10 miljoner sålda Pokémon Scarlet och Violet, Nintendos "största lansering någonsin"

Robot
10 miljoner sålda Pokémon Scarlet och Violet, Nintendos "största lansering någonsin"
Redaktör
Ponny

Hade inte väntat mig detta. Visst, miljoner känns givet, men såhär jätte-jätte-många miljoner...? Gosh!


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv

Edit: Älskar att väderkvarnen snurrar i 2fps.

Medlem

Folk är så indoktrinerade i Pokemon nu att de köper allt som kommer ut. Men det är ju samma med många spel, Fifa, CoD etc..
Bra för Nintendo dock, förhoppningsvis kommer en Switch 2 inom kort!

Medlem

Undrar hur stor del som är Pokemon Go spelare som bara köpte det för att få en viss ny pokemon där ena formen verkar va exklusiv i pokemon Go för de som länkat Pokemon Go med Scarlet eller violet.
Fulspel tycker jag, inte det minsta sugen på switch spelet.

Medlem

Hur kommer detta sig? Tycker inte jag har sett mycket marknadsföring för spelet alls, och av vad jag har sett på internet så är det bara exempel på buggar och dålig optimering. Förväntade mig ett bottennapp snarare än rekord


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Folk är så indoktrinerade i Pokemon nu att de köper allt som kommer ut. Men det är ju samma med många spel, Fifa, CoD etc..
Bra för Nintendo dock, förhoppningsvis kommer en Switch 2 inom kort!

Kan nog glömma Switch 2 när Switch och dess spel säljer såhär bra.

Tor
Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Hur kommer detta sig? Tycker inte jag har sett mycket marknadsföring för spelet alls, och av vad jag har sett på internet så är det bara exempel på buggar och dålig optimering. Förväntade mig ett bottennapp snarare än rekord

Det är ju för att folk förbeställer och köper innan de vet i extremt stor utsträckning.

Bara att sitta lungt i båten och hoppas på att det lappas med lite patcher innan man överväger köp.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Kan nog glömma Switch 2 när Switch och dess spel säljer såhär bra.

Nu är ju prestandan och grafiken kalasdålig annars kan man göra som Sony att det kommer till både Switch och Switch 2.

Förstår verkligen inte varför man vill fortfarande ha Wii U prestanda

Medlem

Vill se ett Pokemon MMO Please....

Medlem
Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Hur kommer detta sig? Tycker inte jag har sett mycket marknadsföring för spelet alls, och av vad jag har sett på internet så är det bara exempel på buggar och dålig optimering. Förväntade mig ett bottennapp snarare än rekord

Man behöver nog inte marknadsföra Pokémon nämnvärt mycket, alla vet vad det är.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Herrejösses, 10 milj på 3(!) dagar för ett exklusivt spel.

Medlem

Oj!

Nintendo, Sony och CoD-serien har alla sina snabbast säljande titlar någonsin inom en månad.

Medlem

Väldigt spännande att se så många försöka hitta negativa skäl till att det säljer och klagar på det, när det bara är kommentarer som ”spelet förtjänar det” kring God of War Ragnarök som ”bara” sålt hälften så mycket…

Medlem
Skrivet av lasselason:

Herrejösses, 10 milj på 3(!) dagar för ett exklusivt spel.

Två spel?

Medlem
Skrivet av Margy:

Två spel?

Sant!👍

1
Skriv svar