Project: The Perceiver ger Ghost of Tsushima-vibbar

Robot
Project: The Perceiver ger Ghost of Tsushima-vibbar
Medlem

Mums! Ögongodis!

Medlem

Ghosts strider såg mycket bättre ut, här kunde de ta hur mycket stryk som helst. Detta verkar mycket mer arkadigt.


signatur

I drank what?

Grådaskigt och fullt med smog överallt. Så det ser väldigt kinesiskt ut.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Jag tycker det ser helt okej ut, medan jag inte tycker om den kinesiska regeringen så är jag väldigt trött på smutskastningen av alla kinesiska produktioner som görs här.

Visuellt ser det bra ut, även om jag har svårt att se det få samma genomgående kvalitet som Ghost of Tsushima, sen har jag svårt att förstå varför de inte kortade ner klippet något. Den sista minuten med all miljövariation, välkoreograferade mellansekvenser, plattformande och så ger ju mer hype än de första sex minuterna tillsammans. Det jag har lite frågetecken omkring är hur bra stridssystemet känns, hur väl det fungerar med att parera slag och ifall det finns något typ av uppgraderingssystem. Ifall det går bra kanske de kan släppa en uppföljare, det ser ju ut som att de besitter gott med talang.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Ser fantastiskt ut!! Wow.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Grådaskigt och fullt med smog överallt. Så det ser väldigt kinesiskt ut.

Förhoppningsvis är det bara att de inte gjort färdigt de andra delarna av spelet, för vem vill spela ett mörkt grått och regnigt spel? Vid typ 5m20s in i klippet visar de lite mer färggranna miljöer.

Medlem

Lite för mycket för min del, känns som han är Sonic.

Medlem

Den här stilen börjar kännas klyschig. Vindsnabb karatestil, orientaliska 1700-talshus, pastellfärger, Jasminblommor som vajar i luften.

Vi har inte sett så många kinesiska spel men jag har redan tröttnat (ser fram mot Wukong dock).


signatur

Memento Mori

Medlem

Det var ju synd, Ghost of Tsushima var ett av de mest repeterande spelen jag har spelat, blev inte många timmar.

Medlem

Bra gjort med ljudet och allt hur svärden klingar ihop, men sen när man väl träffar någon verkar det vara noll impact, fjuttigt ljud och inge blod eller nått, tråkigt.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Förhoppningsvis är det bara att de inte gjort färdigt de andra delarna av spelet, för vem vill spela ett mörkt grått och regnigt spel? Vid typ 5m20s in i klippet visar de lite mer färggranna miljöer.

Det är ju bara ett artistiskt val, ett sätt att skapa/förmedla en stämning och ton. Ingenting blir ju automatiskt bättre eller bra bara för att du har färgglada miljöer. Man får ju ställa sig frågan vad är det för spel, vad är det för miljöer, och vad det är för kontext.

Medlem

Ser riktigt B ut, fienderna bara står där haha. Pass

Medlem
Skrivet av heady89:

Det är ju bara ett artistiskt val, ett sätt att skapa/förmedla en stämning och ton. Ingenting blir ju automatiskt bättre eller bra bara för att du har färgglada miljöer. Man får ju ställa sig frågan vad är det för spel, vad är det för miljöer, och vad det är för kontext.

För mig personligen så spelar orsaken till grå tråkiga miljöer mindre roll. Spelar hellre spel med lite färg. Spelar ju inte spel för att bli deprimerad.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

För mig personligen så spelar orsaken till grå tråkiga miljöer mindre roll. Spelar hellre spel med lite färg. Spelar ju inte spel för att bli deprimerad.

Tvivlar starkt på att någon skapar eller spelar spel för att bli deprimerad. Men om du känner att gråa miljöer är tråkiga eller gör dig deprimerad så låt bli, för all del.

Jag konsumerar gärna gråa, mörka och andra typer av atmosfäriska miljöer i spel eller film där det hör hemma. Sen spelar väl de flesta av oss spel för att bli "underhållen" i olika former snarare än för enbart "kul & färg", vilket känns som en ytterst begränsad skara spel eller filmtyper.

Medlem
Skrivet av heady89:

Tvivlar starkt på att någon skapar eller spelar spel för att bli deprimerad. Men om du känner att gråa miljöer är tråkiga eller gör dig deprimerad så låt bli, för all del.

Jag konsumerar gärna gråa, mörka och andra typer av atmosfäriska miljöer i spel eller film där det hör hemma. Sen spelar väl de flesta av oss spel för att bli "underhållen" i olika former snarare än för enbart "kul & färg", vilket känns som en ytterst begränsad skara spel eller filmtyper.

Överdrev självklart med depression. Och det behöver inte se ut som super Mario men är ett spel 90%grått och mörkt blir det tröttsamt enligt mig.

1
Skriv svar