Microsoft påstås erbjuda Sony 10 år med Call of Duty, enligt rapport

Robot
Microsoft påstås erbjuda Sony 10 år med Call of Duty, enligt rapport

För att snabba på godkännandet av jätteaffären.

#activision-blizzard, #call-of-duty, #microsoft, #sony


Medlem

Lite roande ändå att Microsoft vill mena på att dem är underdogs i spelbranschen. Inget företag är ens i närheten av deras ekonomiska muskler och pengarna lär knappast komma från Xbox avdelningen i det här uppköpet.

Med det sagt så är jag kluven till affären i sig, då ledningen i A/B är horribel och att dem låser upp intressanta IPn som MS skulle kunna göra något med. Men vi har ju inte sett prov på varumärkes delning än som man hoppas på med tillexempel Fallout/Obsidian, så jag vet inte.

Bobby måste självklart gå också, skulle vara riktigt kasst ifall MS behöll honom i så fall.

KoP
Medlem

Mer än generöst att erbjuda hela 10 år.

Medlem

Tror inte Sony är särskilt oroliga att CoD kommer bli exklusivt, MS skulle tappa alldelles för mycket pengar på att inte erbjuda på PS.

Dock så tror jag Sony är oroliga att CoD kommer vara day1 på gamepass i framtiden, då spelar det ingen roll att det finns på PS också.

Skrivet av Pigge88:

Tror inte Sony är särskilt oroliga att CoD kommer bli exklusivt, MS skulle tappa alldelles för mycket pengar på att inte erbjuda på PS.

Dock så tror jag Sony är oroliga att CoD kommer vara day1 på gamepass i framtiden, då spelar det ingen roll att det finns på PS också.

Däremot är Sony nog inte särskilt glada i att osäkerheten får spelare att planera att skaffa konkurrentens konsoler i framtiden.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Pigge88:

Tror inte Sony är särskilt oroliga att CoD kommer bli exklusivt, MS skulle tappa alldelles för mycket pengar på att inte erbjuda på PS.

Dock så tror jag Sony är oroliga att CoD kommer vara day1 på gamepass i framtiden, då spelar det ingen roll att det finns på PS också.

Allt handlar långsiktigt.
Man har inte betalat dessa summor för att sälja cod på playstation, det är nog inte ens med i beräkningarna.
Så klart är endgame att alla IPn i denna affär ska tillhöra MS i framtiden och allt som baseras på dessa ska tillfalla MS.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Så ja då lär det bli Ctrl-C och Ctrl-V från dom andra trådarna om detta 🤣


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Sjunde AP-fonden (AP7) stämmer Activision och Microsoft.

https://www.di.se/live/sjunde-ap-fonden-stammer-activision-bl...

Medlem

Självklart kommer alla framtida call of duty komma på game pass day one då activision blizzard räknas som första parts studios.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Med det sagt så är jag kluven till affären i sig, då ledningen i A/B är horribel...

Bobby måste självklart gå också, skulle vara riktigt kasst ifall MS behöll honom i så fall.

Det är väl någon organisation i USA som stämt Activision för att de anser att Kotick och diverse andra högt uppsatta chefer vill driva igenom affären för att lättare kunna undkomma ansvar för alla missförhållanden som varit.

Medlem

Generöst! Det blir ju 10 CoD-titlar och 5 Warzone.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Lite roande ändå att Microsoft vill mena på att dem är underdogs i spelbranschen. Inget företag är ens i närheten av deras ekonomiska muskler och pengarna lär knappast komma från Xbox avdelningen i det här uppköpet.

Med det sagt så är jag kluven till affären i sig, då ledningen i A/B är horribel och att dem låser upp intressanta IPn som MS skulle kunna göra något med. Men vi har ju inte sett prov på varumärkes delning än som man hoppas på med tillexempel Fallout/Obsidian, så jag vet inte.

Bobby måste självklart gå också, skulle vara riktigt kasst ifall MS behöll honom i så fall.

Är osäker men tror inte FZ har tagit upp det. 7e AP fonden i Sverige har stämt Activision Blizzard och Microsoft. Läste något om att dom misstänker MS och Bobby ha någon hemlig deal för att skydda honom från dramat som försigår/försigick på activision med sexuella trakasserier.

https://www.di.se/live/sjunde-ap-fonden-stammer-activision-bl...

Medlem
Skrivet av kanshira:

Självklart kommer alla framtida call of duty komma på game pass day one då activision blizzard räknas som första parts studios.

Tyvärr inte i början. Sony har fortfarande kontrakt med Activision för dem nästkommande 2-3 COD spelen att dem inte får släppas direkt på några prenumerationsplattformar. Var en nyhet om det också för någon månad sedan.

ZF
Medlem
Skrivet av anon_332911:

Om de är streamingframtiden behöver väl ingen köpa en Xbox? Räcker med en tv för det....

Jo, men då är vi raskt tillbaka på Epic-käbblet. Vem ska vara den sista som gör hårdvaran alla vill bli "rättvist" behandlade på?

Men den framtiden är ändå betydligt längre bort än 10 år. Åtminstone globalt.

Efter att ha prövat Stadia ett tag med ändå rätt usla förutsättningar och det trots det funkar fantastiskt, så inser man hur usel infrastrukturen måste vara i omvärlden när det anses "fungerande" som bäst till och med i England.

1
Skriv svar