USA-rapport: Xbox Series X en topprodukt på Black Friday

Robot
USA-rapport: Xbox Series X en topprodukt på Black Friday

Switch och Playstation 5 nämns inte.

#black-friday, #xbox-series-x


Medlem

Nu vet jag ju inte hur det ser ut med lagren på PS5 i USA, men det känns ju rimligt att det är svårt att sälja mycket av en enhet som inte finns i lager.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Förstår att xbox series s säljer som smör pga priset

Sen xbox series x kanske vinner på att ps5 är svårare att få tag i. Alla som köper julklappar och ska köpa konsol är det svårt att köpa något som inte finns

Medlem

En produkt som finns i lager under Black Friday säljer bättre än produkter som inte finns i lager - stor skräll!

Medlem

Hur kan sony fortfarande ha leveransproblem med ps5 ??

Medlem

Rapporten handlar väl inte om vad som har sålts mest som kommentarerna ovan antyder? Det är väl vilken produkt som varit mest populär att söka efter? Lite oklart när man läser den men det står ju inget om försäljning.

Edit: På thanks giving fanns switchen med och på cyber monday fanns PS5. Så ni kan lugna er med att det bara har med lagerstatus att göra.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Hur kan sony fortfarande ha leveransproblem med ps5 ??

Säkerligen för stor efterfrågan fortfarande jämfört med vad som produceras.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

"Playstation 5 nämns inte." Finns ju knappt att få tag i och när någon butik väl får in en batch så går de åt som glass under högsommaren.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Rapporten handlar väl inte om vad som har sålts mest som kommentarerna ovan antyder? Det är väl vilken produkt som varit mest populär att söka efter? Lite oklart när man läser den men det står ju inget om försäljning.

Känns som om Series S (köpte själv en) måste ha sålt mer än X under BF, då den var sjukt billig i många länder, medans X gick för fullpris.

Jag tror för många som var lite tveksamma över ett ev. inköp av Series X, t.ex. tillsammans med sin PS5a, likt mig, så tippade det över för många att köpa S istället, pga det låga priset.

Jag är i allafall nöjd med mitt köp, trots lite sämre prestanda jämfört med X.

Medlem

Bör inte MS kunna sälja en handhållen Xbox series "Y" nu när Steam Deck verkar funka? Likaså Sony en Playstation 5 Super Duper Slim.

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Rapporten handlar väl inte om vad som har sålts mest som kommentarerna ovan antyder? Det är väl vilken produkt som varit mest populär att söka efter? Lite oklart när man läser den men det står ju inget om försäljning.

Edit: På thanks giving fanns switchen med och på cyber monday fanns PS5. Så ni kan lugna er med att det bara har med lagerstatus att göra.

Ganska vanligt att inte läsa mer än rubriken och desto ovanliga att läsa vidare i länkar som finns i nyheten

Medlem
Skrivet av Thane:

Ganska vanligt att inte läsa mer än rubriken och desto ovanliga att läsa vidare i länkar som finns i nyheten

Men deras argument passar bra i nästa nyhet när det står att den även sålt bra 😁

Medlem

Jag kikade efter Series X under readagarna...men det hände ju inte ett smack med priset. Inte i Sverige i alla fall! 😞

Medlem

Kul att Bluey sålde mycket. Underbar serie som förmodligen ger alla föräldrar dåligt samvete för att dom inte leker med sina barn.

Medlem

Xbox Series X går ju runt för typ 4000kr begagnat på tradera vad jag har sett.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av rågkuse:

Bör inte MS kunna sälja en handhållen Xbox series "Y" nu när Steam Deck verkar funka? Likaså Sony en Playstation 5 Super Duper Slim.

Varför inte bara köpa en Steam deck i stället då?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av rågkuse:

Bör inte MS kunna sälja en handhållen Xbox series "Y" nu när Steam Deck verkar funka? Likaså Sony en Playstation 5 Super Duper Slim.

"Xbox, seriously why" =D

Förövrigt så är det ju intressant att Black Ops 2 är så hett efter alla dessa år! =D

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Ibenaben:

Kul att Bluey sålde mycket. Underbar serie som förmodligen ger alla föräldrar dåligt samvete för att dom inte leker med sina barn.

Inte så mycket ATT man inte leker med barnen utan HUR.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Samma folk som vanligt som kommer till undsättning för sin sida av konsolerna! Vilken stor skräll alltså,
Borde läsa artikeln innan man rusar in i tråden så.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Då flyttas målstolparna igen ser jag. Ingen "supply".

Medlem

Beror väl på att den fanns på alla lagerhyllor, iaf där jag bor medan ps5 lyste med sin frånvaro.

Medlem
Skrivet av Ibenaben:

Kul att Bluey sålde mycket. Underbar serie som förmodligen ger alla föräldrar dåligt samvete för att dom inte leker med sina barn.

Haha men hundjäveln kan ju inte ha ett jobb eftersom han bara leker hela tiden 😀

1
Skriv svar