Elden Ring vinner årets spel-priset i Golden Joystick - God of War Ragnarök lottlöst

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Även God of War Ragnarök är inte för alla och har varit ute minimal tid och har 3 mer utnämningar än Elden Ring i The Game Awards.
Nu kan vi ju börja prata om korruption och så vidare...

Som sagt var inte sur och grinig för att andra gillar X och du Y, då God of War Ragnarök är så sent inne i året så kommer färre ha spelat klart det eller spelat alls.

Jag tycker dock det vore konstigt om God of War Ragnarök tar hem det hela, en bra uppdatering från första spelet men inte mer än så. 3/5 från mig.

Inte ett dugg grinig har aldrig sagt att jag inte gillar Elden Ring tänkte mer på svårighetsgraden i God of War kan man ju ändra så att det blir busenkelt så till och med min gamla mor kan spela det (mer inkluderande för alla) men Elden Ring skulle hon aldrig fixa... tror jag 😆 Sen är ju självklart God of War Ragnarök det bättre spelet men det är ok att tycka annorlunda.

Medlem

Puckat att lägga GOTY show i slutet av november då flest tungviktare av spel släpps. Bättre att lägga dessa priser i slutet av december istället.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Så välförtjänt för Elden Ring.
Det enda spelet jag lagt över 250 timmar på i år 😀

Samma här! Närmar mig 300 tror jag.

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Inte riktigt, man kunde faktiskt levla upp sin damage,och göra spelet mycket lättare om man tyckte bossarna var svåra men det krävde att man kom rätt långt in i spelet innan. Gjorde personligen inte det men med tankte på hur vissa av bossarna hade riktigt billiga attacker tycker jag inte nån ska skämmas för att använda sig av funktionen.

Jag skulle säga det är bara en teoretisk möjlighet och inte en praktisk lösning för dom som inte klarar av att besegra dom 3 sista bossarna för dom specifika sluten (Owl, Demon of hatred och Sword saint)

För som du säger så kan du bara uppgradera din damage, och är du på ditt första varv och kan inte klara spelet så har du runt 10 memories för damage. Om du köpt alla skills som finns och vill börja farma damage lategame så behöver du 5 skillpoints för att byta till dig en extra attack power. Vid det laget krävs 400,000 xp för att få 5 skillpoints (xp kravet ökar varje level) och den effektivaste platsen i spelet ger 350,000 i timmen.
Så för att få tillräckligt med damage första varvet för att göra någon meningsfull skillnad kräver dussintals timmar med en ganska tråkig farming loop där du dödar samma 5 fiender om och om igen vilket skulle få vem som helst att sluta spela.

Dessutom så får du som sagt bara damage. Vilket om du inte är tillräckligt bra på spelet inte spelar så stor roll. Om det krävs 10 mindre slag att besegra en boss om du dör på 3-5 attacker själv (minns inte hur mycket damage bossarna gjorde innan ng+) så kan du fortfarande enkelt förlora om du inte lärt dig alla bossens attacker och hur du parerar eller undviker dom.

Jämfört med Elden ring eller Dark souls där du enkelt på någon timme kan farma ihop mer vitality och strenght så du både kan ha bättre armor, mer liv och göra mer skada på en boss. Då behöver du inte lära dig alla attackmönster utan kan tanka mycket damage. Utöver det kan du spawna in en annan spelare som kan göra jobbet åt dig. Så jag skulle fortfarande säga att Sekiro är det enda spelet som kräver att du lär dig spelet och bossarnas mekaniker för att klara det.

Medlem
Skrivet av noreason:

Lustigt hur ingen som fullständingt blint älskar elden ring inte ens har testat Sekiro, vilket är helt klart det bästa From har skapat. "git gud" memen finns på elden ring och dark souls men har nog den mest simpla och mediokra combaten i ett spel, men ingen har en kommentar gällande Sekiro. Framstår om hycklare hela högen.

Sekiro är grymt, har platinumat och lirat igenom det nära 10 gånger nu. Jag personligen gillar nog Elden Ring mer men tycker att Sekiro är lite sin egen grej och bör inte jämföras för mycket med andra Froms titlar. Jag har lirat alla Soulsborne spel och Dark Souls, alla tre är alltid de som kommer ligga mig närmast och Elden Ring känns som en Dark Souls uppföljare så förmodligen därför jag älskar det så mycket.

Bloodborne och Sekiro är också några av mina favorit spel, älskar dem. Demon's Souls är nog den jag gillar minst men älskar det också.

Elden Ring har bara nått så mycket nytt folk och är väldigt annorlunda från Sekiro, så förstår inte vad hyckleriet är? Elden Ring är open world rpg medan Sekiro är ett action spel med Souls liknande element. Inte alls konstigt enligt mig om många Elden Rings fans ogillar Sekiro.

Sekiro har inte ens en tiondel av friheten som Elden Ring har. Inget av spelen är bäst, helt upp till ens preferenser.

12
Skriv svar