Todd Howard bjuder på lite ny Starfield-info

Robot
Todd Howard bjuder på lite ny Starfield-info

Planetnivåer, robotar och rymddräkter.

#Bethesda, #Starfield


Medlem

Kung Todd får gärna komma med ännu mer info, typ kanske ett releasedatum...? Börjar bli olidligt.

Oavsett, hypen är total.

#fanboy#


signatur

Submission is for the weak

Medlem

1000 planeter låter toppen av just den anledning han nämner.
Så länge de slänger in "ett gäng" derelict ghost ships som man kan utforska och följa upp någon katastrofal händelse som resulterade i massdöd etc och hitta snaskigt loot så är vi hemma sedan 😊 Eller? 😊

Medlem

Jajaja, men när kan vi börja lira då Todd? 😛

Medlem

har svårt tro 1000 planeter kommer vara speciellt unika....

Moderator | Testpilot
Skrivet av SWEBarb:

har svårt tro 1000 planeter kommer vara speciellt unika....

Behöver de egentligen inte vara heller. Ser vi till vad vi vet om planeter idag är de inte unika egentligen, helst för en rymdhistoria. Isplanet, lava, vatten, berg osv.

Tänk också på att dessa planeter kommer vara galet stora, men i stort kommer den ju vara tom på liv och bebyggelse. Inte helt olikt No Man's Sky. Anledningen till att man har så mycket planeter är mest bara för att låta folk uppleva sin rymdfantasi. Rymden är i stort sätt tom som du säkert vet


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag vet inte, med tanke på hur mycket Todd snackar om detta och hur lite som faktiskt har visats med tanke på att spelet ska vara max 6 månader bort så får jag riktigt skumma vibbar av detta. Det är något som är off här...

Medlem

Har han prata om vilka buggar spelet tänker erbjuda dag-1 eller kommer dom med första patchen på 80gb?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Behöver de egentligen inte vara heller. Ser vi till vad vi vet om planeter idag är de inte unika egentligen, helst för en rymdhistoria. Isplanet, lava, vatten, berg osv.

Tänk också på att dessa planeter kommer vara galet stora, men i stort kommer den ju vara tom på liv och bebyggelse. Inte helt olikt No Man's Sky. Anledningen till att man har så mycket planeter är mest bara för att låta folk uppleva sin rymdfantasi. Rymden är i stort sätt tom som du säkert vet

Exakt
Ser man till vårt solsystem så har vi 8 planeter där bara 1 har liv på sig, resterande är bara gas, öken, is eller lava.
Och med tanke på att stilen man satsar på i Starfield är vad man kallar "Nasa-punk" ger känslan att det kommer vara lite semi-realistiskt i sitt världsbyggande.

Så troligen kommer bara ett fåtal planeter ha någon typ av uppbyggd civilisation. 90% av planeterna kommer troligen vara helt tomma på intelligent liv, 8% kommer ha någon typ av mindre gruvkoloni eller liknande och kanske 2% kommer ha någon form av större samhälle uppbyggt.

Det är inget sci-fi universum likt Star Wars där varje solsystem har flera planeter i "guld-lock zonen".

Medlem

Bara nu inte detta utvecklar sig till en Star Citizen följetong… för det börja likna detta allt mer…😅

Medlem

Nu har jag inte sett videon, men har de sagt 1000 planeter som man kan LANDA på? Eller är 700 av dem gasjättar?


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Detta är absolut det spel jag ser mest fram emot nästa år!

Medlem

Föredrar att världarna har olika levels istället för att allt motsvarar din level. Det tar bort en del av vitsen med level på karaktären.

Undrar vad han menar med "mänsklig värld" kontra robotinnehåll, för det behöver väl inte utesluta varandra i en Sci-Fi värld. Kanske menar han att det är mer åt realism hållet. För mig är det egentligen inte så viktigt, men det kan vara intressant som omväxling istället för det vanliga mer sagolika rymdtemat.

Medlem

Riktigt intressant och bra intervju.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Jag håller mig neutral tills vi faktiskt får se nått mer än det intetsägande som visats hitils.
Vi alla vet att spelet kommer skeppas med en drös buggar och trasig konsolanpassning oavsett.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag kan fortfarande inte riktigt skaka av mig att de enda gameplay de visat har vart i ca 25 fps. Obetydligt i många fall, jag vet, men det känns ändå så udda år 2022 att inte ens visa en trailer/demo/förhandstitt i 60 fps eller mer.

Medlem
Skrivet av mttbolle:

Jag kan fortfarande inte riktigt skaka av mig att de enda gameplay de visat har vart i ca 25 fps. Obetydligt i många fall, jag vet, men det känns ändå så udda år 2022 att inte ens visa en trailer/demo/förhandstitt i 60 fps eller mer.

Då kan de skylla på att det är för ett filmiskt intryck när de inte hunnit optimera spelet. 🙂

Avstängd

Lex är grym!

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Nu har jag inte sett videon, men har de sagt 1000 planeter som man kan LANDA på? Eller är 700 av dem gasjättar?

Fast säg att 700 är gasjättar som kanske har nån eller några månar som är mindre än planeter men som man ändå kan landa på, det vore helt okej.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag håller mig neutral tills vi faktiskt får se nått mer än det intetsägande som visats hitils.
Vi alla vet att spelet kommer skeppas med en drös buggar och trasig konsolanpassning oavsett.

Detsamma. Med tanke på spelmotorn etc så kan man nog tänka planeterna/landing zones som en Elderscrolls dungeon med olika level requirements. Det låter som en ganska typisk Bethesda lösning så det är ytterst klokt att hålla hypen stången

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Fast säg att 700 är gasjättar som kanske har nån eller några månar som är mindre än planeter men som man ändå kan landa på, det vore helt okej.

Så sant!


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Dum fråga kanske men är det här spelet av typen "alien encounter" eller mer verklighetstroget i meningen upptäcktsresande?

Medlem
Skrivet av Diddy:

Dum fråga kanske men är det här spelet av typen "alien encounter" eller mer verklighetstroget i meningen upptäcktsresande?

Det ska vara utan aliens vad vi vet?

Medlem

Om det bara är som no mans sky med lite mer handling så är jag mer än nöjd.

Avstängd
Skrivet av Jud1t:

Det ska vara utan aliens vad vi vet?

Det finns utomjordiskt liv på en del av planeterna ja. Det har visats i gameplay.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Behöver de egentligen inte vara heller. Ser vi till vad vi vet om planeter idag är de inte unika egentligen, helst för en rymdhistoria. Isplanet, lava, vatten, berg osv.

Tänk också på att dessa planeter kommer vara galet stora, men i stort kommer den ju vara tom på liv och bebyggelse. Inte helt olikt No Man's Sky. Anledningen till att man har så mycket planeter är mest bara för att låta folk uppleva sin rymdfantasi. Rymden är i stort sätt tom som du säkert vet

Det finns fler typer än vad vi har i solstystemet midnight planeter (extrem vulkanisk aktivitet), rogue planeter som lämnat systemet, snowball (total freeze), runaway climate change (jorden om 200 år), döda planeter där *allt* liv har upphört, nya planeter (mycket lava på ytan), waterworlds (inte filmen), plasma planeter, archipelago m.m.

Vi som lirat Empyrion med Reforged Eden modden har sett en del... videon är gammal, men visar en del av de som fanns i början:

Det finns även en variation av stjärnor som kan ge lite variation på hur spelet uppfattas, blåa superjättar, röda giganter och ner mot gula, orange och bruna dvärgar, sen även en del freaks som Wolf-Rayet stjärnor som kan göra skyboxen ganska pretty, men dödlig:

(Needless to say, så byggde jag en bas här, snacka om spektakulär utsikt.)

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ichinin:

Det finns fler typer än vad vi har i solstystemet midnight planeter (extrem vulkanisk aktivitet), rogue planeter som lämnat systemet, snowball (total freeze), runaway climate change (jorden om 200 år), döda planeter där *allt* liv har upphört, nya planeter (mycket lava på ytan), waterworlds (inte filmen), plasma planeter, archipelago m.m.

Vi som lirat Empyrion med Reforged Eden modden har sett en del... videon är gammal, men visar en del av de som fanns i början:
https://www.youtube.com/watch?v=OxR4YGUmby0

Det finns även en variation av stjärnor som kan ge lite variation på hur spelet uppfattas, blåa superjättar, röda giganter och ner mot gula, orange och bruna dvärgar, sen även en del freaks som Wolf-Rayet stjärnor som kan göra skyboxen ganska pretty, men dödlig:

<Uppladdad bildlänk>

(Needless to say, så byggde jag en bas här, snacka om spektakulär utsikt.)

Lite som jag skrev då med andra ord. Man kan ju vara petnoga och mena att "det finns otroligt mycket variation", men just för ett spel kommer det ju inte vara det så mycket. Som sagt, någon planet med mycket vulkaner, is, vatten och allt sådan i alla dess storlekar och former som inte borde vara så svårt för dem att slumpgenererea fram


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Det finns utomjordiskt liv på en del av planeterna ja. Det har visats i gameplay.

Där ser man. Men inga andra humanoider än människan väl (som är avslöjat)?

Avstängd
Skrivet av Jud1t:

Där ser man. Men inga andra humanoider än människan väl (som är avslöjat)?

Nej, precis. Inget de har visat än.

1
Skriv svar