Matt Booty: "Starfield är mer än bara Skyrim i rymden"

Robot
Matt Booty: "Starfield är mer än bara Skyrim i rymden"

Många nyheter för Bethesda-fans utlovas.

#Bethesda, #Starfield


Medlem

Det är det här spelet jag kommer bygga min nästa dator för.

Medlem

Nice att Matt Booty har bättre koll på spelet än Todd.

Hoppas inte att de lovar för mycket bara, kanske bäst att man har inställningen att det är blir Skyrim i rymden och blir positivt överraskad istället. Alla verkar väl tro att det blir något åt det hållet, även om Matt vill få det till något större.

Jag ser fram emot när man kan AI generera röster, ansikten, miljöer med mera för att skapa stora öppna världar med varierade karaktärer. Jag tror inte att vi är så värst långt därifrån.

Jag tänker då att man skräddarsyr vissa miljöer och AI generar där det inte krävs så fast struktur.

Det är väl inte lika mycket smyga omkring med pilbåge, så på sätt och vis är det mindre än bara Skyrim i rymden.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Det finns la en del saker jag regaerade på.. Att det inte är Tod Howards stil att slå in npgot gammalt i ny förpackning... njaaa... Skyrim, Oblivion, Morrowind, Fallout 3, Fallout 4.. Kollar man under huven så är de extremt lika varandra faktiskt.
Sen stt det är 4 gånger fler rader dialog..
Betyder det i Starfield då att...
I used to be an adventurer, then I took a bullet to the knee,
Och.. Right knee, right arm och left arm? XD haha
Ne skämt o sido.. tror på spelet och är riktigt taggad faktiskt

Medlem

Fallout 4 i rymden med extra steg.

Geeks Gaming
Skrivet av anon_332911:

För det är också Fallout 3 i rymden.

Inget jag skulle klaga över...

Medlem

Jag tror spelet blir bra.
Men inte vid release för pc gamers


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag tror spelet blir bra.
Men inte vid release för pc gamers

Nej, vi får nog vänta på en unofficial patch som fixar allt som vanligt 😀

Medlem

Hoppas co-op blir möjligt

Medlem

En positiv sak med att de återanvänder motorn är att det bara är att copy+paste den gamla koden för att fixa spelet med moddar igen.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Skyrim i rymden låter ju helt underbart så inte mig emot.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

pilbåge och svärd i rymden, vem vill inte ha det


signatur

//monster

Medlem

I used to be an adventurer like you, but then i took a laser to the knee

Medlem

Är riktigt sugen på spelet och jag hoppas att min något äldre dator klarar av det.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Skyrim i rymden låter ju helt underbart så inte mig emot.

Jag hade hellre sett Morrowind / Oblivion i rymden i så fall. Lite mer rollspelsval än strömlinjeformade Skyrim!

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Fallout 4 i rymden med extra steg.

Skrivet av SID 6.7:

Skyrim i rymden låter ju helt underbart så inte mig emot.

Ja tack!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag hade hellre sett Morrowind / Oblivion i rymden i så fall. Lite mer rollspelsval än strömlinjeformade Skyrim!

Jovisst om man får drömma så.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Det lilla intresse jag hade kvar dog när jag läste "fyra gånger mer dialog". Bethesda/Todd verkar alltid vilja multiplicera något ur deras tidigare spel och hoppas på att det räcker för att blidka spelare, samtidigt som de är kända för att banta ned en hel del andra system.

Får se hur det står sig när det kommer ut, men jag har svårt att se att Bethesda skulle slå gamla Bioware på fingrarna när det kommer till rymdäventyr.

Medlem

Jag förväntar mig typ Skyrim+Fallout+Outer World+Rymdflyg. Orimligt taggad. Helt klart högst på önskelistan, vill bara ha ett datum!

Medlem
Skrivet av justhitx:

Det lilla intresse jag hade kvar dog när jag läste "fyra gånger mer dialog". Bethesda/Todd verkar alltid vilja multiplicera något ur deras tidigare spel och hoppas på att det räcker för att blidka spelare, samtidigt som de är kända för att banta ned en hel del andra system.

Får se hur det står sig när det kommer ut, men jag har svårt att se att Bethesda skulle slå gamla Bioware på fingrarna när det kommer till rymdäventyr.

Äpplen och Päron, helt olika upplevelser. Bioware-spel är/var väl kanske bra för story/karaktärer, Bethesda däremot gör ju spel som är lite åt simulator-hållet, en levande värld osv, väldigt detaljerade världar där varje dörr eller skåp kan öppnas, objekt kan tas upp från världen (trots att de kanske inte alltid fyller så mycket funktion), NPC's har rutiner och lever sina egna liv osv, där ligger ju Bioware i lä.

Gillar uppläggen av deras spel men grafiken är verkligen inget vidare längre, varken i detta eller när man går tillbaka till Skyrim eller FO4, även om man moddar det. Tycker det ser pappersaktigt ut, ingen "tyngd" i det..

Medlem

Ett av de spelen som är anledningen att jag aktivt letar efter oled gaming skärm.

Efter att ha kört Elite med viven för länge sedan, Så behöver jag en oled till alla rymdspel 😅
IPS Glow/BLB är verkligen ingen höjdare för inlevelsen i mörka sektioner. Men VA är heller inget alternativ för det har andra nackdelar.

Gimmie #trueblack

Medlem

Ser fram emot det här liret, kommer bli nice.

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

Äpplen och Päron, helt olika upplevelser. Bioware-spel är/var väl kanske bra för story/karaktärer, Bethesda däremot gör ju spel som är lite åt simulator-hållet, en levande värld osv, väldigt detaljerade världar där varje dörr eller skåp kan öppnas, objekt kan tas upp från världen (trots att de kanske inte alltid fyller så mycket funktion), NPC's har rutiner och lever sina egna liv osv, där ligger ju Bioware i lä.

Gillar uppläggen av deras spel men grafiken är verkligen inget vidare längre, varken i detta eller när man går tillbaka till Skyrim eller FO4, även om man moddar det. Tycker det ser pappersaktigt ut, ingen "tyngd" i det..

Detaljerade kanske, men trovärdigheten dör rätt snart när man har en stad, ta Whiterun som exempel, som har mellan 15-20 hus och som föds upp via en farm med 10 potatis och 15 knippar med vete. Vet inte om du har spelat witcher-spelen något, men även i det första spelet redde de ut hur man bygger en någprlunda trovärdig värld. I Bethesdas spel så går de ju efter att allt bara är representativt, dvs.
1 hus = 10/100 hus
1 Npc = 10/100 npc'er

Sånt dödar känslan för mig en aning när man lika gärna kan göra ett spel med mindre scope som är mer genomarbetat.

Medlem
Skrivet av justhitx:

Detaljerade kanske, men trovärdigheten dör rätt snart när man har en stad, ta Whiterun som exempel, som har mellan 15-20 hus och som föds upp via en farm med 10 potatis och 15 knippar med vete. Vet inte om du har spelat witcher-spelen något, men även i det första spelet redde de ut hur man bygger en någprlunda trovärdig värld. I Bethesdas spel så går de ju efter att allt bara är representativt, dvs.
1 hus = 10/100 hus
1 Npc = 10/100 npc'er

Sånt dödar känslan för mig en aning när man lika gärna kan göra ett spel med mindre scope som är mer genomarbetat.

Älskar Skyrim... men jag håller med

Städerna är alltid för små. Sällan sträcker dig sig längre än en huvudgata, plus kanske ett par gränder. Whiterun känns mer som en kyrkby än en av regionens största städer

Om städerna i Starfield är like små kommer jag bli besviken


signatur

-Dictated but not read.

Medlem
Skrivet av Christoffre:

Älskar Skyrim... men jag håller med

Städerna är alltid för små. Sällan sträcker dig sig längre än en huvudgata, plus kanske ett par gränder. Whiterun känns mer som en kyrkby än en av regionens största städer

Om städerna i Starfield är like små kommer jag bli besviken

Det är lite tråkigt för spelen i sig är bra, bara tråkigt när man får "wide as an ocean, deep as a puddle"-känslan. Har själv runt tre tusen timmar i Skyrim LE till PC, lejonparten är ju tack vare mods då. Skulle nog ha rejäla problem med att gå tillbaka och köra helt vanilla vid det här laget. x)

Medlem
Skrivet av justhitx:

Detaljerade kanske, men trovärdigheten dör rätt snart när man har en stad, ta Whiterun som exempel, som har mellan 15-20 hus och som föds upp via en farm med 10 potatis och 15 knippar med vete. Vet inte om du har spelat witcher-spelen något, men även i det första spelet redde de ut hur man bygger en någprlunda trovärdig värld. I Bethesdas spel så går de ju efter att allt bara är representativt, dvs.
1 hus = 10/100 hus
1 Npc = 10/100 npc'er

Sånt dödar känslan för mig en aning när man lika gärna kan göra ett spel med mindre scope som är mer genomarbetat.

Varför skulle inte Whiterun hålla på med trade? Jag antar att man to.m som spelare kan sälja saker till någon där.
Jag gillar att NPC'erna har hus och går och lägger sig, har rutiner osv. Nästan lika bra som Ultima 7 som kom ut 1992'ish. Finns moddar som förbättrar det betydligt. Till Oblivion så moddade jag det så att man även kunde möta andra äventyrare som precis som du själv raidade dungeons osv. väldigt kul. Witcher 1 hade en okej värld men väldigt mycket annat var fel med det spelet, te.x kan man inte ens hoppa över en 2 cm hög grej och måste gå runt.

MEN jag önskar Bethesda kunde titta på Dark Souls, Elden Ring, där har man fått till det vad gäller skala och "episkhet". Det kan jag tycka är tråkigt med alla deras spel, det är lite dåligt tilltaget. Någonting högt (byggnad te.x) i ett Bethesdaspel är kanske x20 spelarens höjd, i Elden Ring är det kanske x500.

eld
Medlem
Skrivet av justhitx:

Sånt dödar känslan för mig en aning när man lika gärna kan göra ett spel med mindre scope som är mer genomarbetat.

Det gjorde de med tribunal, det var en stad och ingenting utanför.

Problemet blir väl att folk vill ha en stor värld att utforska, med olika regioner och olika städer.
En kompromiss för att ha mer handbygge istället för en stor proc-gen värld som i Daggerfall.

Kollar vi på Cyberpunk så har vi tvärt om, en mer realistisk storlek men inget att utforska.

1
Skriv svar