Stora Zelda: Tears of the Kingdom-tråden

Medlem

Senaste trailern var riktigt bra. Ser ut att bli en sandlåda deluxe med massor av kreativa möjligheter. Hoppas på massor av mysig utforskning med många hemligheter att finna.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av boneless:

Roligt att det funkar så bra för dig. För mig är emulatorer mest en massa krångel. Har testat BotW och det var en timme pill och sen kraschade det efter ungefär två sekunder. PC när det är som allra sämst med andra ord.

Konsolspel gör sig nog bäst på konsol... i med kassetten - kör. Jag tycker det är nog krångligt att ens få lagligt köpta PC-spel att fungera problemfritt på Steam, varför jag så långt det bara går undviker att spela på PC överhuvudtaget.

Medlem

Verkar som Nintendo har börjat peppa TotK på tv nu också - i alla fall i Sydostasien? Det var på deras Youtube-kanal jag hittade denna iaf!

Medlem

Kul liten reklamsnutt med lite nytt material och gameplay!

Medlem

Hype over 9000!

Medlem

Varning för alla som vill undvika spoilers! Tears of the Kingdom verkar redan finnas ute i det vilda så förvänta er att många kommer läcka allt!

Medlem

Japp, går att spela redan nu..

Medlem

Trist. Man kan ju önska att Nintendo hade liiite bättre koll på sånt här, det är ju inte direkt överraskande.

Saker de kunde gjort :

1) krävt viss firmware, som bara blir tillgängligt dagen innan release av spelet
2) krävt onlineaktivering av spelet första gången man spelar, eller ha en förstadagsnedladdning kanske.

Hur som helst blir det givetvis lockande att pirata spelet nu när andra redan spelar det. Mina barn skulle fått spelet på releasedagen, men om kompisar i skolan redan spelar och pratar om spelet så förminskas ju mina barns upplevelse. Det här är sannolikt det enda Zelda-spelet de kommer att kunna spela på releasedagen när de är små. När BOTW kom var barnen för små, när NÄSTA Zelda-spel kommer om, eh, öh, 5 år?, är de kanske "för stora" för att då den där riktiga wow-känslan av något nytt och spännande.

Nu tror jag dock ingen i skolan spelar detta spel, piratkopiering tycks mycket mindre vanligt än för några år sedan, varför kan diskuteras.

Medlem

Tycker det är konstigt, Nintendo känns typ som sista företaget där något sånt ska hända, de är ju super restriktiva...

Hade jag haft Switch hade jag tyckt det varit tråkigt, för lite av att ha en konsol med exklusiva titlar är ju ändå att få en unik upplevelse.

Medlem

Värst vad de va mörka moln här inne! Spelet är underbart. Jag njuter av att segspela det.

en väldigt liten spoiler,
första timmarna i spelet…

Idag fick jag sjuka problem med ”det första låsa-upp-mer-av-kartan-tornet” som finns några stenkast sydost om Lookouten. Dörren till tornet va låst och sen var det ju nån fågelsnubbe precis utanför som bara snacka om svamp och grejer.

Det tog mig över en timma med smärtsamt svampletande och lagande innan jag gav upp och googla. Det visade sig att fågelsnubben inte vill ha någon svamp alls! Sen för att komma in i själva tornet var det en sån sjukt långsökt sak som jag nog aldrig hade hittat själv!

Är det någon här som hittat vägen in i tornet själv?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Har äntligen kommit ner till Hyrule!
Blev ganska uttråkad av att springa uppe i himlen men kan nog tänka mig att det blir bättre nu. Trivs nog mer nere på fasta land.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Har äntligen kommit ner till Hyrule!
Blev ganska uttråkad av att springa uppe i himlen men kan nog tänka mig att det blir bättre nu. Trivs nog mer nere på fasta land.

Kände exakt detsamma. Jag var inget fan av den knallgula estestiken där uppe. Jag föredrar grönskan i Hyrule!

Jag kan säga med ett fåtal timmar här nere att jag älskar Hyrule! När du kommer ner till Hyrule, se till att fortsätta göra mainquesten i 30-40 min innan du ger dig ut på egna äventyr. Då får du lite Quality of Life-grejer som gör livet enklare.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Klarat 2 tempel och en drös sidequest samt Shrines. Har superroligt.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Jag hade fel, fuse va faktiskt riiktigt kul

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Värst vad de va mörka moln här inne! Spelet är underbart. Jag njuter av att segspela det.

en väldigt liten spoiler,
första timmarna i spelet…

Idag fick jag sjuka problem med ”det första låsa-upp-mer-av-kartan-tornet” som finns några stenkast sydost om Lookouten. Dörren till tornet va låst och sen var det ju nån fågelsnubbe precis utanför som bara snacka om svamp och grejer.

Det tog mig över en timma med smärtsamt svampletande och lagande innan jag gav upp och googla. Det visade sig att fågelsnubben inte vill ha någon svamp alls! Sen för att komma in i själva tornet var det en sån sjukt långsökt sak som jag nog aldrig hade hittat själv!

Är det någon här som hittat vägen in i tornet själv?

La dessvärre säkert 3h med att leta grottor 🙈 men jag hade roligt ändå. Underbart att man strör pussel över hela kartan konstant 🥰

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Värst vad de va mörka moln här inne! Spelet är underbart. Jag njuter av att segspela det.

en väldigt liten spoiler,
första timmarna i spelet…

Idag fick jag sjuka problem med ”det första låsa-upp-mer-av-kartan-tornet” som finns några stenkast sydost om Lookouten. Dörren till tornet va låst och sen var det ju nån fågelsnubbe precis utanför som bara snacka om svamp och grejer.

Det tog mig över en timma med smärtsamt svampletande och lagande innan jag gav upp och googla. Det visade sig att fågelsnubben inte vill ha någon svamp alls! Sen för att komma in i själva tornet var det en sån sjukt långsökt sak som jag nog aldrig hade hittat själv!

Är det någon här som hittat vägen in i tornet själv?

Samma öde här. Rände ner i grottan under tornet flera gånger för att leta svamp...glömmer hela tiden den funktionen också att man kan stiga genom taken, kör fast på pussel lite hela tiden där det är lösningen.

Medlem

Vet inte om jag blivit smartare senaste åren, eller om totk är lättare än botw. Men hittils inte stött på något större motstånd i shrines eller världen.

Löst alla små pussel nästan direkt, även tornet som nämns ovan.

I botw fastnade jag ganska ofta i shrines där jag inte kunde komma på lösningen.


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Skribent
Skrivet av Enartz:

Vet inte om jag blivit smartare senaste åren, eller om totk är lättare än botw. Men hittils inte stött på något större motstånd i shrines eller världen.

Löst alla små pussel nästan direkt, även tornet som nämns ovan.

I botw fastnade jag ganska ofta i shrines där jag inte kunde komma på lösningen.

Jag tycker Shrines mer känns som ett sätt att lära spelaren ur de olika förmågorna kan användas. Tycker klurandet blir mer när man bestämt sig för att tex. nå upp till den där platån och måste gå in i Macyver-mode för att komma på hur man ska gå till väga utifrån förmågorna och resurserna som finns,


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Har riktigt roligt än så länge, bästa spelupplevelsen på flera år. De nya förmågorna är fantastiska och det finns så mycket att utforska i världen.

Medlem

Sjukt fett.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Varje gång jag är inne i ett Shrine så tänker jag på Shin Megami Tensei III: Nocturne. Liknande atmosfär, utseende och musik.

Medlem

Spelat ganska många timmar nu. Klarat 4 main quest tempel men börjat utforska mer nu.
Spelet är bra men flesta sidequests är rätt tråkiga och meningslösa känns det som.

Spelar just nu enbart på Steam deck. Spelet började fungera dåligt med grafikglitchar mm som gjorde att spelet crashade efter nån uppdatering, men nu har det släppts några nya uppdateringar som gjort att der fungerar bra igen. 🤞


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

123
Skriv svar