Microsoft: Candy Crush viktigare än Call of Duty

Robot
Microsoft: Candy Crush viktigare än Call of Duty
Medlem

Gillar att han går till motangrepp.

Medlem

Ja det är ju ingen skillnad från vad folk klagar på.
Skapa egna spel ist för köp upp.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja det är ju ingen skillnad från vad folk klagar på.
Skapa egna spel ist för köp upp.

Samtidigt tror jag att det är varumärken (IP:n) det handlar om. T.ex Candy Crush är ju inte en revolution gällande gameplay.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Samtidigt tror jag att det är varumärken (IP:n) det handlar om. T.ex Candy Crush är ju inte en revolution gällande gameplay.

Nej det är sant. Det är ett märke med massa kopior av samma spel. Hur många candy crush finns det egebtligen?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej det är sant. Det är ett märke med massa kopior av samma spel. Hur många candy crush finns det egebtligen?

Kan tycka att EA är ganska intressanta nu när de vågar släppa FIFA (tänk om MS köper licensen t.ex). Dessutom att de har lyckats trycka sig in i en ny genre med Apex Legends. Som dessutom nästan har tagit över deras egna Battlefield varumärke som det större. Om de lyckas så borde Sony kunna fixa ett eget COD om de nu är så rädda.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Samtidigt tror jag att det är varumärken (IP:n) det handlar om. T.ex Candy Crush är ju inte en revolution gällande gameplay.

För att vara helt ärlig så börjar väl det gå lite inflation i Call of Duty-varumärket också, det har ju bokstavligen släppts minst ett spel i serien per år de senaste 17 åren. Och det är bara i huvudserien (till datorer och/eller konsoler), sen finns det en drös spinoffs också - inte minst Call of Duty Mobile.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Men Candy Crush Saga är väl ändå ett prima exempel på vad som är helt fucked med spelindustrin? Det baserar sig i stort sett helt på tur där du kan köpa till dig "högre chans" att lyckas. Jag har startat samma bana flera gånger om där man i ena omgången vinner på ett drag och andra omgången knappt kommer någonstans. Men betalar man pengar för rätt uppgraderingar så..!

Det oroar mig lite att Phil Spencer använder det spelet som ett bra exempel. Jag har varit på besök i deras utvecklarkontor, det ser grymt ut sett till design och så (de hade ett rum där de kunde skap för skojs och avslappnings skull) men spelet är ju designat för att du ska vilja spendera pengar på det för att ha kul. Inte att du ska köpa spelet för att ha kul, utan för att du ska fastna i en design som gör att du slösar maximalt med pengar. Det är basically Diablo Immortal sett till den aspekten.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Det oroar mig lite att Phil Spencer använder det spelet som ett bra exempel.

Jag tycker det uttalandet pekar med hela handen åt vilket håll MS vill bedriva sin spelverksamhet och vad som är viktigt för de.

Medlem

"Phil Spencer vill göra Xbox relevant på mobiler."
Men prova att släppa ett hyfsat mobilt spel utan de förpestande MTX då! Våga förändra en branch bort från en korrumperande väg för hela böveln!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej det är sant. Det är ett märke med massa kopior av samma spel. Hur många candy crush finns det egebtligen?

4 st finns det.
Candy, Soda, Jelly, Friends.

Medlem
Skrivet av Milleeagle:

4 st finns det.
Candy, Soda, Jelly, Friends.

Plus alla "kopior" av king också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar