Snabbkollen - Ska du spela The Witcher 3 (igen) efter next-gen-uppdateringen?

Robot
Snabbkollen - Ska du spela The Witcher 3 (igen) efter next-gen-uppdateringen?

Spelet fräschas upp till pc, PS5 och Xbox Series i december.

#snabbkollen, #the-witcher-3


Känns som ett utmärkt tillfälle att återuppleva det. Finns ju inte mycket annat att spela nu ändå.


signatur

Viam inveniam aut faciam

KoP
Medlem

Witcher 3 är så långt spel så jag har nog varken ork eller tid att spela det igen. (ಥ_ಥ)

Medlem

Kommer inte spela om det, även om sidoberättelserna är fantastiska är ju inte direkt huvudstoryn något att hänga i granen. Men kommer garanterat att spela klart expansionerna nu, mest för att få vara i världen lite.

Medlem

Jag tror det, det var så länge sedan jag körde. Ska bli kul och se ifall det håller än idag eller om det är nostalgin som spökar


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Dec
Medlem

Jag har väntat på denna uppdateringen innan jag spelar spelet (för första gången!) då jag köpte spelet tidigt 2021 när vi visste att uppdateringen skulle vara gratis.

Jag har 2-3 andra spel planerade för december, och sen så väntar jag gärna på diverse buggfixar först, så det är möjligt att detta blir det första spelet jag spelar nästa år.


signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Medlem

Tröttnade någonstans halvvägs men har funderat på att spela klart i flera år nu så kommer säkert plocka upp det igen med uppdateringen:)

Medlem

Har inte tid att spela 24/7 och med nya intressanta spel och fet backlogg har jag inte tid att spela om redan klarade spel oavsett hur bra de är. (finns undantag så som diablo etc)

Tror inte heller lite Raytracing kommer ändra helhetsintrycket jag fick när jag spelande spelet vid release.

Inaktiv

Jag svarade ja men som minst till viss del för att se förbättrade grafiken men kan bli lämpligt att spela om skiten också, vi får se.

Medlem

Ja, jag har väntat länge på att spela om detta spel. Jag har förberett genom att läsa böckerna, se på en genomspelning av det första spelet och spelat om det andra.

Skribent

Ska bli kul att spela om. Gjorde en rätt slarvig genomspelning första och enda gången jag spelade det. Har heller inte spelat DLC. Så jag är taggad.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Ska försöka fortsätta med spelet som jag köpte 2015 vid release. Har nog kommit 1/3 i storyn. Nu kommer nog inte ny grafik göra spelet bättre för mig då jag störde mig mest på gameplayet och dom stela animationerna, men ska testa iaf.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

jag har inte ens spelat igenom detta spel.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

ja det är nog dags att köra det spelet igen, det är så jävla bra


signatur

//monster

Medlem

Slutade spela för två år sedan och hade bara precis börjat med Blood and wine. Prefekt tillfälle att avsluta resan helt enkelt.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Inte lirat 3an för jag vill lira klart 1an och 2an först, men nu skulle det ju komma upphottade versioner av de med såatte, blir vänta än längre

Medlem

Väldigt tveksamt, knappt lyckats ta mig igenom 6 timmar i originalet hittils. Älskade 1'an och 2'an men trean har inte riktigt klickat

Medlem

Likt Cyberpunk, så är det spel som får mig att må bra, en slags trygghet, som jag gärna upplever igen cyklist. Har inväntat uppdateringen länge och har där emellan spelat om tvåan för att stilla abstinensen


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av doversund:

Likt Cyberpunk, så är det spel som får mig att må bra, en slags trygghet, som jag gärna upplever igen cyklist. Har inväntat uppdateringen länge och har där emellan spelat om tvåan för att stilla abstinensen

Comfort food fast spel helt enkelt


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Comfort food fast spel helt enkelt

Ja, det var en passande analogi!


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Jag ska spela det för första gången. Har en halvtimmes gameplay bara.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Jätteja!


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem

Aldrig varit ett Witcher fan så nej. Men spanar nog in en grafisk video på YT för att glutta lite på förbättringarna.

Medlem

Om det fått omgjord (bra) combat. Så….nej?


signatur

1338 - One Step Above

Redaktör
Ponny

Ja, ja, ja! Som det skrevs i en annan tråd: det blir en mysig jul. Det gäller att maximera glöggmyset!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Lite finare skuggor är inte anledning nog för mig. Om de fräschar upp hela spelet, så kanske.

Medlem

Jag lyckas aldrig komma förbi läget att välja vilka moddar som ger den "perfekta" spelupplevelsen .... kanske blir lättare nu?

phi
Medlem

Redan kört igenom det tre gånger varav en gång på NG+ och death march.

Men trevligt för de som inte har spelat det eller orkar med ett varv till.

Medlem

Blir att spela för första gången på PS5an, någon gång...

Medlem
Skrivet av aholman:

Blir att spela för första gången på PS5an, någon gång...

Samma här.

12
Skriv svar