[TD] En Text-Dojo öppnar

[TD] En Text-Dojo öppnar

OK, så att du förstår från första början.

Detta är inte en blogg.

Detta är ett utrymme, en "lokal" där traditionella övningar i att använda ord kommer testas, vridas och vändas ett litet slag tills dess att författaren av dessa ord känner att han har bemästrat dem lite grand.

"En första fråga, åh, mästare, varför skriver du 'grand' och inte 'grann' som är talspråk?"

"Elementärt, min käre Vokal. Jag talar inte, jag skriver . . ."

Om du har svårt att utala ordet "DOJO", fungerar det även att säga: DÖJÖ" (dōjō, 道場).

Så, när detta nu är undanstökat kan jag berätta att jag har tillbringat den senaste timmen med att botanisera vidare bland min uppsjö av Steamspel. Jag återfann en pärla för ett par kvällar sedan; "Betrayer"; ett märkligt lite spel från ett gäng spelutvecklare som lämnnade Monolith en gång i tiden. Deras lilla krypin i spelbranschen blev inte långvarigt, men produkten blev inte för den sakens skull dåligt, tvärtom. Det osade spelnostalgi och ledde inte min hand varje liten millimeter. Jag upptäckte att jag gillade det. De första timmarna spelade jag som Captain Price med brinnande mustasch (se video), sedan lugnade jag luggen lite, och då blev spelet lite roligare.

Annat som har fastnat under luppen är "Dear Ester" och "Limbo", perfekt för den som vill vila pannan från allt som heter "Blakk Frajdej".

OBS!

[TD] = En klatch i varje rubrik så du / ni kan se vem det är som skriver och antingen känna hur det kittlar i brallan, eller undvika texten som pesten.

#walter_iego


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar