PETA vill peta bort djurvåldet i God of War Ragnarök

Robot
PETA vill peta bort djurvåldet i God of War Ragnarök

PETA värnar om de digitala djuren.

#God-of-war-ragnarok, #PETA


eld
Medlem

Innan folk kissar på sig:

De vet att de inte är riktiga djur, de oroar sig inte för deras välmående.
Det är en taktik för att få exponering.

Medlem

Undrar om de sett Tomb Raider?

Medlem

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det är ett TV-spel. Jag tycker bara sånthär är så sjukt löjligt. Jag förstår ju att man kan älska djur men det var ju djur man åt, Kratos kan ju inte direkt gå till affären och köpa Vego-pytt. Nordiska mytologin är ju också propfyll med olika monster och bestar så det hade varit omöjligt att göra ett spel där inget av det finns. Sen så är ju PETA ett ganska kontroversiellt företag generellt. Inte helt rent mjöl i påsen riktigt.

Inaktiv

Jag är fan inte 100% säker men jag vill nästan tolka det som att PETA skojar med sig själva med den tweeten och videon. Kan även vara att sätt att få exponering som nån sa.

Medlem

Kan vi inte ta bort skit PETA ifrån denna jord istället?


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av eld:

Innan folk kissar på sig:

De vet att de inte är riktiga djur, de oroar sig inte för deras välmående.
Det är en taktik för att få exponering.

Och det får de iom artikeln


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

KoP
Medlem

Bättre för dem att fokusera på och skapa uppmärksamhet kring djur som lider på riktigt om dom någonsin vill bli tagna på ett seriöst sätt. 😐

Medlem

I första Call of juarez där får man inte döda djur i onödan. Och dödar man en giftig orm och får man game över ifall man börjar leka med liket.
Om jag inte minns helt fel.

Medlem
Skrivet av eld:

Innan folk kissar på sig:

De vet att de inte är riktiga djur, de oroar sig inte för deras välmående.
Det är en taktik för att få exponering.

Japp. Klassiskt rage bait, och det funkar.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av KoP:

Bättre för dem att fokusera på och skapa uppmärksamhet kring djur som lider på riktigt om dom någonsin vill bli tagna på ett seriöst sätt. 😐

Det gör de, men sånt dyker inte upp på t.ex. FZ då det inte är spelrelaterat

Medlem

Ja jävlar….

Ska man få ångest över att man håller på och skinnar i WoW? 😂

Medlem

Det är tydligen många som inte förstår sig på ironi. Videon är ju uppenbart lekfull med självdistans. Jag tycker den var spetsfundig och gullig.

Men så många reagerar med ryggmärgsreflex och går i försvar, "Ingen ska minsann få röra min hamburgare".

Allt är inte svart eller vitt. Även en jägare kan se det sorgliga med att ett vackert djur får sätta livet till, fast man i slutänden ändå tycker det är moraliskt försvarbart.


signatur

Memento Mori

Medlem

Det är lite roligt att PETA tar upp det här med att döda djur med tanke på att de själva avlivar en majoritet av omhändertagna djur de får in. Kanske inte ska kasta sten i glashus. ¯\_(ツ)_/¯


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Blir väldigt besviken på sånt här eftersom det smutsar ned hela djurrättsrörelsen. De kastar också skit på spelmediet i stort; det är samma logik som att säga att folk som spelar GTA kommer bli kriminella.
Som vegan och gamer blir jag upprörd. All pr är inte bra pr. Det här ökar bara de kulturella klyftorna. Peta-gänget gör det svårare för sig själva och tyvärr också all annan djurrättsrörelse på köpet.

Edit: kollade videon mer noggrant nu och som nån här ovanför skriver är den ju rätt uppenbart ironisk samtidigt som den lyfter fram ett viktigt budskap. De som gjorde videon gillar troligtvis spelet. Ändock lite onödigt att avsluta hela videon med uppmaningen att ändra spelet..

Medlem
Skrivet av NizzeG:

Det är ett TV-spel. Jag tycker bara sånthär är så sjukt löjligt. Jag förstår ju att man kan älska djur men det var ju djur man åt, Kratos kan ju inte direkt gå till affären och köpa Vego-pytt. Nordiska mytologin är ju också propfyll med olika monster och bestar så det hade varit omöjligt att göra ett spel där inget av det finns. Sen så är ju PETA ett ganska kontroversiellt företag generellt. Inte helt rent mjöl i påsen riktigt.

Finns många saker man skulle kunna tillåta då i TV-spel. Våld mot barn existerar ju t.ex inte.

Medlem
Skrivet av alex_ceci:

Blir väldigt besviken på sånt här eftersom det smutsar ned hela djurrättsrörelsen. De kastar också skit på spelmediet i stort; det är samma logik som att säga att folk som spelar GTA kommer bli kriminella.
Som vegan och gamer blir jag upprörd. All pr är inte bra pr. Det här ökar bara de kulturella klyftorna. Peta-gänget gör det svårare för sig själva och tyvärr också all annan djurrättsrörelse på köpet.

Edit: kollade videon mer noggrant nu och som nån här ovanför skriver är den ju rätt uppenbart ironisk samtidigt som den lyfter fram ett viktigt budskap. De som gjorde videon gillar troligtvis spelet. Ändock lite onödigt att avsluta hela videon med uppmaningen att ändra spelet..

Precis. Uppmaningen att ändra spelet förtar lite av lekfullheten. Det var klantigt. Säkert nån hysteriker inom PETA som krävde få in det kravet.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Maysay:

Finns många saker man skulle kunna tillåta då i TV-spel. Våld mot barn existerar ju t.ex inte.

Lite kuriosa, Den möjligheten (våld mot barn) patchades bort is FO2 i EU iaf, vilket medförde att en quest blev oklarbar. I orginal finns barn med efter patch blev de bortplockade.

Dödade du dem fick du traiten "Childkiller".

Medlem

En av de många fördelarna med att läsa böcker. Boken utgår från att jag är vuxen och kan hantera innehållet. Spel idag utgår från att jag är ett barn eller inte kan hantera innehållet.

Medlem

Oavsett så är det fel att döda djur, de är mina vänner.

Lämnar nu, hej då.


signatur

IDKFA

Medlem

Debatten i stort borde i sådana fall snarare handla om hur och varför vi förskönar våld överhuvudtaget inom underhållning (inom all media, ej endast spel). Varför skulle det vara ok med våld mot människor, men inte djur?

Lika absurt egentligen som att skjuta folk i huvudet är mer accepterat än lite nakenhet i film/spel.

Inaktiv
Skrivet av mrFluffy:

Oavsett så är det fel att döda djur, de är mina vänner.

Lämnar nu, hej då.

https://petakillsanimals.com/

Medlem
Censur
Skrivet av Nyhet:

Censur kommer leda till större problem. Jag tycker peta representerar problemen i mordern tid. Allt ska censureras och förbjudas. Vi är bara människor. Självklart får man ställa sig tycka det är fel att döda djur osv. Däremot att censurera rätt att uttrycka eller skapa konst som i form av spel för man är sätt att skapa motreaktion. Vill man förändra världen ska man sluta tro man är bättre än andra om andra ska lyssna på en. Att censurera är att bete sig som att man är bättre. Folk blir irriterade och väljer istället att inte lyssna. Jag tycker detta är löjligt och kontrollbehov. De kanske borde tacka köttätarna då de kan känna sig bättre och speciella som de verkar vilja mer än göra en bra sak

Medlem
Skrivet av MLundin:

Debatten i stort borde i sådana fall snarare handla om hur och varför vi förskönar våld överhuvudtaget inom underhållning (inom all media, ej endast spel). Varför skulle det vara ok med våld mot människor, men inte djur?

Lika absurt egentligen som att skjuta folk i huvudet är mer accepterat än lite nakenhet i film/spel.

Det är mänsklig moralkaka. Människor älskar leka gud och ett sätt är att tro man är bättre än andra. Spelar till deras ego. Världen vore bättre om vi inte trodde vi stod över andra. Du tar upp en mycket bra poäng med skada djur är mer fel än människor. Ett sätt att tro vi är annat än djur. Att vi skulle stå över djur genom diktera. Vi är bara djur vi med.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Oavsett så är det fel att döda djur, de är mina vänner.

Lämnar nu, hej då.

Stanna kvar och debattera för din sak då och sluta göm dig och bludna för andra tycker annorlunda. Människor behöver se sig i spegeln. Varför tar vi inte diskuterar, varför dividerat vi och skapar två sidor. Vi alla tillhör universum. Jag ser hellre dig kvar om du tycker det är fel, stå på dig istället.

Skribent
Skrivet av Slimebeast:

Det är tydligen många som inte förstår sig på ironi. Videon är ju uppenbart lekfull med självdistans. Jag tycker den var spetsfundig och gullig.

Men så många reagerar med ryggmärgsreflex och går i försvar, "Ingen ska minsann få röra min hamburgare".

Allt är inte svart eller vitt. Även en jägare kan se det sorgliga med att ett vackert djur får sätta livet till, fast man i slutänden ändå tycker det är moraliskt försvarbart.

Det är väl också att PETA var väldigt mycket mer aggressiva i sitt sätt att uttrycka sig tidigare om sånt här. Elden Ring-grejen sist var ju med en del ironi och humor, så det verkar ha ändrat sätt att möta saker.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

i vanlig ordning har aktivister och politiker svårt att se skillnad på fantasi och verklighet och ingen är förvånad

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Japp. Klassiskt rage bait, och det funkar.

Ja det funkar för exponering men inte för att folk ska lyssna. Tyvärr

Medlem
123
Skriv svar