PETA vill peta bort djurvåldet i God of War Ragnarök

Medlem

Vissa har inga riktiga problem det är tydligt det…

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Japp. Klassiskt rage bait, och det funkar.

Det må fungera, för all del, men gör de något "viktigt" överhuvud taget eller är är de bara profesionella internet-troll som gör dumma saker för 'the lulz'?

Medlem

men hur orkar dom alltså.

Medlem
Skrivet av Yabba:
Medlem

Men snälla. Gissar på att dem vill förbjuda jakt också.

Medlem

TL;DR

PETA är fortsatt dumma inuti huvudet.

Medlem
Medlem

nu får dom ge sig


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av eld:

Innan folk kissar på sig:

De vet att de inte är riktiga djur, de oroar sig inte för deras välmående.
Det är en taktik för att få exponering.

Men samtidigt gör det ju betydligt mer skada än något annat. Samma gäller ju dessa idioter som sätter sig på vägarna och blockerar dem samt de som kastar soppa på målningar. Det får ju bara folk att dra sig ifrån rörelsen istället för att gagna den eftersom det får folk att tro att de är bara en samling idioter.

Geeks Gaming

Som påpekat tidigare så är detta en grej man gör för att väcka uppmärksamhet kring PETA och deras arbete.

Man är alltså fullt medvetna om att det är ett spel och att inga djur kommer till faktisk skada. Se det som en PR-kupp

Medlem

Detta är ett typiskt ilandproblem som är skapat av ryggdunkande gnälliga övremedelklass ungar som har för mycket fritid.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Som påpekat tidigare så är detta en grej man gör för att väcka uppmärksamhet kring PETA och deras arbete.

Man är alltså fullt medvetna om att det är ett spel och att inga djur kommer till faktisk skada. Se det som en PR-kupp

Typ. Det är ju långt ifrån första gången de gör detta.

Inte nån vidare PR-kupp dock. Antingen tycker man bara att de är dumma i huvudet eller så känner man som jag att "Jaha, nu ska det kuppas igen", rycker på axlarna och går vidare med sitt liv och glömmer bort att PETA ens finns.

eld
Medlem
Skrivet av Dizzz:

Men samtidigt gör det ju betydligt mer skada än något annat. Samma gäller ju dessa idioter som sätter sig på vägarna och blockerar dem samt de som kastar soppa på målningar. Det får ju bara folk att dra sig ifrån rörelsen istället för att gagna den eftersom det får folk att tro att de är bara en samling idioter.

För att oftast så slutar dessa artiklar upp med ett tjugotal inlägg där folk pekar ut att det inte är riktiga djur i spelen.

Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Ja jävlar….

Ska man få ångest över att man håller på och skinnar i WoW? 😂

D.E.T.H.A, Motsvarigheten till peta i Azeroth.
https://wowpedia.fandom.com/wiki/D.E.H.T.A._Encampment

Medlem

Tja, PETA gör allt för att synas och märkas, och de lyckas varje gång. Inte konstigt att de får så mycket donationer och följare när de exponeras på var och varannan webbsida.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Men låt människohuvuden rulla! 🤣

Medlem

Jag tycker allt att socialtjänsten borde ta över omvårdnaden av Atreus. Han växer inte upp under bra förhållanden


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Kommer ihåg när de gapade över att man dödar en råtta i BF3 kampanjen! 😂

Medlem
Skrivet av takaii:

Stanna kvar och debattera för din sak då och sluta göm dig och bludna för andra tycker annorlunda. Människor behöver se sig i spegeln. Varför tar vi inte diskuterar, varför dividerat vi och skapar två sidor. Vi alla tillhör universum. Jag ser hellre dig kvar om du tycker det är fel, stå på dig istället.

Haha va?

Nu var det ju ett halvt skämt jag gjorde, med viss föraning om att någon skulle triggas av någon.

Oavsett tycker jag det är fel att döda djur, det finns inget att diskutera där. Folk får göra vad de vill, så länge de inte är hemma hos mig eller jag betalar för det.


signatur

IDKFA

Medlem

Det måste ju vara alla truecrime dokumentärer som får folk att mörda.
Det här jävla larv resonemanget är debunkat sedan länge, get a grip PETA.

Medlem
Skrivet av Krisum:

D.E.T.H.A, Motsvarigheten till peta i Azeroth.
https://wowpedia.fandom.com/wiki/D.E.H.T.A._Encampment

Yep

Medlem

Vad säger Peta om de sk "jägar simulatorer" som släpps tro? Vill Peta att de också ha ett Peta läge?🤣🤣🤣🤣🤣😂

Medlem

Så länge det inte handlar om onödigt sadistiskt våld mot djur i spel finns det inget att klaga på.

PETA har humor, till skillnad från det här kommentarsfältet


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Farornas Konung

Man måste ju älska PETA ändå,,, Hahahahahaa

Medlem

«Peta vill TA bort…” heter det väl?

Medlem

Jag blir typ sugen på att skapa ett spel som går ut på att utsätta random gatudjur för tortyr nu... Provokativ som jag är.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Det är tydligen många som inte förstår sig på ironi. Videon är ju uppenbart lekfull med självdistans. Jag tycker den var spetsfundig och gullig.

Men så många reagerar med ryggmärgsreflex och går i försvar, "Ingen ska minsann få röra min hamburgare".

Allt är inte svart eller vitt. Även en jägare kan se det sorgliga med att ett vackert djur får sätta livet till, fast man i slutänden ändå tycker det är moraliskt försvarbart.

Nu är väl dock inte direkt aktivister (speciellt djuraktivister ) kända för sin sköna humor . Men visst jag håller dock med dig om just ryggmärgseffekten, jag skulle ljuga ifall min första tanke inte var "herrejöses". Personligen ser jag dock detta mer som en PR grej, det viktiga är inte att få det ändrat utan mer exponering av org och själva ämnet. Som vi ser så pratar vi ju om det så det fungerar ju.

Medlem

Trams


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem

Dom är bra på att få folk att skriva om dom.

Citat:

PETA vill tas [sic] bort djurvåldet i God of War Ragnarök

Och ni är bra på att få folk att klicka på det.
Vän av ordning skulle väl anmärka att en sån rubrik ger en felaktig bild av vad dom faktiskt säger:
Att det (med humoristisk ton) önskas ett "PETA"-läge utan våld mot djur.
Rubriker ska väl sammanfatta på ett uppmärksamhetsfångade sätt vad innehållet handlar om.

Efter att ha läst Rubrik:
"Vafan?!"
Efter att ha läst innehåll:
"Jaha, okej...:"

Det är fan det som Fake News är om man kokar ner det:
"Vafan?!"
"Jaha, okej."

STOP. FUCKING. DOING IT.


signatur

subterranean homesick alien

123
Skriv svar