Ncsoft sägs jobba på ett Horizon-MMORPG med Sony

Robot
Ncsoft sägs jobba på ett Horizon-MMORPG med Sony

Företaget bakom bland annat Guild Wars och Lineage.

#Horizon, #Ncsoft


Medlem

RIP det spelet.

Medlem

Känns dödfött


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag skulle nog köpa vad som helst med namnet Horizon. Kortspel, RTS, ärtsoppa. Men inte ett MMO.

Rent generellt vill jag inte se MMO:n baserade på story-tunga singleplayer-spel. Det känns bara löjligt. Alloy är en one in a million-karaktär i sitt universum. Om det plötsligt börjar springa runt tusentals rödtottar med samma förmågor blir alltsammans bara ointressant.

Vad ska det kallas? Horizon: Zero Interest?


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Fan vad kul, ska bli spännande att se


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

MMO spel måste ju vara det tråkigaste som finns nej tack för mig!

Medlem

Beror på om det är WoW-MMO eller Destiny-MMO vi pratar om. Den sistnämnda varianten passar IP:t utmärkt. Tänk Monster Hunter: Horizon, tror det hade varit en given hit. Ut och jaga robotdinosaurier i crew, loot, uppgradera gear, rinse & repeat.

Medlem

Kluven, lyckas de behålla bra gameplay så kan det säkert bli rätt bra.

Men jag är skeptisk, tycker nästan alltid att MMO är stela och tråkiga.

Redaktör
Ponny

Jag har ju en tydlig bild i huvudet av hur det kommer bli. Den känner jag tvek till. Motbevisa mig, tack!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Någon slags tribe vs tribe grej kanske skulle kunna bli något?

Medlem

NCSoft. Tveksamt minst sagt.

Geeks Gaming
Skrivet av Nomman:

Jag skulle nog köpa vad som helst med namnet Horizon. Kortspel, RTS, ärtsoppa. Men inte ett MMO.

Rent generellt vill jag inte se MMO:n baserade på story-tunga singleplayer-spel. Det känns bara löjligt. Alloy är en one in a million-karaktär i sitt universum. Om det plötsligt börjar springa runt tusentals rödtottar med samma förmågor blir alltsammans bara ointressant.

Vad ska det kallas? Horizon: Zero Interest?

Jag kan tänka mig att man spelar karaktärer som rör sig i historien parallellt med alloy, inte alloy själv.
Brukar ju vara populärt att göra så i mmo som lotro, conan mfl mfl.

Världen är ju fantastisk men jag tror inte det går att göra det till ett mmo i den klassiska tolkningen, isf mer åt destiny-stuket.
Ställer mig dock tveksam till konceptet

Medlem

NCSoft som är ökända för att lägga all innehåll bakom en betalvägg i sina spel får i uppgift att skapa ett Horizon MMO?
Nej tack.

Medlem
Skrivet av Mox+:

Beror på om det är WoW-MMO eller Destiny-MMO vi pratar om. Den sistnämnda varianten passar IP:t utmärkt. Tänk Monster Hunter: Horizon, tror det hade varit en given hit. Ut och jaga robotdinosaurier i crew, loot, uppgradera gear, rinse & repeat.

Håller med.
Alltså att bara ta monster hunter worlds formula och jobba in det med Horizons lore och allt sådant, kanske göra det mer smidigt med lite fler än fyra spelare om man vill, inte någon hub man måste ha laddningsskärm mellan och sådant. Och som du skriver, jaga robotar, crafta gear osvosv, hade garanterat blivit en hit.

Avstängd

Mmo -_-. Nej tack.

Geeks Gaming
Skrivet av Babakunde:

NCSoft som är ökända för att lägga all innehåll bakom en betalvägg i sina spel får i uppgift att skapa ett Horizon MMO?
Nej tack.

Nu är jag inte jättebekant med ncsofts historia förutom guildwars.
Kan du utveckla lite mer?

Medlem

Lineage 2 är det näst bästa MMO (Tibia var bäst) som släpps så de kan bli bra!

Kul! Även om jag tröttnade blixtsnabbt på Horizon-spelet så var det en ganska nice miljö. GW2 och L2 är riktigt bra spel båda två, synd att tiden för MMO's inte finns längre.

Medlem

MMORPG? Är inte det vad som kallas ett "live service" spel idag?


signatur

I drank what?

Medlem

NCsoft... skriker inte kvalitet direkt

Rubriken stämmer ju inte ens? Ncsoft var publisher för GW inte utvecklare? ArenaNet var utvecklarna bakom spelet. Det är ganska stor skillnad.

Kan inget om Lineage men gissar på att Ncsoft faktiskt inte är utvecklarna för det heller eftersom de är främst publishers och inte developers främst.

Skribent
Skrivet av RegularOriginal:

Rubriken stämmer ju inte ens? Ncsoft var publisher för GW inte utvecklare? ArenaNet var utvecklarna bakom spelet. Det är ganska stor skillnad.

Kan inget om Lineage men gissar på att Ncsoft faktiskt inte är utvecklarna för det heller eftersom de är främst publishers och inte developers främst.

Nej, utvecklare var nog fel ordval, men det blir lite av en tolkningsfråga eftersom Ncsoft äger Arenanet. Lineage-spelen är utvecklade in-house hos Ncsoft.

Medlem

Jag läste Microsoft Nu blommar löken.

Medlem

Spännande. Guildwars2 är ett bra MIMO

Medlem
Skrivet av Nomman:

Jag skulle nog köpa vad som helst med namnet Horizon. Kortspel, RTS, ärtsoppa. Men inte ett MMO.

Rent generellt vill jag inte se MMO:n baserade på story-tunga singleplayer-spel. Det känns bara löjligt. Alloy är en one in a million-karaktär i sitt universum. Om det plötsligt börjar springa runt tusentals rödtottar med samma förmågor blir alltsammans bara ointressant.

Vad ska det kallas? Horizon: Zero Interest?

Vad började wow på? ett sp spel, med bra story och arc och karktärer, tvivlar ytterst det ej skulle gå bra, frågan är ju med utförandet osv.

Plus vågat att skapa mmo nu, då riots mmo kmr inom 2-3 år och AOC mfl.

du behöver ha ett jävligt unikt och bra mmo för att göra det och du behöver en sjukt bra budget.

hade jag varit utvecklare och hört att riot gör ett mmo så hade jag avaktat gjort andra spel ist och sett hur det går för riots mmo.
Om inte du har någon jävligt unik bra ide.

Medlem

Det låter najs! ska bli spännande att se vad det blir av det.

Medlem

Med tanke på responstiden som krävs i ett spel av denna typen så tvivlar jag starkt. Ska de göra Horizon till fake turnbased som tex WoW?

Pass. Jag älskar verkligen Horizon serien men detta är nog ett spel som ingen efterfrågat.


signatur

I drank what?

Skrivet av Jonny Myrén:

Nej, utvecklare var nog fel ordval, men det blir lite av en tolkningsfråga eftersom Ncsoft äger Arenanet. Lineage-spelen är utvecklade in-house hos Ncsoft.

Lär sig nå nytt varje dag! Hade noll koll på Lineage som sagt

1
Skriv svar