Valheim-utvecklarna utesluter inte en uppföljare

Robot
Valheim-utvecklarna utesluter inte en uppföljare

Men en idé för en spinoff har redan ratats.

#Iron-gate, #Valheim


Medlem

På vilket sätt skulle det räknas som en uppföljare

Medlem
Skrivet av noreason:

På vilket sätt skulle det räknas som en uppföljare

På samma sätt som Fallout 3 räknas som uppföljare till Fallout 2, dvs, wut?

Medlem
Skrivet av Komured:

På samma sätt som Fallout 3 räknas som uppföljare till Fallout 2, dvs, wut?

Fast det är nog så att han berättade om ett spel han ville göra, inte att det skulle vara uppföljaren. Det står ju till och med om saker man kan ta med in i Valheim från det spelet.

"This is not a sequel, but I want to make a Greydwarf game.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd
Skrivet av Komured:

På samma sätt som Fallout 3 räknas som uppföljare till Fallout 2, dvs, wut?

Du kan ju börja med att läsa artikeln som är länkat i denna artikel som fz hänvisar till. Det är ganska tydligt även skribenten inte heller har läst artikeln eftersom det står i underrubriken "One artist had an idea for a spin-off game"

Skribent
Skrivet av fejksson:

Du kan ju börja med att läsa artikeln som är länkat i denna artikel som fz hänvisar till. Det är ganska tydligt även skribenten inte heller har läst artikeln eftersom det står i underrubriken "One artist had an idea for a spin-off game"

Glöm det, missade att han förtydligade att han inte såg på det som en uppföljare. Jag pudlar ödmjukast.

Jodå, jag har läst och förstått den. Frågan de ställde var om de kunde komma en uppföljare till Valheim, och på det svarade Eyre ja och tillade att de hade ratat hans idé, som han sedan beskriver.

Det är alltså inte jag som anser att det Eyre beskriver är en uppföljare, utan han själv. Gamesradar kallar den i sin tur för uppföljare i rubrik och text, men spinoff i underrubriken.

Medlem

Jag antar att det här är ett ok spel så jag önskar mig det till konsol i framtiden. Eller spin of spelet som tydligen inte alls är spin of utan uppföljare helt plötsligt.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jodå, jag har läst och förstått den. Frågan de ställde var om de kunde komma en uppföljare till Valheim, och på det svarade Eyre ja och tillade att de hade ratat hans idé, som han sedan beskriver.

Det är alltså inte jag som anser att det Eyre beskriver är en uppföljare, utan han själv. Gamesradar kallar den i sin tur för uppföljare i rubrik och text, men spinoff i underrubriken.

"They've said no to me, so this is not happening," Eyre tells us. "This is not a sequel, but I want to make a Greydwarf game. It's a pixel side-scroller where you play as Greydwarves, and it’s versus Vikings instead. And stuff you get in this greydwarf game could carry over to Valheim. Or if you go into [Valheim's] credits, you can play the sidescroller Greydwarf game. How about that?"

Han säger ju bokstavligen själv att det inte är en uppföljare...

Medlem

Hoppas verkligen inte dom börjar lägga en massa tid på att planera framtida projekt innan Valheim är släppt på riktigt.
Någon som har någon info om när dom eventuellt tänker släppa spelet i 1.0?


signatur

PSN: OAKTHYR

Skribent
Skrivet av noreason:

"They've said no to me, so this is not happening," Eyre tells us. "This is not a sequel, but I want to make a Greydwarf game. It's a pixel side-scroller where you play as Greydwarves, and it’s versus Vikings instead. And stuff you get in this greydwarf game could carry over to Valheim. Or if you go into [Valheim's] credits, you can play the sidescroller Greydwarf game. How about that?"

Han säger ju bokstavligen själv att det inte är en uppföljare...

Bah, det är jag som är blind. My bad, lägger ett förtydligande 👍

Dom kan ju inte ens göra klart sitt spel .segare uppdatering får man leta efter


signatur

New life, New hope

Avstängd
Skrivet av kalle.lindestrom:

Dom kan ju inte ens göra klart sitt spel .segare uppdatering får man leta efter

Overwatch 1?

Medlem
Skrivet av fejksson:

Overwatch 1?

Fast det kom ju stor uppdatering. De bara valde att kalla den för uppföljare.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Får hoppas att dom är klokare än Ark Survival Evolved utvecklarna, och inte släpper expansioner medans spelet är i early access.

Medlem

Fräckt! Med tanke på deras takt så kan vi kanske ha ett Valheim 2 runt år 2067?

Medlem
Skrivet av Achron88:

Får hoppas att dom är klokare än Ark Survival Evolved utvecklarna, och inte släpper expansioner medans spelet är i early access.

Ja fy, snacka om bra början och dåligt avrundat.

Hoppas de skärper sig till uppföljaren och håller sig fokuserad och inte börjar spruta ut massa dlc eller andra survivalspel innan spelet är klart.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Du kan ju börja med att läsa artikeln som är länkat i denna artikel som fz hänvisar till. Det är ganska tydligt även skribenten inte heller har läst artikeln eftersom det står i underrubriken "One artist had an idea for a spin-off game"

1. Nej jag tänker inte läsa den 0 intresse. 2. Jag kommenterade en annan persons kommentar som kommenterat FZs artikel så du kan ju börja med att läsa den kommentaren då

Medlem

bästa spelet, lirade senast hela kvällen igår


signatur

//monster

1
Skriv svar