi i rollerna, actionscenerna i John Wick är fantastiska som blandar kampsport och skytte. Båda saker som Reeves själv behärskar och han gör det mest (allt?) i filmerna. Jag som själv är kampsportare kan se mycket i scenerna som är baserat på BJJ och faktiskt fungerade saker. Sen är det koreograferat förstås för att det ska vara "bra" för ögat, men det är inte bara påhittad låtsas-fighting.

Jo, det är väl detta man har sett de senaste åren. När han tränar olika saker. Eller när han ska verka "klok". Får lite Steven Seagal vibbar.

Kan inte låta bli att undra hur mycket detta är för att lyfta filmerna (promotion). För han är väl ett ansikte utåt för John Wick. Han är denna karaktären. Och alla dessa klipp dyker upp samtidigt som filmerna är aktuella.

Tyckte att det inte gav så mycket i t.ex Cyberpunk. Man skulle ha kunnat kasta in en annan skådis lätt. Tror Silverhand var en de mest ointressanta karaktärena i spelet (som jag förövrigt tyckte var årets spel).

Men som sagt jag har inte sett John Wick m.m. Kanske är svinbra. Tyckte rollen i Matrix passade honom. Lite stel.

Skribent
Skrivet av Maysay:

Jo, det är väl detta man har sett de senaste åren. När han tränar olika saker. Eller när han ska verka "klok". Får lite Steven Seagal vibbar.

Kan inte låta bli att undra hur mycket detta är för att lyfta filmerna (promotion). För han är väl ett ansikte utåt för John Wick. Han är denna karaktären. Och alla dessa klipp dyker upp samtidigt som filmerna är aktuella.

Tyckte att det inte gav så mycket i t.ex Cyberpunk. Man skulle ha kunnat kasta in en annan skådis lätt. Tror Silverhand var en de mest ointressanta karaktärena i spelet (som jag förövrigt tyckte var årets spel).

Men som sagt jag har inte sett John Wick m.m. Kanske är svinbra. Tyckte rollen i Matrix passade honom. Lite stel.

Skillnaden är att Seagal är fejk och en av de mest arroganta kampsportare (om man ens kan kalla honom det?) som existerar. Till och med Aikidoutövarna själva kan intyga hur fejk han är. Keanu däremot är nog bara som han är.

Håller med om Cyberpunk, känns som ett publicity stunt och för att hajpa lite extra. Egentligen är han ju bara en manlig "Cortana", men inte lika bra.

Tycker du ska se John Wick 1 i alla fall. De andra är more of the same, men gillade 1an.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Skillnaden är att Seagal är fejk och en av de mest arroganta kampsportare (om man ens kan kalla honom det?) som existerar. Till och med Aikidoutövarna själva kan intyga hur fejk han är. Keanu däremot är nog bara som han är.

Håller med om Cyberpunk, känns som ett publicity stunt och för att hajpa lite extra. Egentligen är han ju bara en manlig "Cortana", men inte lika bra.

Tycker du ska se John Wick 1 i alla fall. De andra är more of the same, men gillade 1an.

Ok, kollar inte så mycket film. Men kan kanske hitta en tid för den. Tack för tipset om första filmen. Kan ju bli så att man förstår honom bättre då.

Skribent
Skrivet av Maysay:

Ok, kollar inte så mycket film. Men kan kanske hitta en tid för den. Tack för tipset om första filmen. Kan ju bli så att man förstår honom bättre då.

Alltså det är ju ingen oscar-film haha. Men om du vill sen en actionfilm med bra actionscener är det ett bra val.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Gör ett Max Payne-bullet time spel av det med bra story så blir jag glad

Medlem

Det har verligen gått utför Keanu som skådis. Han flåsar Nicolas Cage i hälarna när det gäller att vara passé

Medlem
Skrivet av Maysay:

Jo, det är väl detta man har sett de senaste åren. När han tränar olika saker. Eller när han ska verka "klok". Får lite Steven Seagal vibbar.

Kan inte låta bli att undra hur mycket detta är för att lyfta filmerna (promotion). För han är väl ett ansikte utåt för John Wick. Han är denna karaktären. Och alla dessa klipp dyker upp samtidigt som filmerna är aktuella.

Tyckte att det inte gav så mycket i t.ex Cyberpunk. Man skulle ha kunnat kasta in en annan skådis lätt. Tror Silverhand var en de mest ointressanta karaktärena i spelet (som jag förövrigt tyckte var årets spel).

Men som sagt jag har inte sett John Wick m.m. Kanske är svinbra. Tyckte rollen i Matrix passade honom. Lite stel.

Skulle säg att första John Wick var riktigt bra. Sen blev det för mycket av samma vara.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Om dom satsar på fighting-mekaniken med stor variation på grepp, kast, sparkar och slag så kan det bli riktigt bra. Alldeles för få actionspel satsar på den biten idag. Ett nytt Sleeping Dogs står fortfarande högt på min önskelista.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

1
Skriv svar