Sätt ditt betyg på God of War Ragnarök

Robot
Sätt ditt betyg på God of War Ragnarök

Hur bra är Kratos nya. Tyck till!

#betyg, #god-of-war-ragnarök


Medlem

Alla har rätt till sig egen åsikt såklart.
Men jag ser att tre stycken har svarat ”2”

Och det är bara en felaktig åsikt!

Medlem

Lätt 5:a, trodde aldrig att de skulle leva upp till GoW 2018 men de var bättre på alla sätt

Medlem
Skrivet av vladimir:

Alla har rätt till sig egen åsikt såklart.
Men jag ser att tre stycken har svarat ”2”

Och det är bara en felaktig åsikt!

Troll som inte spelat spelet, utan tvekan.


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem
Skrivet av Inso89:

Lätt 5:a, trodde aldrig att de skulle leva upp till GoW 2018 men de var bättre på alla sätt

Jag gav det en 3:a vilket lyder "Tilldelas spel eller produkter som levererar vad som kan förväntas av dem." Men detta spel leverer under 2018 standard, och jag skulle inte rekommendera någon att spela detta spel. Så om jag skulle kunna ändra betyget så skulle jag sänka till 2:a.

Medlem

Det pratas för mycket i spelet och pussel spoilas innan man själv fått fundera, detta är ett stort minus för mig. I övrigt är spelet fantastiskt och spektakulärt, väldigt välgjort. Minuset är så stort för mig så jag sätter 3/5 på något som skulle kunna varit 5/5.

It's not a lake, it's an ocean

Jag måste spela mer innan jag vågar tycka till, har haft fullt upp med Sonic Frontiers. God of War (2018) var en solid 8/10, skulle jag säga. Eller kanske 4/5. Ragnarök har börjat väldigt bra.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Zphynx:

Troll som inte spelat spelet, utan tvekan.

Alternativt folk som inte gillar handhållande, comic relief, enformiga strider mot identitetslösa fiender eller en sövande trist och utdragen story.

Medlem

Årets mest solklara fempoängare. Generationens bästa spel tillsammans med Horizon: Forbidden West (Ragnarok är nog snäppet bättre).


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av lampis:

Årets mest solklara fempoängare. Generationens bästa spel tillsammans med Horizon: Forbidden West (Ragnarok är nog snäppet bättre).

Håller inte med😊 Mina fempoängare i år är Splatoon 3 och Kirby Forgotten Lands.

Skrivet av lasselason:

Det pratas för mycket i spelet och pussel spoilas innan man själv fått fundera, detta är ett stort minus för mig. I övrigt är spelet fantastiskt och spektakulärt, väldigt välgjort. Minuset är så stort för mig så jag sätter 3/5 på något som skulle kunna varit 5/5.

Du kan ställa in detta (från nätet):

- Click the Options button on your controller

- Scroll down to settings and click “X”

- Once you can see all the settings, scroll down to “Accessibility” and click “X”

- Scroll down once more until you reach “Navigations & Puzzles”

- “Puzzle timing” should be located in the three settings below

- Change it to “extended” or “extended+” if you want more time for your puzzles


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av kebbe:

Alternativt folk som inte gillar handhållande, comic relief, enformiga strider mot identitetslösa fiender eller en sövande tris och utdragen story.

Men fortfarande så har dom mest troligt inte spelat Ragnarök utan i så fall bara första spelet då detta är i stort sett identiskt sett till hur striderna fungerar vilket var välkänt redan innan release så dom som inte gillade första spelet lär inte ha köpt Ragnarök. Har man låtit bli att spela det för att man inte tycker det verkar intressant så ska man inte heller ge det ett betyg.

Gillar inte betygskalan 1-5, jag skulle nog ge det 8/10.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Du kan ställa in detta (från nätet):

- Click the Options button on your controller

- Scroll down to settings and click “X”

- Once you can see all the settings, scroll down to “Accessibility” and click “X”

- Scroll down once more until you reach “Navigations & Puzzles”

- “Puzzle timing” should be located in the three settings below

- Change it to “extended” or “extended+” if you want more time for your puzzles

Tack! Ja jag gjorde detta men det blev inte särskilt stor skillnad.

Skrivet av lasselason:

Tack! Ja jag gjorde detta men det blev inte särskilt stor skillnad.

Hmm, tråkigt. Då hoppas jag att dom patchar det inom kort. Tror dom fixade samma problem i Horizon: Forbidden West.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Du kan ställa in detta (från nätet):

- Click the Options button on your controller

- Scroll down to settings and click “X”

- Once you can see all the settings, scroll down to “Accessibility” and click “X”

- Scroll down once more until you reach “Navigations & Puzzles”

- “Puzzle timing” should be located in the three settings below

- Change it to “extended” or “extended+” if you want more time for your puzzles

Bra att det går att justera men varför inte lägga till ett alternativ för att stänga av tips helt, och varför dölja inställningen långt ner i nån undermeny?

Medlem

4/5. Det är bra, men inte jättebra.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Hmm, tråkigt. Då hoppas jag att dom patchar det inom kort. Tror dom fixade samma problem i Horizon: Forbidden West.

Det hoppas jag med. Jag upplevde inte att det blev nån skillnad alls faktiskt, ledtrådar från Atreus och Mimir fortsatte, den inställningen handlade nog mer om tidspussel tror jag. Väldigt synd, det förstörde oerhört mycket, iallafall för mig.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Du kan ställa in detta (från nätet):

- Click the Options button on your controller

- Scroll down to settings and click “X”

- Once you can see all the settings, scroll down to “Accessibility” and click “X”

- Scroll down once more until you reach “Navigations & Puzzles”

- “Puzzle timing” should be located in the three settings below

- Change it to “extended” or “extended+” if you want more time for your puzzles

Den där inställningen gör pusslen enklare; du får längre tid när timing är inräknat (klockor som ringer). Det finns ingen inställning för att göra pusslen svårare; minska på tips.
De behandlar spelarna som om man har donkey brain. Även under boss fighter ger de dessa "tips" (Det är inte ens tips, de ger lösningarna direkt). Vilket vapen man ska använda, vart man ska skjuta, vart man ska stå och när man ska skjuta. Det är en stor faktor till vad som förstörde spelet för mig

Medlem

en 5:a men inte like bra some GoW:2018 imo

slutet känns väldigt rushed och Odin var inte lika bra antagonist some Baldur eller Zeus

fortfarande ett mästerligt spel men 2018 var lite bättre tycker jag

Medlem
Skrivet av kebbe:

Alternativt folk som inte gillar handhållande, comic relief, enformiga strider mot identitetslösa fiender eller en sövande trist och utdragen story.

...som inte spelat spelet.


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem
Skrivet av Zphynx:

...som inte spelat spelet.

Haha precis 😂

För övrigt av de 15 timmar jag hunnit med så är det lätt 5/5. Ingeting är ens i närheten i år.

Moderator | Testpilot
Skrivet av TheVoomyOne:

Gillar inte betygskalan 1-5, jag skulle nog ge det 8/10.

1-10 skulle jag säga är sämre. Allt under 7 anses ofta vara skit.

Skrivet av Mirage:

4/5. Det är bra, men inte jättebra.

Om det är bra men inte jättebra låter det ju mer som en 2a eller 3a, i alla utefter hur vi definierar betygen här på FZ.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Alternativt folk som inte gillar handhållande, comic relief, enformiga strider mot identitetslösa fiender eller en sövande trist och utdragen story.

En av de bästa stridssystemen någonsin, i mitt tycke. Jämfört med 2018 får fiendevariationen ett rejält lyft vilket förhöjer sammandrabbningarna ordentligt. Älskar även det djup som tilldelats birollerna, samt att narrativet tillåter en betydligt mer omfattande intrig med flera oväntade turer. För att få det mesta ur resan så uppmuntras sido-uppdragen starkt då det är under dessa relationerna tillåts att växa som mest.

God of War Ragnarök må ha sina brister (som alla spel), men som helhet är det i det närmaste mästerligt. Efter 48 timmar är jag beredd att ge det en 5:a ändå.

Medlem

Precis spelat klart. Får en 4/5 av mig. Personligen tyckte jag att det kunde kännas lite halvdraget i storyn ibland, men är fortfarande ett fantastiskt bra spel!

Medlem

I dvärg-världen nu och än så länge 4 av 5. Får se om det stiger till en femma längre fram.

Medlem

Lätt 4/5 från mig! Lirat ca 35h och har försökt cleara så mycket så möjligt. Ca 60-80% i samtliga världar förutom muspelheim. Där har jag precis landat.

Kort inflik till alla som klagar på att det är för lätt med pussel etc.. Testa ’Give me god of war’. Inte mycket curlande hittills för min del. Sjukt utmanande fighter dock!

4,5/10...lika yråkigt som förra spelet dessvärre. Trist design med ljumen gameplay - återigen. Förstår inte de höga betygen riktigt, men men.

Medlem

Ett tips är att inte spela Elden Ring samtidigt som God of war då knapparna nästan är lik men ändå inte. Sen är Elden Ring så mycket roligare att fighta med så God of war stängs av tills vidare.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

ZF
Medlem

Tråkig handling, tröttsam dialog, (eller monolog..) outhärdlig "humor". Förstår nu varför det skämtsamt kallas Marvels GoW.

Spektakulärt dock. Får en trea för utsikten.

Medlem

Generisk trippel-A uppföljare som vi sett förut.

123
Skriv svar