Tre år efter pc-releasen slår Red Dead Redemption 2 rekord på Steam

Robot
Tre år efter pc-releasen slår Red Dead Redemption 2 rekord på Steam

Vilda västern vildare än någonsin.

#red-dead-redemption-2, #steam


Medlem

Blir bitter av att läsa om spelet. Kan inte begripa att R* vägrar att släppa en patch för 60 fps till konsol.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Blir bitter av att läsa om spelet. Kan inte begripa att R* vägrar att släppa en patch för 60 fps till konsol.

Har en likande åsikt. Lirade igenom det på ps4 och älskade det. Är bra sugen på att köra det igen på ps5. Men provade för något år sedan och jag pallade inte 30 fps...

Medlem

Obegripligt man satsar så mycket pengar på att ta fram en ny titel för en populär IP och sedan misshandlar den, men det är väl tyvärr en signal om hur mycket pengar de drar in på GTA Online och därför prioriterar den titeln fortfarande. Brydde mig aldrig om att spela Red Dead Online även om det verkade... intressant... Och det är väl en del av problemet, de som gillar titeln gillar single-player inte att köpa en massa Shark cards.

Medlem

Är väl en del stadiaspelare som shoppat kan man tänka sig också

Medlem
Skrivet av Catsmuggler:

Har en likande åsikt. Lirade igenom det på ps4 och älskade det. Är bra sugen på att köra det igen på ps5. Men provade för något år sedan och jag pallade inte 30 fps...

Samma här. Vill gärna spela igenom det igen men 30 fps går fan inte...


signatur

Ännu en dag i paradiset.

ZF
Medlem
Skrivet av Freakon:

Blir bitter av att läsa om spelet. Kan inte begripa att R* vägrar att släppa en patch för 60 fps till konsol.

Får anta att de kollat på hur många gånger GTA5 sålts tre gånger.

Medlem

Grymt spel
Lite sugen på att spela igen men har inte de timmarna att ge

Medlem

En 60fps patch till PS5 och jag kör igenom det igen.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Blir bitter av att läsa om spelet. Kan inte begripa att R* vägrar att släppa en patch för 60 fps till konsol.

Håller med, samma med Bloodborne. Jag verkligen förstår inte, för det känns inte som de har planer på en remaster. Iaf inte på länge så varför inte bara uppdatera skiten för PS5. Det är inte svårt, modders kan göra det då ska fan miljardär bolag kunna göra det. Jag har hållit mig från att spela om både RDR2 och BB pga ett litet hopp om en patch men känns inte som det kommer hända inom snar framtid.

Så sjukt att Rockstar och Fromsoftware inte släpper de uppdateringarna. Ännu sjukare när man tänker på att alla jävla Dark Souls och Sekiro har blivit patchade... Wtf is going on!

Jag är en av de som faktiskt uppskattar The Last of Us part 1 för jag gillar grafiska uppdateringar till spel. Och man behöver inte betala fullpris. Köpte TLoU Part 1 på tradera för 390kr precis. Man kan hitta riktigt bra deals om man ba kollar efter begagnat.

Men, men, de har ju redan fått in sina pengar, vad är incitamentet att göra gamers glada?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Själv funderar jag mest över varför jag inte har varvat detta vackra spel ännu?... Måste starta igen! Men först ska "bara" ett Assassin's Creed Odyssey avklaras😰

Medlem

multidelen är skräp och grinding. singleplayer dock är bland dom bästa kampanjerna som finns


signatur

//monster

Medlem

Jag vill ta upp spelet igen men jag tycker styrningen är svår. Den är liksom lite seg o jag trycker fel hela tiden.
Får kanske ge det mer tid.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Tar man sig bara igenom det lite sega och tråkiga första kapitlet så är det högt återspelningsvärde.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

multidelen är skräp och grinding. singleplayer dock är bland dom bästa kampanjerna som finns

Håller med om att det är mycket grinding, men det finns en del missions i online-delen som är rätt kul trots allt och som går att spela helt själv. Önskar att de även fanns i singleplayer, de är så pass bra.

Men det är ju online förstås med allt vad det innebär. Andra spelare kan dyka upp precis när man är mitt i ett mission någonstans. Oftast så håller de avstånd, kanske vinkar och rider vidare, men ibland är det griefers och de brukar förstås bara anfalla om de är flera och har ett övertag så man är ganska chanslös då.

Men det är på gott och ont — de andra spelarna gör det hela extra spännande i och med att vad som helst kan hända och det känns därför som att alla missions utspelas i ett slags hardcore mode vilket jag gillar, men ibland kan det bli frustrerande förstås med griefers.

1
Skriv svar