Squad-utvecklarna gör co-op-spelet Starship Troopers: Extermination

Robot
Squad-utvecklarna gör co-op-spelet Starship Troopers: Extermination
Medlem

Minns när man såg den på bio på 90 talet. Hadde inte förväntat mig något. Vilken härlig överraskning!! Paul ver hoven borde kanske göra en serie?

Medlem

4spelare Coop🤩🤩

Medlem

Hoppas verkligen på en konsolversion!


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

eld
Medlem
Skrivet av Saurfange:

Minns när man såg den på bio på 90 talet. Hadde inte förväntat mig något. Vilken härlig överraskning!! Paul ver hoven borde kanske göra en serie?

Tror nog inte han är så sugen på det då hollywood är mer inne på att glorifiera fascismen än att göra satir av den när det kommer till starship troopers.

Medlem

Asså, jag VILL gilla det här spelet, men det känns på videon som om det saknar något. Är ju en del kvar så att säga, men känns som det inte riktigt finna känsla i skyttet? Eller kanske snarare reaktioner från fienden. Känns lite B?


signatur

Videomupp

Medlem

Outwars är det bästa Starship Troopers spelet hittills!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av eld:

Tror nog inte han är så sugen på det då hollywood är mer inne på att glorifiera fascismen än att göra satir av den när det kommer till starship troopers.

Hur har Hollywood glorifierat fascismen de senaste åren?


signatur

I drank what?

Geeks Gaming
Skrivet av Soulless:

Outwars är det bästa Starship Troopers spelet hittills!

Klassiker ^^ Problemet är dock att de funkar inte överdrivet bra på dagens hårdvara.

eld
Medlem
Skrivet av Mirage:

Hur har Hollywood glorifierat fascismen de senaste åren?

Inom kontentan starship troopers.

Boken starship troopers glorifierar fascism och militarism till en rätt hög grad, men Paul Verhoven som växte upp i ett naziockuperat nederländerna gjorde ju en hel del för att göra satir av allt detta i filmen, något som filmstudion inte direkt var intresserad av.

Delar av propagandan i filmen är ju direkt taget från nazipropaganda.

Gnällkuk
Skrivet av Mirage:

Hur har Hollywood glorifierat fascismen de senaste åren?

Blev också lite fundersam kring detta och försökte tänka igenom storfilmer senaste åren. Kom inte på någon.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Gameplay ser OK ut, COOP är ju alltid kul. Känns lite omodernt grafikmässigt dock men gameplay är ju viktigast.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av eld:

Inom kontentan starship troopers.

Boken starship troopers glorifierar fascism och militarism till en rätt hög grad, men Paul Verhoven som växte upp i ett naziockuperat nederländerna gjorde ju en hel del för att göra satir av allt detta i filmen, något som filmstudion inte direkt var intresserad av.

Delar av propagandan i filmen är ju direkt taget från nazipropaganda.

Det är inte alls det intrycket jag har fått, JoBlo ger ett annat intryck(från 20:20, ifall man inte vill se hela).

Medlem

En av mina favoritfilmer, hade på VHS när jag var liten, man smygtittade ganska mycket på duschscenen.

Givet att det är squad utvecklarna så utgår jag ifrån att det som levereras kommer vara underbakat vid release men över tid bli oerhört komplicerat och sakna mass-appeal, fast med en liten väldigt dedikerad fanbase.

eld
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Det är inte alls det intrycket jag har fått, JoBlo ger ett annat intryck(från 20:20, ifall man inte vill se hela).
https://youtu.be/WVNbC4EFQ1I

Det är ju där direkt i videon:

Citat:

AVC: In order to get a film like, say, Starship Troopers made, do you have to sell the studio on a giant bug movie, then sneak in the satirical commentary?

PV: Sneaking in [those elements] was never something that I intended to do. They were all in the script. In my opinion, the movie got made because there were so many regime changes at Sony at that time, one after the other. Mike Medavoy disappeared, then Marc Platt came in, then Bob Cooper came in, and so on. There were five or six changes, and I don't think anyone ever looked at the movie! All the satire was in the script from the beginning, but they might not have been really aware of it, or had read it precisely. By the time one of them might have understood what movie I was going to make, he was already gone. The next group came in. I think we slipped through this labyrinth of changing regimes until finally the movie was done. By then, it had become a stable regime, but then, of course, the movie was already made. It was not that I was lying to anybody. It was already in the script, all this ironic stuff, all this hyperbolic stuff, all this playing with fascism or fascist imagery to point out certain aspects of American society, that was all in the script.

Citat:

There was so much regime change at Columbia Pictures at the time that we slipped through the net. When the executives finally saw it, they said: “Their flag – it’s a Nazi flag!” I said, “No … it’s completely different colours.”

Citat:

"I borrowed from the films of Leni Riefenstahl to show that these soldiers were like something out of Nazi propaganda. I even put one in an SS uniform. But no one noticed"

https://www.avclub.com/paul-verhoeven-1798211089

https://www.theguardian.com/culture/2018/jan/22/how-we-made-s...

https://www.digitalspy.com/movies/a823951/starship-troopers-p...

Poängen är väl att hollywood executives inte gärna hade sett fascister och ss-officerare som som hjältarna i deras nya stora film.

Med det sagt så älskar jag starship troopers, som ung och lättpåverkad och som vuxen med uppskattning för satiren i filmen, soundtracket och det visuella är helt fantastiskt än idag!

Medlem

Älskar filmen, men spelet ser ut som en påse skit.

Medlem

Det här blir ett givet köp dag ett! Spelar ingen roll om det kommer vara buggigt, crashar eller vad som helst,
detta dryper nostalgi och jag älskade filmerna! THE ONLY GOOD BUG IS A DEAD BUG!!!

Medlem

Tror det kommer bli bra, för Squad utvecklarna gör spelet.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av WildThing:

Asså, jag VILL gilla det här spelet, men det känns på videon som om det saknar något. Är ju en del kvar så att säga, men känns som det inte riktigt finna känsla i skyttet? Eller kanske snarare reaktioner från fienden. Känns lite B?

Fick samma känsla, settingen är ju mogen for en ball coop-shooter. Tror jag personligen skulle vilja se lite physics based beteende på när insekterna blir träffade och dödade. De hade en så grymt momentum och tyngd i filmen.

Och, uppmaning till alla: boken är en av mina favorit-scifi.


signatur
Medlem

mja kan ju vara något ändå, såg ok ut, men inte överdrivet


signatur

//monster

Avstängd

Intressant, det finns ju faktiskt en Starship Troopers-mod till Squad:

Men är svårt att göra ett singleplayer- eller co-op-FPS. Det görs inte så många sådana längre. Krävs nog rätt mycket för att det inte ska bli "stelt".
Left 4 Dead har ju fantastisk feedback när man skjuter zombies. Detta ser dock rätt stelt ut.

Har följt Squads utveckling sedan start och fått intrycket att de kanske inte är världens mest erfarna spelutvecklare utan att de testat sig fram under en lång tid och att slutprodukten till slut blivit bra.

Inaktiv
Medlem

Alltså ja! Riktigt kompetenta developers som visat sann dedikation till sina tidigare spel. Ovanpå det ett franchise med otrolig potential. Detta kommer bli grymt.

Håller dock med det inte ser helt polerat ut, många effekterna är dragna rakt ur squad så tror spelet har sitt finlir kvar.

Medlem

vapen feedbacken känns som cs 1.6 men bra spel är bra spel så får la se vad det blir utav detta

Medlem
Skrivet av eld:

Det är ju där direkt i videon:

https://www.avclub.com/paul-verhoeven-1798211089

https://www.theguardian.com/culture/2018/jan/22/how-we-made-s...

https://www.digitalspy.com/movies/a823951/starship-troopers-p...

Poängen är väl att hollywood executives inte gärna hade sett fascister och ss-officerare som som hjältarna i deras nya stora film.

Med det sagt så älskar jag starship troopers, som ung och lättpåverkad och som vuxen med uppskattning för satiren i filmen, soundtracket och det visuella är helt fantastiskt än idag!

Men nu talar du emot dig själv - den glorifierar inte det. Hollywood fattade inte satiren utan såg bara nazister (när de väl upptäckte det). Hade de fattat från början så hade den aldrig släppts genom. Så glorifiering av fascism? Snarare tvärtom.

Med det sagt, en av mina absoluta favoritfilmer of all time. Synd de bara gjorde en. (de sk uppföljarna räknas inte, precis som Alien 3 inte räknas)


signatur

I drank what?

eld
Medlem
Skrivet av Mirage:

Men nu talar du emot dig själv - den glorifierar inte det. Hollywood fattade inte satiren utan såg bara nazister (när de väl upptäckte det). Hade de fattat från början så hade den aldrig släppts genom. Så glorifiering av fascism? Snarare tvärtom.

Med det sagt, en av mina absoluta favoritfilmer of all time. Synd de bara gjorde en. (de sk uppföljarna räknas inte, precis som Alien 3 inte räknas)

Jag överdrev lite

Tar Fallout serien som ett exempel, gick från att vara ett spel om atombombernas fasa till ett serie där man skickar atombomber på varandra, en glorifiering behöver ju inte betyda att man håller med det, det betyder som sagt att man glorifierar det.

Det är väl lite det Starship troopers har som öde, att det är coolt när (ett gäng fascister) droppar på klendathu! Men om lite av satiren följer med spelet så blir jag glad!

Och ja, det är en av mina favoritsekvenser i film, klendathu drop på högsta volym!

Medlem
Skrivet av Mirage:

Men nu talar du emot dig själv - den glorifierar inte det. Hollywood fattade inte satiren utan såg bara nazister (när de väl upptäckte det). Hade de fattat från början så hade den aldrig släppts genom. Så glorifiering av fascism? Snarare tvärtom.

Med det sagt, en av mina absoluta favoritfilmer of all time. Synd de bara gjorde en. (de sk uppföljarna räknas inte, precis som Alien 3 inte räknas)

Det är intressant. Jag var 17 när jag såg filmen och jag tror inte jag fick med mig att det var en slags satir, utan såg bara all häftig action och tuttar. Jag var på tok för ung, men när jag såg den igen 10 år senare föll poletten på plats med en gång.

Boken är ju en annan femma. Heinlein glorifierade ju inte fascism direkt, men boken är däremot en direkt politisk kommentar från en förbannad Heinlein på den tidens politiska klimat som inte försöker att vara subtil på något vis och absolut inte en parodi/satir.

Medlem

Varit spel intresserad i över 30 år, aldrig varit så här pumpad/hypad förut. Senaste typ 50 spelen jag köpt senaste decenniet var super rea typ 10 kr styck gamersgate och gog men nu djävlar.

Det finns redan ett starship trooper fps men den funkar bara på tidiga versioner av windows xp, extremt underskattat och snyggt & roligt lir.

1
Skriv svar