Robot
Titan Station

Som ett Firewatch på en öde bränsledepå långt ute i solsystemet.

#titan-station


Medlem

Det låter som spelet hade kunnat få en svag 4 med några månaders förflyttning av releasedatumet.
Jag kommer testa spelet, bra recension.

Medlem

Gillar dessa typer av spel, ska testa detta.
Kan tipsa om detta med Länk.

Medlem
Skrivet av baggso:

Gillar dessa typer av spel, ska testa detta.
Kan tipsa om detta med Länk.

+1 på denna, fanns på ps plus extra - svinbra spel som jag sögs in i direkt. Har förbokat uppföljaren


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Spelet verkar ha den rätta mystiska atmosfären. Man får känslan av att vilja utforska!
Bra gjort för ett enmans projekt helt klart.

Det enda som inte föll mig i smaken efter en kort titt var Davids röst som bryter inlevelsen något. Kanske smaksak.
I ett enmans projekt kan man förmodligen inte hyra in dyra röstskådespelare direkt.

Medlem
Skrivet av baggso:

Gillar dessa typer av spel, ska testa detta.
Kan tipsa om detta med Länk.

Ja det spelet är väldigt bra!
Det förmedlar verkligen känslan av att vara ensam i rymden på en rymdstation väldigt bra.

Medlem
Skrivet av baggso:

Gillar dessa typer av spel, ska testa detta.
Kan tipsa om detta med Länk.

Tack för tipset, rymd är nice!
Då vill jag tipsa om ett fantastiskt lir också som kanske inte är i samma stil men rymd och sci fi:
https://store.steampowered.com/app/906100/Observation/

Gnällkuk

Skönt att det verkar vara rätt opolerat, då kan jag i lugn och ro avvakta med det här spelet för det såg rätt ballt ut i övrigt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Utvecklaren här

Trist att FZ sprang på buggar.
Jag har testat spelet enormt mycket själv och bett/tvingat kompisar att testa samt även lejt in testare.
Den huvudsakliga buggen har varit en envis en. Den har dykt upp helt random till och från senaste månaderna men jag har inte lyckats reproducera den varpå den har varit svår att fixa. När den väl har hänt har det alltid funkat att ladda senaste saven eller i värst fall starta om spelet. Men igår tror jag att jag till slut har lyckats att slå ihjäl den.

Softlock i cyberspace vet jag inte riktigt vad det kan vara för nåt, kanske var det inte tydligt nog kommunicerat att man resettar pusslet genom att gå in genom den röda dörren som leder in rummet?

Jag gillar också Deliver us the moon, även om själva laser-skjutar gameplayet kanske inte är min favorit så är det en skön känsla när man glider runt på månen.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av konraden:

Utvecklaren här

Trist att FZ sprang på buggar.
Jag har testat spelet enormt mycket själv och bett/tvingat kompisar att testa samt även lejt in testare.
Den huvudsakliga buggen har varit en envis en. Den har dykt upp helt random till och från senaste månaderna men jag har inte lyckats reproducera den varpå den har varit svår att fixa. När den väl har hänt har det alltid funkat att ladda senaste saven eller i värst fall starta om spelet. Men igår tror jag att jag till slut har lyckats att slå ihjäl den.

Softlock i cyberspace vet jag inte riktigt vad det kan vara för nåt, kanske var det inte tydligt nog kommunicerat att man resettar pusslet genom att gå in genom den röda dörren som leder in rummet?

Jag gillar också Deliver us the moon, även om själva laser-skjutar gameplayet kanske inte är min favorit så är det en skön känsla när man glider runt på månen.

Tjena! Buggar handlade i första hand om dialoger som inte gick igång. Löste sig genom att som du skriver ladda om/starta om spelet men i ett fall hjälpte inte det heller... förrän det magiskt funkade när jag testade igen några timmar senare. I övrigt kraschade även spelet några gånger med ett felmeddelande om att ramminnet var slut - en ny variant jag aldrig stött på tidigare med denna rigg. Pusslet kanske kan vara som du säger. "Dörren" var så pass långt bort i pusslet som låste sig att jag nog inte tänkte på att försöka knalla tillbaka dit och se om det kunde göra något. 🤔

Redaktör
Skrivet av konraden:

Utvecklaren här

Trist att FZ sprang på buggar.
Jag har testat spelet enormt mycket själv och bett/tvingat kompisar att testa samt även lejt in testare.
Den huvudsakliga buggen har varit en envis en. Den har dykt upp helt random till och från senaste månaderna men jag har inte lyckats reproducera den varpå den har varit svår att fixa. När den väl har hänt har det alltid funkat att ladda senaste saven eller i värst fall starta om spelet. Men igår tror jag att jag till slut har lyckats att slå ihjäl den.

Softlock i cyberspace vet jag inte riktigt vad det kan vara för nåt, kanske var det inte tydligt nog kommunicerat att man resettar pusslet genom att gå in genom den röda dörren som leder in rummet?

Jag gillar också Deliver us the moon, även om själva laser-skjutar gameplayet kanske inte är min favorit så är det en skön känsla när man glider runt på månen.

Är duktigt imponerad av att du ror ett sånt här projekt i hamn mer eller mindre själv. Inbillar mig att det är svårt att bestämma sig för att saker ska vara klara (lär ju finnas hur mycket som helst att göra om man vill). Starkt!


signatur
Medlem
Skrivet av Sisyr:

Tjena! Buggar handlade i första hand om dialoger som inte gick igång. Löste sig genom att som du skriver ladda om/starta om spelet men i ett fall hjälpte inte det heller... förrän det magiskt funkade när jag testade igen några timmar senare. I övrigt kraschade även spelet några gånger med ett felmeddelande om att ramminnet var slut - en ny variant jag aldrig stött på tidigare med denna rigg. Pusslet kanske kan vara som du säger. "Dörren" var så pass långt bort i pusslet som låste sig att jag nog inte tänkte på att försöka knalla tillbaka dit och se om det kunde göra något. 🤔

Ramminneskrashen låter onekligen spännande

Får se kommande dagar vad spelare stöter på för intressanta saker man får djupdyka i!
Vet själv hur jäkla segt det är med game-breaking buggar som drar ned upplevelsen.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Är duktigt imponerad av att du ror ett sånt här projekt i hamn mer eller mindre själv. Inbillar mig att det är svårt att bestämma sig för att saker ska vara klara (lär ju finnas hur mycket som helst att göra om man vill). Starkt!

Tack! Jo, det har du det helt rätt i.
Spelet började närma sig "klart" runt juli, sen dess har det mest varit att säkerställa att allt funkar som det ska och fixa buggar.
Egentligen är aldrig ett spel bli klart, man kan alltid göra nåt bättre eller bygga om hela partier så de är bättre osv.

Medlem

Imponerande projekt, speciellt med tanke på att det gjorts ensam. Precis min typ av spel, blir nog kanske att köra igenom på helgen. Får hoppas att jag lyckas slippa buggarna; vet däremot hur svårt det kan vara att lösa riktigt krångliga buggar så har full sympati.

Medlem
Skrivet av konraden:

Tack! Jo, det har du det helt rätt i.
Spelet började närma sig "klart" runt juli, sen dess har det mest varit att säkerställa att allt funkar som det ska och fixa buggar.
Egentligen är aldrig ett spel bli klart, man kan alltid göra nåt bättre eller bygga om hela partier så de är bättre osv.

Tänker mig att det är lite som att skriva ett poem, eller kanske manus, eller måla en tavla eller komponera en låt/opera. Kan pillas på in absurdum, men någonstans måste en sätta ned foten och bestämma sig för att nu är det färdigt. Speciellt om en jobbar så ensam som du och inte ingår i ett större team som bara "följer order". Då måste konstnären nöja sig förr eller senare. Eller bli galen.

Medlem
Skrivet av Dvorak:

Imponerande projekt, speciellt med tanke på att det gjorts ensam. Precis min typ av spel, blir nog kanske att köra igenom på helgen. Får hoppas att jag lyckas slippa buggarna; vet däremot hur svårt det kan vara att lösa riktigt krångliga buggar så har full sympati.

Tack! Hoppas det smakar

Om du stöter på något får du jättegärna maila: support_steam@polygongruvan.se
Bifoga sparfilerna och en beskrivning så ska jag kolla på det så fort jag kan.

Sparfilerna ligger i C:\Users\XXX\AppData\Local\titanstation\Saved\SaveGames
XXX== användarnamn

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Tänker mig att det är lite som att skriva ett poem, eller kanske manus, eller måla en tavla eller komponera en låt/opera. Kan pillas på in absurdum, men någonstans måste en sätta ned foten och bestämma sig för att nu är det färdigt. Speciellt om en jobbar så ensam som du och inte ingår i ett större team som bara "följer order". Då måste konstnären nöja sig förr eller senare. Eller bli galen.

Exakt så! Oftast blir man klar i samband med att man blivit galen ;D

Medlem

Efter att ha kollat på streamers som spelat spelet kan jag för de som ska spela ge ett litet tips gällande pusslena: Var inte så nära när du löser dom, stå en bit ifrån så blir det enklare / funkar bättre

Medlem

Trevlig recension! Gillar verkligen den här typen av spel. Älskade Firewatch, låter riktigt kul med något snarlikt i rymden. Hade gärna sett en Mac-version, men förstår att det inte är gjort i en handvännning


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma.

Medlem
Skrivet av Anwest:

Trevlig recension! Gillar verkligen den här typen av spel. Älskade Firewatch, låter riktigt kul med något snarlikt i rymden. Hade gärna sett en Mac-version, men förstår att det inte är gjort i en handvännning

You had me at firewatch!
Firewatch var ett så sjukt underbart spel, mysteriet, miljön och karaktärerna. Kändes tufft när man stod där i slutet o alla bitar föll på plats. Annars brukar jag aldrig riktigt fastna för Walking novell simulatorer. Testade det där gamla Dear easter förut men tröttnade så fort haha, kanske behövs ett mysterium. Titan station hamnar på wishlist helt klart!

Medlem

Gillade verkligen detta spel. En oväntad överraskning.

ELF
Medlem

Såg precis att det släpptes på GOG nu 👍
https://www.gog.com/en/game/titan_station


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Pappa Zappa:

Gillade verkligen detta spel. En oväntad överraskning.

Kul

Skrivet av ELF:

Såg precis att det släpptes på GOG nu 👍
https://www.gog.com/en/game/titan_station

Jo precis! I fredags - det är 20% rea också, det blir även 20% rea from kl19 ikväll på Steam.

1
Skriv svar