VMA - FZ Play flyttar till Youtube

Robot
VMA - FZ Play flyttar till Youtube
Medlem

Exklusivitetsregeln på Twitch togs väl bort i somras?

Medlem

Passar mig perfekt! Och Evil West ska jag försöka kolla när ni streamar, för det spelet är jag sugen att se mer av.

Moderator | Testpilot
Skrivet av kebbe:

Exklusivitetsregeln på Twitch togs väl bort i somras?

Stämmer inte för våran del. FAQ har du här.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag föredrar Youtube mycket mer. Gillar inte hela interfacet på Twitch.

Medlem

Kul! Då kan jag ta del av era streams lite enklare. Då jag inte är bevandrad med Twitch öht.

Medlem

perfekt, för jag glömmer alltid


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av kebbe:

Exklusivitetsregeln på Twitch togs väl bort i somras?

De är lite oklart många ha missuppfattat det men de korrekta är du få inte stream två plattformar samtidigt mellan Youtube och Twitch. Men de du får göra är att streama lite på Twitch och nästa dag streama lite på Youtube, dvs variera får du göra men inte samtidigt. Då kommer de inte påverka ditt partnerskap eller affiliate.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

Brukar inte kolla på streams men föredrar helt klart YouTube före Twitch..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Bra twitch är ett jäkla åbäke som jag inte alls gillar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

TACK!!! ✌️🙏

Man blir ju vansinnig på Twitch som platform när det laggar trots bra internet, helt sinnesförvirrat UI och alla hysteriska ads som kommer hipp som happ.
Väldigt bra väl att gå över till tuben!

Medlem

Ni har ju bara streamat på twitch ett kortare tag, era streams brukade ju ligga på YT förut, skit trist att ni går tillbaka till YT dålig streaming plattform, ni kommer försvinna i mängden av hund och kattklipp.

Kommer ni kunna öppna upp chatten så att vi inte behöver skaffa google konton för att delta,
det var ett stort problem tidigare, chatten var helt död på YT.

jätte tråkigt

Kan ni fortsätta lägga upp videoklipp på twitch, så vi som kör twitch kan följa och se dagen efter.

Justin.tv 4 life

Medlem

Hur gör man för att hitta en stream kanal i YT vart finns kategorin Streams, hur gör man?

ELF
Medlem
Skrivet av Ducci:

Hur gör man för att hitta en stream kanal i YT vart finns kategorin Streams, hur gör man?

Det går i stort sett inte.
Det finns en gaming del som är mer eller mindre nedlagd/död. Man måste veta att kanalen finns och streamar.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Det går i stort sett inte.
Det finns en gaming del som är mer eller mindre nedlagd/död. Man måste veta att kanalen finns och streamar.

Jag kolla på en lång video på YT om hur man söker streams på YT, det går till så att du scrollar igenom kategorin populärt tills du finner en video markerat live. skratt retande dåligt.

Medlem

På sätt och vis kan kvaliteten höjas i och med detta beslut, för bilden och upplevelsen är bättre på YT för tittaren. Det jobbiga är biten som berör en splittrad community. En viktig bas som Twitch i nuläget håller på att tapp greppet om - i och med all sin j*vla reklam.

Grape i all ära som läsk, men inte fasen gör den sig så urdålig som Twitch påprackade reklam.

Medlem

Hur bra som helst

Medlem

Tusen tack, nu kommer jag börja titta på era videor.
Twitch är ett skämt.

Medlem
Skrivet av Ducci:

Ni har ju bara streamat på twitch ett kortare tag, era streams brukade ju ligga på YT förut, skit trist att ni går tillbaka till YT dålig streaming plattform, ni kommer försvinna i mängden av hund och kattklipp.

Kommer ni kunna öppna upp chatten så att vi inte behöver skaffa google konton för att delta,
det var ett stort problem tidigare, chatten var helt död på YT.

jätte tråkigt

Kan ni fortsätta lägga upp videoklipp på twitch, så vi som kör twitch kan följa och se dagen efter.

Justin.tv 4 life

Bara för att FZ hoppar till YT, så betyder ju inte det att du själv måste överge Twitch (eller?) 😛
Vad är det som hindrar från att skaffa ett konto hos YT? Du har ju trots allt gjort det hos Twitch så... 😗

Ser inget problem med att använda båda platformarna.
Har gjort det under många år, men måste ändå säga att YT alltid varit att föredra, främst för sin välomptimerade livestreaming som inte kräver 250mb fiber för att kunna hänga med utan lagg.

Medlem
Skrivet av Ducci:

Jag kolla på en lång video på YT om hur man söker streams på YT, det går till så att du scrollar igenom kategorin populärt tills du finner en video markerat live. skratt retande dåligt.

Du prenunererar FZ på Youtube så ser du när det är streams ... så done.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Twitch suger ju åsnepung på mer än en pungt så detta välkomnas med öppna armar

Medlem

Spelar ingen roll vart jag tittar på streamen, samma goa streamers och content 😁


signatur

It´s a me

Medlem

Gött, då kanske man kan titta på de. Twitch suger, och så är väldigt problematiskt att kolla på streams där I efterhand.

Redaktör
Ponny

Är för gammal för Twitch, så tuben passar mig perfekt! 👴


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Toppen, nu kommer nog jag leta mig dit med. Ogillar Twitch och det kändes för mig onödigt.

Medlem

Blir isf att spela igenom DLCs. Hoppas på en ordentligt polerad version.

1
Skriv svar