Netflix ska göra spelfilm och tv-serie av Gears of War

Robot
Netflix ska göra spelfilm och tv-serie av Gears of War
Medlem

Jag känner att jag vill hitta tillbaka till Gears. Några av mina absolut bästa spelminnen kommer från den spelserien och om man avfärdar den genom att titta på den parodiska machogestaltningen i ettan så missar man ett underbart universum och mästerlig gameplay. Jag minns fortfarande när jag klöv en motspelare för första gången med en motorsågsbajonett på Webbhallens pressvisning av spelet.

John DiMaggio är Marcus Fenix. Han kan ju inte spela honom IRL men det är väldigt svårt att låta någon annan gestalta Marcus Fenix.

KoP
Medlem

Var det inte snack om att göra film av Gears of War för en herrans massa år sedan? Eller minns jag fel? 🤔

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av anon_332911:

Försöker titt som tätt ta mig genom "Gears 5". Otroligt drygt spel.

Första Gears spelet jag spelar sedan 360 tiden men ändå så trött.

Tyckte det var riktigt fräckt. Lite öppnare än de traditionella Gears-spelen. Men favoriten är nog fortfarande Gears of War 2, som var ett så otroligt stort steg uppåt från det första spelet.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Uhu, crap incoming!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Film och tecknad serie?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAA!!! <3 <3 GE FAN I FENIX TOMATER BARA!


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem

Tja...
Citerar mig själv, nåt jag skrev för några dar sen:
Vi ser väl alla fram emot när Halo, Gears of War, GTA, Red Dead Redemption, Metal Gear Solid, Quake och Half-Life filmatiseras?
(Just Halo hade jag glömt att dom faktiskt gjort en serie på)

Lite sena på bollen här också. Gears of War hade sin storhetstid för över 10 år sen. Det är nog så att Xbox inte går så bra som dom hoppats, förhoppningarna är att folk som aldrig spelat Gears blir nyfikna efter att ha sett filmen/serien, och köper spelen.

Medlem

Jag har inga streamingtjänster men skulle det göras en datoranimerad serie likt spelen (som de där Bra men härligt B Resident Evil filmerna) med Original rösterna så skulle jag se den! Live action? Då krävs en större maskin än Netflix tror jag för att det ska bli bra.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Tyckte det var riktigt fräckt. Lite öppnare än de traditionella Gears-spelen. Men favoriten är nog fortfarande Gears of War 2, som var ett så otroligt stort steg uppåt från det första spelet.

Utan tvekan den bästa delen i serien. Multiplayer var rätt buggigt men galet kul i början, och efter att de städade upp det lite så blev det även en period med tävlande i det för egen del

Medlem

Ja varför inte. Resident Evil gick ju sååååå bra

Medlem

Detta funkar nog...

Så länge The Rock inte blir huvudrollsinnehavaren.

Medlem

Fattar inte varför folk är hajpade när 90% av dessa spel till filmer/tv-serier är skräp.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Eeeeehhhh


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Skribent
Skrivet av KoP:

Var det inte snack om att göra film om Gears of War för en herrans massa år sedan? Eller minns jag fel? 🤔

Tror det har snackats om förut, men är tveksam om det ens lämnade fikarummet?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av herrPuffy:

Detta funkar nog...

Så länge The Rock inte blir huvudrollsinnehavaren.

Om dom gör film på Quake så kan han vara med. Han var ju med i Doom.
Dom skulle klanta till det också, och missa allt som Quake är. D&D kan vara med och styra upp allt, skriva ett djupt manus.

Medlem

Efter Netflix's Resident Evil serie så blir det här ett spikat "Nej tack" för min del.

Medlem

Netflix? Då antar jag att Marcus & co kommer dricka sojalatte, ha manbuns och vilja ha dialoger med Locusts om hur de kan minska rasismen från människorna, speciellt de heterosexuella, vita, medelålders männen mot de oskyldiga, missförstådda locusts.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Netflix? Då antar jag att Marcus & co kommer dricka sojalatte, ha manbuns och vilja ha dialoger med Locusts om hur de kan minska rasismen från människorna, speciellt de heterosexuella, vita, medelålders männen.

Hoppas Steve Austin är med. Han är en uttrycksfull skådis.

Skribent
Skrivet av anon_332911:

Tror det bara var månader efter det första spelet släpptes som en film första gången kom på tal. Tror det var Underworld skaparna som skulle filmatisera först men tror filmatiseringar annonserats massa gånger.

Ja! Det stämmer, eller ryktena var i alla fall på Underworld-skaparna. Minns nu när du säger det, sen stämmer det säkerligen att filmarisering har utannonserats fler ggr.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det kan bli bra (cyberpunk Edgerunner) eller så kan det bli skit (Resident Evil).
Netflix har väldigt lite kvalitet kontroll längre.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Det här kommer med 100% säkerhet blir skräp. För 10 år sedan så hade jag jublat. Då hade det också kanske blivit bra men inte idag. Hur många steroidköttberg till skådespelare med talang finns det? Dessutom håller inte storyn för en film. Det var bara en bakgrund för att ha en anledning att motorsåga sig igenom horder av slask.
En spelserie jag däremot skulle vilja se en filmatisering av är Mass Effect trilogin. En HBO serie med GoT budget tack.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tror det har snackats om förut, men är tveksam om det ens lämnade fikarummet?

Nja...

Medlem

Jag har nyligen hört att Netflix mer eller mindre vill (för dyrt för dom tydligen) lägga ner serier efter tredje säsongen. Men det är bara ett rykte och handlar bland annat om det som händer med the witchers 4e säsong mm.

Medlem

Netflix animation är extremt bra. Dem har inte många floppar. Så där är det cool lugnt. Kan inte misslyckas. På det kan dem köra med dem "riktiga" röstskådisarna med. Men filmen. Om det har bra manusförfattare och rätt producent kan det bli bra med.

Men vad tror ni vilka skådisar då? Vilka muskelberg kommer dem ta?

Medlem

Jag älskar Gears, fantastiska lir och blir självklart taggad på att det äntligen ska göras film och TV-serie...Känns dock väldigt osäkert hur det kommer landa, muskelberg med stora vapen känns kanske inte riktigt som något som den stora massan kommer vallfärda till.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Netflix animation är extremt bra. Dem har inte många floppar. Så där är det cool lugnt. Kan inte misslyckas. På det kan dem köra med dem "riktiga" röstskådisarna med. Men filmen. Om det har bra manusförfattare och rätt producent kan det bli bra med.

Men vad tror ni vilka skådisar då? Vilka muskelberg kommer dem ta?

Mark Wahlberg är given i tv-spelsfilm. Mesta görs i CGI nu ändå.

Medlem
Skrivet av greb1989:

Jag älskar Gears, fantastiska lir och blir självklart taggad på att det äntligen ska göras film och TV-serie...Känns dock väldigt osäkert hur det kommer landa, muskelberg med stora vapen känns kanske inte riktigt som något som den stora massan kommer vallfärda till.

80-talet är ju över, då Stallone och Schwarzenegger härjade som värst.
Men Fast and the Furious-filmerna har gått rätt bra tror jag, annars skulle dom inte gjort så många. Där härjar ju Diesel och Johnson.
Statham har också flexat musklerna och använt lite vapen i 20 år nu.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Netflix? Då antar jag att Marcus & co kommer dricka sojalatte, ha manbuns och vilja ha dialoger med Locusts om hur de kan minska rasismen från människorna, speciellt de heterosexuella, vita, medelålders männen mot de oskyldiga, missförstådda locusts.

Spot on haha

1
Skriv svar