Microsoft om Halo Infinite: "Vi snubblade på mållinjen"

Medlem

Jag spelade singelplayer och hade roligare med Halo än på mycket länge.

Jag var några timmar in i spelet. Sen kom det en bugg som gjorde att min sparfil helt enkelt slutade fungera. Den räknade ner… så hände inget. Jag orkar inte spela om en massa open world-uppdrag igen. Det var synd men min tid är dyrbar på äldre dagar.

Medlem

Vad var planen för MP-delen?

Man gör ett gratis live-service-spel och det får färre uppdateringar än många tidigare spel i serien?

Folk som var med i beta-tester sommaren 2020 säger att trots en försening på ett år så var innehållet i stort sett detsamma när spelet släpptes 1,5 år senare.

Det skulle vara intressant att få mer info om vad som gått snett men det verkar mest handla om en krånglig spelmotor kombinerat med en dåligt fungerande personalpolitik från MS.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Margy:

Vad var planen för MP-delen?

Man gör ett gratis live-service-spel och det får färre uppdateringar än många tidigare spel i serien?

Folk som var med i beta-tester sommaren 2020 säger att trots en försening på ett år så var innehållet i stort sett detsamma när spelet släpptes 1,5 år senare.

Det skulle vara intressant att få mer info om vad som gått snett men det verkar mest handla om en krånglig spelmotor kombinerat med en dåligt fungerande personalpolitik från MS.

Ja du... fan vet. Ingen tvekan om att de söp till det med MP-delen. Det enda jag hört är att personer med ansvar för liveservice-delen hade väldigt envisa åsikter och att de inte längre jobbar på 343.

MS kontraktsanställningar på korttid är visserligen ett problem men det påverkar nog inte utformningen av MP i stort. Jag tror nog att den utrensning som pågått bland ledande positioner var ett måste och att det kommer att ge resultat.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ja du... fan vet. Ingen tvekan om att de söp till det med MP-delen. Det enda jag hört är att personer med ansvar för liveservice-delen hade väldigt envisa åsikter och att de inte längre jobbar på 343.

MS kontraktsanställningar på korttid är visserligen ett problem men det påverkar nog inte utformningen av MP i stort. Jag tror nog att den utrensning som pågått bland ledande positioner var ett måste och att det kommer att ge resultat.

Det borde inte vara så svårt att lösa. Jämför vad 343 gör annorlunda mot någon studio som fungerar väl (Coalition?) och gör förändringar. MS kanske måste acceptera att man måste agera annorlunda i spelbranschen (i USA) när det gäller anställningar jämfört sina andra segment.

Har det kommit något mer om ryktet att 343 i framtiden går över till Unreal?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Margy:

Det borde inte vara så svårt att lösa. Jämför vad 343 gör annorlunda mot någon studio som fungerar väl (Coalition?) och gör förändringar. MS kanske måste acceptera att man måste agera annorlunda i spelbranschen (i USA) när det gäller anställningar jämfört sina andra segment.

Har det kommit något mer om ryktet att 343 i framtiden går över till Unreal?

Man tycker ju det, det är ju uppenbart skadligt för kvaliteten att hålla på med korttidskontrakt på det där viset. Hinner ju knappt lära sig motorn innan det är dags att gå vidare. Bättre då att ta in support-studior på längre kontrakt i större utsträckning kanske.

Det jag hört om Unreal är att det inte är aktuellt, det har provats en del men inget som man har gått vidare med för huvudserien. Svårt att veta dock, men jag tror inte att det är realistiskt. Forge och liknande är nog svårt att få att fungera i UE som dessutom har vissa begränsningar i vad man får göra med motorn på licens om jag förstår saken rätt.


signatur

Jump in.

12
Skriv svar