Nej, dödsanimationerna i Callistos Protocols säsongbiljett har inte klippts ur grundspelet

Robot
Nej, dödsanimationerna i Callistos Protocols säsongbiljett har inte klippts ur grundspelet

Season Pass till spelet presenteras – och debatteras.

#Striking-distance-studios, #The-callisto-protocol, #nyhetstips


Medlem

Hur vet de att det kommer bli just 13 nya animationer om de inte ens påbörjat arbetet med dem? Antingen har de tretton animationer som de jobbar med i dagsläget, eller så har de dragit den siffran ur hatten...

Edit:
För att förtydliga mitt eget inlägg:
Jag blir inte upprörd om de har tretton halvfärdiga animationer som de väljer att göra klart efter releasen och släpper de som DLC. Så länge de inte har tretton färdiga animationer som de medvetet väljer att klippa från spelet och sälja senare tycker jag det är helt OK. Tycker bara att det är konstigt att de sätter just den siffran och sen förnekar fullständigt att de ens börjat jobba med dem.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Hur vet de att det kommer bli just 13 nya animationer om de inte ens påbörjat arbetet med dem? Antingen har de tretton animationer som de jobbar med i dagsläget, eller så har de dragit den siffran ur hatten...

De kan ha känt under utvecklingen om de haft mer tid och budget så vore det möjligt att ha flera animationer olika situationer.
Vet inte hur spelet är uppbyggt men finns det 13 olika fiender eller 13 miljöer som det skulle passa in i vore det logiskt att lägga till en för varje.

Jag tror inte att detta behöver vara så negativt, det handlar ju inte om något som påverkar gameplay och är förmodligen fanservice.
Såklart tråkigt att behöva betala mer, men hade man inte vetat om att det kommer finnas mer så är det inte ens säkert att det märks av i grundspelet.

Kanske blir lite som lite version av Directors cut inom filmvärlden? Eller vad man ska kalla det när dem lägger till scener som klippts bort.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

De kan ha känt under utvecklingen om de haft mer tid och budget så vore det möjligt att ha flera animationer olika situationer.
Vet inte hur spelet är uppbyggt men finns det 13 olika fiender eller 13 miljöer som det skulle passa in i vore det logiskt att lägga till en för varje.

Jag tror inte att detta behöver vara så negativt, det handlar ju inte om något som påverkar gameplay och är förmodligen fanservice.
Såklart tråkigt att behöva betala mer, men hade man inte vetat om att det kommer finnas mer så är det inte ens säkert att det märks av i grundspelet.

Kanske blir lite som lite version av Directors cut inom filmvärlden? Eller vad man ska kalla det när dem lägger till scener som klippts bort.

Jag skrev ett litet förtydligande i mitt inlägg. Insåg själv att jag lät nästan bitter i mitt ursprungliga inlägg, vilket absolut inte var avsikten.

Medlem

Aldrig förstått mig på season pass. Varför betala för något som inte ens existerar? Samma sak med förbokningar…

Redaktör
Ponny

Det är ändå ett lite märkligt dlc att stuva in i season pass, kan jag tycka. Det är ju ändå något man borde inse väcker misstro (även om det kanske inte är fulspel). Nya spellägen och story-dlc fattar jag ju, men att lägga in animationer i säsongsbiljetten ger taskig bismak.


signatur

En Bamseponny av folket

Kontot avslutas

Nu börjas det...
Kommer ni ihåg när folk klagade på Planet coaster och deras prenumeration tjänst för singleplayer?
Slippery slope. Nu åker vi ned för rutschbanan.

Sedan förstår jag inte varför de kallar det season pass? De brukar gälla MP-spel. Hänger inte med.
Är det för att konsumenter inte ska kunna köpa detta season pass/innehåll efteråt?

Antar det är grejen: Binda konsumenterna att betala INNAN man vet exakt vad man ska få. Smart ur ett affärsperspektiv.
Dåligt för konsumenterna som kanske tröttnar eller inte vill ha det när man väl får se.
De berättar inte ens när det ska släppas. Om 3 år?

Att binda framtida innehåll till en deluxe version är för jävligt rent ut sagt. Denna giriga bransch.
Jag är så förbannat trött på hur de kommer på nya sätt att klämma ur pengar från konsumenterna.
De är mer kreativa med att komma på nya sätt att kräma ur pengarna och samtidigt bara göra remakes och remasters.

Medlem

Spelet gick guld för någon månad sedan och de ligger uppenbarligen bra till i schemat osv, så att man planerar eller ens börjar jobba på DLC etc. innan spelet är ute är ju inget konstigt med tanke på arbetet som krävs. Sen kan jag också tycka att det är lite sådär att 'highlighta' det innan grundspelet ens har kommit ut, och kanske mer specifikt som i detta fallet innan man ens hunnit börja på det enl. Schofield.

Jag vet inte om de nya dödsanimationerna är knutna till tex nya fiender eller specifika miljöer, viket i så fall gör det lite mer förståligt att de är exklusiva till DLC:t. Men att dödsanimationer i sig används i detta syfte för denna typ av spel känns inte särskilt kontroversiellt i min mening, det är en stor highlight/feature av spelet precis som det var i Dead Space.

Medlem
Skrivet av Derivat:

Nu börjas det...
Kommer ni ihåg när folk klagade på Planet coaster och deras prenumeration tjänst för singleplayer?
Slippery slope. Nu åker vi ned för rutschbanan.

Sedan förstår jag inte varför de kallar det season pass? De brukar gälla MP-spel. Hänger inte med.
Är det för att konsumenter inte ska kunna köpa detta season pass/innehåll efteråt?

Antar det är grejen: Binda konsumenterna att betala INNAN man vet exakt vad man ska få. Smart ur ett affärsperspektiv.
Dåligt för konsumenterna som kanske tröttnar eller inte vill ha det när man väl får se.
De berättar inte ens när det ska släppas. Om 3 år?

Att binda framtida innehåll till en deluxe version är för jävligt rent ut sagt. Denna giriga bransch.
Jag är så förbannat trött på hur de kommer på nya sätt att klämma ur pengar från konsumenterna.
De är mer kreativa med att komma på nya sätt att kräma ur pengarna och samtidigt bara göra remakes och remasters.

Både seasonpass i single player och prenumerationstjänster i spel har funnits länge. Ingen slippery slope Done vi precis har börjat närma oss. Klart det finns nackdelar men även fördelar.

Oftast är det billigare att köpa season pass än alla DLC separat. Och ja, du kan vänta med att köpa det tills allt är släppt. Det står även vad du kommer få; skin collection, riot bundle, contagion bundle och story-dlc.

Gnällkuk
Skrivet av Thane:

Både seasonpass i single player och prenumerationstjänster i spel har funnits länge. Ingen slippery slope Done vi precis har börjat närma oss. Klart det finns nackdelar men även fördelar.

Oftast är det billigare att köpa season pass än alla DLC separat. Och ja, du kan vänta med att köpa det tills allt är släppt. Det står även vad du kommer få; skin collection, riot bundle, contagion bundle och story-dlc.

Riot bundle verkar ha släppts i förtid, gratis :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd

Som vanligt är det alltid bäst att spela spelen minst ett år efter release. Inte bara får man mer content utan spelet blir billigare att köpa också.

Avstängd
Skrivet av Derivat:

Nu börjas det...
Kommer ni ihåg när folk klagade på Planet coaster och deras prenumeration tjänst för singleplayer?
Slippery slope. Nu åker vi ned för rutschbanan.

Sedan förstår jag inte varför de kallar det season pass? De brukar gälla MP-spel. Hänger inte med.
Är det för att konsumenter inte ska kunna köpa detta season pass/innehåll efteråt?

Antar det är grejen: Binda konsumenterna att betala INNAN man vet exakt vad man ska få. Smart ur ett affärsperspektiv.
Dåligt för konsumenterna som kanske tröttnar eller inte vill ha det när man väl får se.
De berättar inte ens när det ska släppas. Om 3 år?

Att binda framtida innehåll till en deluxe version är för jävligt rent ut sagt. Denna giriga bransch.
Jag är så förbannat trött på hur de kommer på nya sätt att klämma ur pengar från konsumenterna.
De är mer kreativa med att komma på nya sätt att kräma ur pengarna och samtidigt bara göra remakes och remasters.

Alltså jag håller med, gaming branchen har blivit snuskigt smutsig och majoriteten av gamers har inga principer.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Alltså jag håller med, gaming branchen har blivit snuskigt smutsig och majoriteten av gamers har inga principer.

Blir så när saker blir mainstream.


signatur

I drank what?

Kontot avslutas
Skrivet av Thane:

Både seasonpass i single player och prenumerationstjänster i spel har funnits länge. Ingen slippery slope Done vi precis har börjat närma oss. Klart det finns nackdelar men även fördelar.

Oftast är det billigare att köpa season pass än alla DLC separat. Och ja, du kan vänta med att köpa det tills allt är släppt. Det står även vad du kommer få; skin collection, riot bundle, contagion bundle och story-dlc.

Säkert funnits några få spel. Men baserat på hur folk reagerade på Planet Coaster är det inte vanligt och något folk ogillar.

Citera vart det står att man kan köpa det efteråt, när det släpps (om det kommer 2 år senare är det ju inte så kul) och för hur mycket pengar. Tveksam på att du kommer hitta den informationen.

Det försvårar för konsumenten: När släpps det? Exakt vad är det? Kommer jag fortfarande vara intresserad? Kommer jag missa något om jag inte köper nu? Hur mycket mer kommer det kosta?

Att släppa lite extra för Deluxe vid själva släppet kan jag gå med på. Men detta är bara dåligt för konsumenten.

Medlem
Skrivet av Derivat:

Säkert funnits några få spel. Men baserat på hur folk reagerade på Planet Coaster är det inte vanligt och något folk ogillar.

Citera vart det står att man kan köpa det efteråt, när det släpps (om det kommer 2 år senare är det ju inte så kul) och för hur mycket pengar. Tveksam på att du kommer hitta den informationen.

Det försvårar för konsumenten: När släpps det? Exakt vad är det? Kommer jag fortfarande vara intresserad? Kommer jag missa något om jag inte köper nu? Hur mycket mer kommer det kosta?

Att släppa lite extra för Deluxe vid själva släppet kan jag gå med på. Men detta är bara dåligt för konsumenten.

Paradox spel har liknande funktioner och har inte sett mycket klagomål om det. Tvärt om så verkar många tycka det är skönt att inte behöva köpa DLC för 1000kr.

De senaste Assassin Creed-spelen har haft Season pass som har varit tillgängliga efteråt. Så ser inte varför Callisto inte kommer ha det. Det står vad du får. Vet du att du kommer till spelet så blir det win win. Du får mer content billigare och företaget får ha kvar dig som kund.

Är du orolig för frågorna du ställer, köp inte season pass helt enkelt. Är du inte orolig, köp det. Är upp till var och en att bestämma själv.

Förstår inte hur det ”bara” är dåligt för konsumenten. Du betalar en mindre summa än vad du egentligen hade behöver för samma content.

Skribent

Det var väl något spel som hade blod och gore som DLC-innehåll för länge sedan? Minns inte vilket spel, men det var massa kritik om att allt var låst bakom "betalvägg".


signatur

"Writer and Fighter"

Gnällkuk
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det var väl något spel som hade blod och gore som DLC-innehåll för länge sedan? Minns inte vilket spel, men det var massa kritik om att allt var låst bakom "betalvägg".

Hängde inte det ihop med att komma runt åldersklassificering?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Kontot avslutas
Skrivet av Thane:

Är du orolig för frågorna du ställer, köp inte season pass helt enkelt.

Använder folk fortfarande det här argumentet? Jösses. Jag tänker inte bara på mig själv om det inte gick fram

Jag tänker också på yngre som inte hänger med i alla svängar. Vem gör det. Sen får föräldrarna punga upp stora summor för barnen inte visste om det eller dylikt.

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Hängde inte det ihop med att komma runt åldersklassificering?

Jag minns inte ens vilket spel det var eller varför? Men minns att det var massa klagomål över det.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tycker det är konstigt. Vem bryr sig om 13 nya animationer som kommer om ett år?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Derivat:

Använder folk fortfarande det här argumentet? Jösses. Jag tänker inte bara på mig själv om det inte gick fram

Jag tänker också på yngre som inte hänger med i alla svängar. Vem gör det. Sen får föräldrarna punga upp stora summor för barnen inte visste om det eller dylikt.

Varför är det ett dåligt argument? Är du orolig över att inte du inte kommer gilla spelet så köp inte massa extramaterial i förväg, enkelt. Det står vad som ingår i det du betalar för. Gör en avvägning om det är värt det.

För det första så hoppas jag inte barn spelar Callisto Protocol. För det andra så är det inget nytt fenomen för föräldrar. Mina föräldrar betalde för prenumeration av både Kalle Anka och PC Gamer i tron att jag läste. Men i verkligheten kollade jag bara på bilderna. Är det Disneys eller PC Gamers fel?

Medlem
Skrivet av fejksson:

Alltså jag håller med, gaming branchen har blivit snuskigt smutsig och majoriteten av gamers har inga principer.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag minns inte ens vilket spel det var eller varför? Men minns att det var massa klagomål över det.

tänker du möjligtvis på ett par total war spel? Warhammer hade ett sådant tillägg, Rome 2 likaså. Shogun 2 har ett blood pack så uppenbarligen något dom kört i flera av sina spel. 3 euro för shogun 2s paket.

Skribent
Skrivet av YmerXE:

tänker du möjligtvis på ett par total war spel? Warhammer hade ett sådant tillägg, Rome 2 likaså. Shogun 2 har ett blood pack så uppenbarligen något dom kört i flera av sina spel. 3 euro för shogun 2s paket.

Ja det stämmer! Var Total War!


signatur

"Writer and Fighter"

"To be clear", är ju inte speciellt glasklart om han behöver förtydliga läckor. Tycker det är synd att de måste hålla på med massa extra DLC eller annat. Gillar GoW-approachen, grundspelet är "allt", men jag antar att spelutvecklarna måste lyssna på vad de högre hönsen säger för att ens få ut spelet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar