Rockstar röstade fram GTA som "mest sannolikt att inte lyckas"

Robot
Rockstar röstade fram GTA som "mest sannolikt att inte lyckas"
Medlem

Varje gång såna här "nära att inte bli av" projekt som blivit stora succéer kommer på tal så undrar jag alltid hur många mästerverk vi missat genom tiderna som kunde blitt.

Medlem

Man kan ju undra exakt vilka de sex andra spelen var. De kom till slut ut med bara fyra andra spel mellan första och andra GTA nämligen: Body Harvest och Space Station Silicon Valley till N64 samt Tanktics och Wild Metal Country till Windows.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Unirally var rätt kul förresten. Jävla Pixar...


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Redaktör
Ponny
Skrivet av Ghost Writer:

Man kan ju undra exakt vilka de sex andra spelen var. De kom till slut ut med bara fyra andra spel mellan första och andra GTA nämligen: Body Harvest och Space Station Silicon Valley till N64 samt Tanktics och Wild Metal Country till Windows.

Exakt! Tänkte också på det. Kanske något potentiellt mästerverk som inte såg dagens ljus...?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
GTA 4 @PlayStation 3, @Xbox360, @Steam/PC

Ni glömde att drämma till med en intressant poll av det bästa GTA spelet som gjorts.
:::::EDiT:::: Missade en tidigare nyhet så copy/paste detta inlägg dit, Tack,
______________________________________________________________________________________________________
Personligen röstar jag på mästerverket GTA 4 från 2008 @PlayStation 3, @Xbox 360, @PC/Steam. Fruktansvärt kompetent spelutveckling som verkligen tog mig o massor av andra gamers by storm.. Den mörkaste mognare storyn, djupa intressanta karaktärer att få träffa i den stora metropolen av Liberty City. MEN..... Framförallt är det just den underbara perfektionisten av fysiken i spelet där bilar och motorcyklar verkligen uppträdde som the real deal med en rejäl tyngd i fordonen. Att sladda runt med en muscle car o bara fdörsöka temja all dess HORSEPOWER är en ren fröjd. Detta spel rankar jag som det absoluta perfektion inom spelbranschen som ännu inte har toppats då R* fördummade fysiken i uppföljaren GTA 5 från 2013 där kidsen skulle ha lättare att ta sig an spelet på ett annat vis. As trist approach, iM0...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

ELF
Medlem

Undrar hur mycket GVA 5 har sållt om man räknar bort alla dubbel, trippel och quadrupel köp som gjorts.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Undrar hur mycket GVA 5 har sållt om man räknar bort alla dubbel, trippel och quadrupel köp som gjorts.

Jag var tvungen att kolla om det inte kom med vissa GTX970 där också men kom på att det var något av Arkham spelen.

Men utan dubbel, trippel o.s.v. inkl gratis från Epic skulle jag gissa på max runt 50mil färre...

Även om 170mil är en imponerande siffra så har spelet ändå varit med på båda konsolerna i 3 generationer + PC under 9 år sedan första releasen.

Gillade spelet men den underjordiska bunkern och allt futuristiskt skit gjorde att jag tappade all lust för spelet.
Gick inte att starta spelet i 5-10min innan flygabde bilar och motorcyklar med målsökande missiler var överallt.

1
Skriv svar