Team Ninja svarar på ryktet om att reboota Ninja Gaiden och Dead or Alive

Robot
Team Ninja svarar på ryktet om att reboota Ninja Gaiden och Dead or Alive

Nygamla ninjor dröjer sig kvar i skuggorna.

#Dead-or-alive, #Ninja-gaiden, #Team-ninja


Medlem

Spelen brydde jag mig aldrig så mycket om men ge mig en ny Dead or Alive film i stil med den från 2006 så är jag nöjd.

Skribent
Skrivet av Atilaa:

Spelen brydde jag mig aldrig så mycket om men ge mig en ny Dead or Alive film i stil med den från 2006 så är jag nöjd.

haha, herregud...men å andra sidan så är det ändå inte den sämsta filmen baserat på just tv-spel. XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Dead or alive va väl ingen höjdarfighter, fick väl mest uppmärksamhet pga boobfysiken...

Ninja Gaiden vore dock grymt om man fick se mer av.

Skribent
Skrivet av Gaara:

Dead or alive va väl ingen höjdarfighter, fick väl mest uppmärksamhet pga boobfysiken...

Ninja Gaiden vore dock grymt om man fick se mer av.

DoA har en bra sak och det är att det är rätt lätt att komma in i. Sax/sten/påse-mekaniken gör att det är enkelt att börja spela och även göra hyfsat ifrån sig mot de som har mer rutin. Detta utan att det blir orättvist mot de som spelat mer. Men nu har jag bara spelat 2an och 3an så kan inte säga om något ändrats i senare delar.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det enda jag spelat av Ninja Gaiden (förutom de gamla Nintendo-spelen) var någon demo på PS3 som var smått ospelbar då x-axeln var inverterad så man fick dra åt vänster för att titta åt höger (man styrde vilket håll kameran skulle rotera kring sig).

Jag antar att de gjorde det valbart till det färdiga spelet?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Dead or alive va väl ingen höjdarfighter, fick väl mest uppmärksamhet pga boobfysiken...

Ninja Gaiden vore dock grymt om man fick se mer av.

Jag spelar enbart DOA av fightingspelen. Det finns en bra arcade mode och karaktärerna är inte en massa björnar m.m. Bara vanliga fighters. Dessutom så är det inte 1 miljon olika karaktärer. +Enkelt att lära sig. Köpte Tekken 7 och tröttnade på någon timme.

Skribent
Skrivet av Maysay:

Jag spelar enbart DOA av fightingspelen. Det finns en bra arcade mode och karaktärerna är inte en massa björnar m.m. Bara vanliga fighters. Dessutom så är det inte 1 miljon olika karaktärer. +Enkelt att lära sig. Köpte Tekken 7 och tröttnade på någon timme.

Personligen föredrar jag Tekken just för att rörelsemönstren är riktiga tekniker (även om de är flashigare). Men håller med om att de skulle kunna skippa alla djur.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Personligen föredrar jag Tekken just för att rörelsemönstren är riktiga tekniker (även om de är flashigare). Men håller med om att de skulle kunna skippa alla djur.

Jag älskade Tekken 3 till Playstation.

Är det inte i Soul Calibur man även låter spelaren skapa sina egna karaktärer? Så det blir bara massa strunt som fightas.

Skribent
Skrivet av Maysay:

Jag älskade Tekken 3 till Playstation.

Är det inte i Soul Calibur man även låter spelaren skapa sina egna karaktärer? Så det blir bara massa strunt som fightas.

Jag håller nog Tekken 3 också som högst!

Ja jag tror i alla fall i de senare Soul Calibur man kan göra egna karaktärer.


signatur

"Writer and Fighter"

ZF
Medlem
Skrivet av Maysay:

Jag spelar enbart DOA av fightingspelen. Det finns en bra arcade mode och karaktärerna är inte en massa björnar m.m.

Vet inte om någon slags konstgjord ectoplasma som slåss kan betraktas som mer sansat och rimligt än björnar och robotar direkt.

1
Skriv svar