The Witcher-remaken blir ett open world-spel

Robot
The Witcher-remaken blir ett open world-spel

En rejäl remake, av allt att döma. Blir första Witcher mer som The Witcher 3?

#Cd-projekt, #Fools-theory, #The-witcher-remake


Medlem

Alla vet att det bästa sättet att återuppleva en gammal nostalgisk pärla är att göra om hur den fungerar.

På så vis kan man leverera något som helt saknar nån känsla av nostalgi, men som ändå känns gammalt som fan - samtidigt!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Alla vet att det bästa sättet att återuppleva en gammal nostalgisk pärla är att göra om hur den fungerar.

På så vis kan man leverera något som helt saknar nån känsla av nostalgi, men som ändå känns gammalt som fan - samtidigt!

Jag hoppas innerligt att dom bara menar att det är samma spel, men att hela spelet är en stor zon istället för en bunt med celler.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Alla vet att det bästa sättet att återuppleva en gammal nostalgisk pärla är att göra om hur den fungerar.

På så vis kan man leverera något som helt saknar nån känsla av nostalgi, men som ändå känns gammalt som fan - samtidigt!

Bitter

Medlem

Spelet kretsar ju runt den där staden..Vizima? Kommer inte ihåg, men ifall den öppna världen sträcker sig (gärna långt) runt och I staden så är jag nöjd bara där...fan, taggad!

Medlem
Skrivet av Ender:

Guilty as charged.


signatur

subterranean homesick alien

Skribent

Jag vet inte hur mycket öppenhet det behövs då spelet mest kretsar kring några fåtal platser och mest kring Vizima. Men om de gör dessa områden sömlösa så kan de ju förstås funka bra.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av anon_332911:

Hade inte förväntat mig annat som de går remake-vägen.

Hade inte haft något emot en finslipad remaster heller. Inte minst för det aldrig släppts på konsol förut. Även 2:an får de gärna remasterporta till mer än Xbox360.

2an är ju sjukt snyggt på PC fortfarande. En portning till konsolerna idag borde inte vara så mycket jobb. De har ju redan ett gränssnitt för handkontroll dessutom.


signatur

"Writer and Fighter"

Redaktör
Ponny

På många sätt älskar jag första The Witcher. Världen, storyn, känslan. Jag har dock alltid haft åsikter om själva spelet... En rejäl remake är rätt väg att gå. If it ain't broke, don't fix it, här finns det en del att fixa.


signatur

En Bamseponny av folket

Avstängd

Witcher 1 var så jävla magiskt spel när det kom ut. Helt klart det bästa Witcher spelet där man verkligen känner sig som en Witcher. Alchemy systemet var så bra, gå till en fireplace för levla var så mkt bättre än ba öppna en meny. Du hade verkligen tid att förbereda sig för fighter med monster. Storyn och atmosfären är svårslagen

Medlem

Witcher 1 använde sig utav Aurora Engine som är utvecklat av Bioware och är 20 år gammal nu, även det som driver Neverwinter Nights-serien. En av fördelarna med Aurora var enkelheten att modda då den kom med bra verktyg för att göra eget material.

Medlem

Miljön, karaktärerna och storyn var fantastiska... men fighting systemet i första spelet var ju bland det värsta som någonsin gjorts i ett spel. Bara massa repetitivt klickande som gav noll inlevelse, kombinerat med animationer som var gräsligt fula - även på den tiden.

Medlem

Så länge sexkorten är kvar, är jag nöjd.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Miljön, karaktärerna och storyn var fantastiska... men fighting systemet i första spelet var ju bland det värsta som någonsin gjorts i ett spel. Bara massa repetitivt klickande som gav noll inlevelse, kombinerat med animationer som var gräsligt fula - även på den tiden.

Håller inte med. Combaten passade bättre som en witcher och tyckte den fungerade kanon. När dom ändrade combaten till mer att dodge:a och blocka så blev det till det sämre.

Medlem

Witcherstudion begraver verkligen cpspelet under information om massa fler witcherspel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ettan är fortfarande min favorit i serien. Efter det blev spelen bara större och större, men också bara mer och mer repetitiva. Tog över 100 timmar att köra igenom trean, men kändes som man gjorde samma uppdrag 100-tals gånger och säkert 90% av de timmarna var att rida omkring... Har aldrig riktigt förstått mig på hajpen kring spel där 90% av tiden går ut på att rida och resten att göra snarlika uppdrag om och om igen... Ettan kändes däremot väldigt balanserad och lagom lång, och inget jävla ridande...

Moderator | Testpilot
Skrivet av noreason:

Håller inte med. Combaten passade bättre som en witcher och tyckte den fungerade kanon. När dom ändrade combaten till mer att dodge:a och blocka så blev det till det sämre.

Jag tycker de ändå gjorde de bästa man kunde. Striderna i första är ju inte så intressanta heller då man för det mesta bara klickar attack-knappen när svärdet lyser upp. Ibland byter man "stance" om man möter en grupp av fiender, och om det är en stor eller liten buse som bråkar.

Jämför man då med vad vi har i exempelvis trean har vi ju något liknande men mer dynamiskt. Istället för att bara spamma en och samma knapp väntandes på att en ikon lyser upp behöver du rulla undan och använda signs beroende på vad fienden gör. Blockera och parera är också en del av spelet.

Känns ofta som att folk har fina minnen av Witcher 1 men inte spelat det på länge. Djupet, om kanske mest variationen, i striderna är otroligt mycket bättre i de senare spelen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Gillar inte första spelet, älskar tvåan och trean. Första gången jag körde tvåan hade jag absolut ingen aning om vad jag gav mig in i och vad The Witcher ens var för något men blev helt mindblown hur grymt spelet var.

Är väldigt glad över att de gör en ordentlig remake, ser mycket fram mot det

Medlem

Jag tyckte Witcher 2 var väldigt bra. Witcher 3 var ännu bättre. Har dock inte spelat ettan

Ser fram emot att spela Witcher remake på PS5!

Medlem
Skrivet av twilek:

Ettan är fortfarande min favorit i serien. Efter det blev spelen bara större och större, men också bara mer och mer repetitiva. Tog över 100 timmar att köra igenom trean, men kändes som man gjorde samma uppdrag 100-tals gånger och säkert 90% av de timmarna var att rida omkring... Har aldrig riktigt förstått mig på hajpen kring spel där 90% av tiden går ut på att rida och resten att göra snarlika uppdrag om och om igen... Ettan kändes däremot väldigt balanserad och lagom lång, och inget jävla ridande...

Det är extremt sällsynt att jag råkar spela ett spel jag inte gillar, men när det händer så lägger jag inte ner 100 timmar på det.

Medlem
Skrivet av Ender:

Det är extremt sällsynt att jag råkar spela ett spel jag inte gillar, men när det händer så lägger jag inte ner 100 timmar på det.

Jag sa aldrig att det var ett dåligt spel, jag sa bara att jag tyckte ettan var mer balanserad, och att de andra (framförallt 3:an) hade en jäkla massa onödigt meningslöst fluff och tidsfördriv, om man skulle tagit bort det skulle spelet i min mening varit betydligt bättre. Om man bantade ner ridandet och alla uppdrag som var snarlika kanske spelet skulle blivit runt 20-30 timmar istället vilket skulle känts betydligt mer lagom... Jag kan dock erkänna att jag lagt ner otaliga 100 timmar på många spel jag tyckt varit mediokra som jag kanske aldrig borde spelat, men men, sån är jag...

Medlem

yttligare ett FP spel..
Hade hellre sett ett spel i samma stil som första spelet.
Känndes mer som man faktiskt gjorde uppdrag samlade info om monster och förberedde sig för en bnoss fight..

lite för mkt quake i 2&3 för mig

1
Skriv svar