Battlefield kan inte hålla jämna steg med Call of Duty, enligt Sonys advokater

Medlem
Skrivet av Kafferep:

COD har varit PC/Xbox innan. Framgångarna (på nivån vi ser nu) växte sig fram i paritet med flera format. Vid exklusivitet bör de helt klart räkna med ett enormt tapp, som inte kommer återvända.

Absolut, frågan är väl om det kan vara värt för dem så fler spelare tar sig in på deras konsol och provar på Xbox för första gången. Ifall spelen är tillräckligt bra och grupper med vänner är vana vid att lira COD tillsammans så kan det helt klart bli anledning att skippa Playstation vid nästa generation ifall det inte lägnre finns på den plattformen. Huruvida det skulle kompensera för ett tapp i antal totalspelare kan jag inte säga, jag lirar inte COD så mycket, men vet att det är många som är tokkära i spelserien och antagligen skulle hoppa över Playstation ifall det skulle sluta släppas där.

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Vad spelar det förr roll om något alltid varit exklusivt eller ej?

Det är skillnad på att ha x och sedan få det borttaget med att aldrig ha haft x över huvud taget. Rent hypotetiskt så skulle Sony kunna köpa EA och därefter låta Xbox bli utan FIFA, vilket skulle vara en betydligt bättre analogi än din med God of War.

12
Skriv svar