Första dagen på stan

Medlem
Första dagen på stan

Första dagen i Stockholm är avklarad. Nu är det bara soffa och tv kvar

Vi började med att köpa frukost på lokala Ica som vi sedan käkade uppe i lägenheten. Vad som är skönt med semester i sin gamla hemstad är att man inte behöver stressa genom en massa "måste se"-saker utan kan lugnt gå till de gamla haken och ställena man gillar sedan gammalt.

Vi strosade genom Rålis och vidare längs med Norr Mälarstrand. Sen drog vi en turistsväng förbi stadshuset och plåtade lite.
Promenaden fortsatte via centralen och City Åhlens mot Kungsgatan där jag tog en sväng in till Naturkompaniet. Hittade såklart en svindyr men assnygg jacka... grrrr... skulle tagit stora plånboken med mig! Det blev ingen jacka men dock en god milkshake på McDonalds och en välförtjänt paus i Kungsträdgården.
Med våra raska fötter traskar vi sen vidare mot söder där vi hittar Debaser och några goda öl solen skiner och det är semester som bara den!

Där sitter vi tills det är dags för att möta upp min best man på Caliente, Kungsholmen. Bussen dit är sval och skön.

Caliente är en jättetrevlig tapas-restaurang längs med Fleminggatan, portionerna är av tapasstorlek... dvs du bör beställa fler än du tror för att du ska bli mätt. Sällskapet var trevligt och det är kul att sitta längs med gatan och se alla människor som går förbi.

Trots trötta och ömmande fötter går vi sen igen ner till Norr Mälarstrand och tar en mjukglass längs med vattnet. Slutet på en fantastisk dag! Promenaden hem går långsamt och vi njuter av värmen som håller sig kvar.

Väl uppe i lägenheten så ska vi se en film och bara softa. Hoppas ni har haft en helt underbar dag där ute

// Manuel

#blogg

Första dagen på stan

Låter som en riktigt skön dag!

Själv har jag mest spenderat dagen med att packa upp prylar och göra i ordning den nya lägenheten som jag flyttade in i under helgen. Hur länge är ni där uppe?

It's been aiiit...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hoppas brors nya lägenhet är till belåtenhet! Will visit sometime soon

1
Skriv svar