Polyphony överväger att släppa Gran Turismo på pc
Men menar att det är en finjusterad titel som alla plattformar inte klarar av.
#Gran-turismo, #Polyphony-digital
Det som saknas eller iaf inte är utannonserat är VR support.
Nej tack
Eller ja, tar dom bort hela live-service grejen med spelet då kanske man skulle kunna överväga det
Samma här, sista GT jag spelade var 6 eller om det var 5. När "Sport" släpptes med sitt fokus på multiplayer så hoppade jag över till Forza istället.
När "Sport" släpptes med sitt fokus på multiplayer så hoppade jag över till Forza istället.
Samma här. Sport var ett stort snedsteg.
Det som saknas eller iaf inte är utannonserat är VR support.
Med noll % vetskap bakom känns det ju iaf som det skulle vara ett jättejobb att implementera med tanke på alla bilmodeller att "sitta i". Det kanske är så att steget till VR inte är så stort när jobbet redan är gjort? Men Driveclub VR blev ett eget spel trots att cockpit view fanns i Driveclub vilket kanske säger nåt om nåt när dom hellre gjorde ett helt nytt separat spel än att göra VR support till det då redan existerande spelet.
Ja, det verkar vara påväg:
"That's good! One last question regarding some of the finer details - are you going to implement VR across the board this time as opposed to the limited cases available in Gran Turismo Sport?
Kazunori Yamauchi: So regarding PSVR, we're not at a state where we cannot talk about it yet."
Inte än låter ändå som dem kommer prata mer om det senare
Från Intervju av Eurogamer
Med noll % vetskap bakom känns det ju iaf som det skulle vara ett jättejobb att implementera med tanke på alla bilmodeller att "sitta i". Det kanske är så att steget till VR inte är så stort när jobbet redan är gjort? Men Driveclub VR blev ett eget spel trots att cockpit view fanns i Driveclub vilket kanske säger nåt om nåt när dom hellre gjorde ett helt nytt separat spel än att göra VR support till det då redan existerande spelet.
De kan ju lösa det som i war thunder vet inte om de fixar cockpit till alla flygplan ännu. Men satt man i first person kameran i vissa flygplan förr fick man en ”placeholder”cockpit. Som gjorde sitt jobb men såg inte ut som originalet.
Är ju bara för dom att byta loggan på ratten till rätt så lurar de nog hälften av spelarna.
Med noll % vetskap bakom känns det ju iaf som det skulle vara ett jättejobb att implementera med tanke på alla bilmodeller att "sitta i". Det kanske är så att steget till VR inte är så stort när jobbet redan är gjort? Men Driveclub VR blev ett eget spel trots att cockpit view fanns i Driveclub vilket kanske säger nåt om nåt när dom hellre gjorde ett helt nytt separat spel än att göra VR support till det då redan existerande spelet.
Jag vet inte men Sony påstås ha visat delar från senaste grand turismo när man visade ett 8k OLED VR headset. inte PSVR2 utan ett headset Sony har under intern utveckling bara en så länge.
"Han tillägger dock att Gran Turismo är en väldigt finjusterad titel och att det inte finns många plattformar som klarar av att driva spelet i native 4K och 60 FPS."
Wat?
De släppte ju spelet på PS4. Då borde vilken potatis som helst klara av spelet.
Och varför måste en platform ens klara av att driva spelet i just native 4K 60fps? Ganska irrelevant för de med 1080p eller 1440p skärmar. Snarare viktigare med högre bildfrekvens. 60fps är ju sämst, fult och segt när man är van med över 120fps.
Om de sedan lägger till DLSS och RTX stöd, borde 4K Performance Mode > 60fps med ray tracing vara möjligt, även för de med relativt svaga kort som RTX 2060 Super.
De kan ju lösa det som i war thunder vet inte om de fixar cockpit till alla flygplan ännu. Men satt man i first person kameran i vissa flygplan förr fick man en ”placeholder”cockpit. Som gjorde sitt jobb men såg inte ut som originalet.
Är ju bara för dom att byta loggan på ratten till rätt så lurar de nog hälften av spelarna.
Vore nog inte orimligt då ungefär det redan använts i GT.
Tror det var med övergången från PS till PS2 där de skalade upp bilar från PS för att snabbt få mer av dem. Men dessa hade ingen inredning, så det blev en blandning av bilar där man kunde se innifrån bilen eller bara från huven på PS2.
Vore nog inte orimligt då ungefär det redan använts i GT.
Tror det var med övergången från PS till PS2 där de skalade upp bilar från PS för att snabbt få mer av dem. Men dessa hade ingen inredning, så det blev en blandning av bilar där man kunde se innifrån bilen eller bara från huven på PS2.
PS2 till PS3 är det du tänker på, GT4 -> GT5
PS1 och PS2 (GT -> GT4) hade ingen form av interiörkamera
"Han tillägger dock att Gran Turismo är en väldigt finjusterad titel och att det inte finns många plattformar som klarar av att driva spelet i native 4K och 60 FPS."
Wat?
De släppte ju spelet på PS4. Då borde vilken potatis som helst klara av spelet.
Och varför måste en platform ens klara av att driva spelet i just native 4K 60fps? Ganska irrelevant för de med 1080p eller 1440p skärmar. Snarare viktigare med högre bildfrekvens. 60fps är ju sämst, fult och segt när man är van med över 120fps.
Om de sedan lägger till DLSS och RTX stöd, borde 4K Performance Mode > 60fps med ray tracing vara möjligt, även för de med relativt svaga kort som RTX 2060 Super.
Precis, det fina med PC är ju att man kan spela på en potatis om man vill, grafikinställningar finns där av en anledning
Sen blir det väl ändå Nixxes som sköter portandet till PC, så Kaz kan släppa det till dem.
Jag skulle gärna spela det på min steam deck, men är lite osäker över alla moderna "features" som microtransactions, spelar kanske hellre Gran Turismo 5 eller 6 när de är bra nog på RPCS3