FZ Play - Warhammer 40,000: Darktide

Robot
FZ Play - Warhammer 40,000: Darktide
Medlem

Släpps spelet 1900 svensk tid eller 20:00?


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SorbP:

Släpps spelet 1900 svensk tid eller 20:00?

19!
Följdfråga om någon vet... kan inte hitta det på gamepass. Släpps det för nedladdning där 19:00?

Inaktiv

Ska bli spännande och se om de löst mitt crash-problem.
Det crashar 2min in i uppdraget om jag använder mer än 1 worker threads i settings..
Och använder jag 1 worker thread så rullar det i 20-25 fps..

EDIT: Nope, crashar än. Fast jag kunde spela i hela 20min nu istället för 2.

Medlem

Asså Fatshark har varit ena riktiga klåpare. Spelet släpps idag och inte en stavelse om game pass. Har de dragit tillbaka det? Syns inte ens under kommande spel längre. När jag körde på steam några dagar sedan var det så trasigt och buggit att jag refundade. Hade hoppats prova det på gamepass med day one Patch...

Medlem

LOL kö?!?!?

Medlem

Får vi en recension av fz tro?


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Moderator

Vi har just nu lite strul med en uppdatering, men är förhoppningsvis live snart!

Redaktör
Skrivet av Wakkaah:

Vi har just nu lite strul med en uppdatering, men är förhoppningsvis live snart!

Patch släpps strax innan stream-start - var har jag hört det förut..?


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Patch släpps strax innan stream-start - var har jag hört det förut..?

*Får flashbacks till Dune*

Medlem

min 5 minuters recension:

Grafiken suger, ser riktigt uselt ut.
Performance suger, har knappt 30 fps i prologue

1/5.

Väntar nog 1-2 år innan jag ger mig på detta. Första cinematic lär ju inte förbättras och den var fan sinnesjukt löjligt och dåligt gjord. Riktigt early access spel, hur fan tänkte dom.

Redaktör
Skrivet av PFC Hudson:

Får vi en recension av fz tro?

Japp, är på gång. Förhoppningsvis på fredag, men senast på måndag om inget oförutsett inträffar.


signatur
Avstängd

Hur kan ett spel med så dålig grafik ha så usel prestanda, helt sanslöst. Folk tappar alla sina principer pga det är wh40k och ger spelet bra betyg. Tappar fan all hopp om mänskligheten.

Avstängd
Skrivet av noreason:

min 5 minuters recension:

Grafiken suger, ser riktigt uselt ut.
Performance suger, har knappt 30 fps i prologue

1/5.

Väntar nog 1-2 år innan jag ger mig på detta. Första cinematic lär ju inte förbättras och den var fan sinnesjukt löjligt och dåligt gjord. Riktigt early access spel, hur fan tänkte dom.

Vad tråkigt! Jag tycker det ser rätt så bra ut jag, men sen har jag ju inte spelat det än och Youtube kan ju ljuga.

Inaktiv

Grafiken är ju det enda som är bra.

Medlem

Köpte det och gjorde en refound efter ca 30-40min efter man kommit in i första "matchen".
Helt ospelbart, ligger på 50-70fps beroende på hur mycket som händer med allt inställt på lägsta.
2070 super ihop med i7 11700

Medlem

Min tia om spelet.

Väldigt underhållande spel som ersätter L4D klådan som jag har haft ett tag . Roligt att spela med kompisar och randoms .
Inga problem eller buggar för mig . Ser fint ut och flyter på väldigt bra . Inget jag kommer Grinda 24/7.
Ca 30-40h in ligger jag på lvl 26 (30max)

Hade nästan kunnat skriva en A4 sida om spelet .
Disclaimer 95% av mina timmar är från Betan .


signatur

It´s a me

Avstängd

Spelat lite nu och det är ju grymt tråkigt tyvärr.

Medlem
Skrivet av Nimin:

Asså Fatshark har varit ena riktiga klåpare. Spelet släpps idag och inte en stavelse om game pass. Har de dragit tillbaka det? Syns inte ens under kommande spel längre. När jag körde på steam några dagar sedan var det så trasigt och buggit att jag refundade. Hade hoppats prova det på gamepass med day one Patch...

Finns på pc gamepass. Men inte på konsol (vad jag kan hitta)

Medlem

Gillar miljöerna osv starkt och även musiken. Spelet är dock väldigt stelt i allt från animationer till röstskådespel och hur det synkas och upplevs, framförallt i mellansekvenser.

Hade tänkt köpa det på steam men blev inte jätteimpad av hur spelets kvalité är just nu ihop med mycket prestandaproblem oavsett hårdvara.

Medlem

Verkar som raytracing är på fast man har det avstängt och därför sjönk prestandan för alla från betan

https://www.reddit.com/r/DarkTide/comments/z9a2fj/psa_rtx_is_...

Som jag sa i en föregående tråd kommer vara early acess över spelet vid release

Jag förvänta mig fortfarande massa fel och saker som inte finns än men tycker spelet är jävligt kul

Medlem

Fantastiskt kul spel, speciellt med några vänner.

Medlem

Inte hunnit köra release, bara öppen beta, men självklart är det 1337/10 i betyg GOTY, som vanligt med fatsharks *tide spel. Småtjabb som lite otydlighet runt stats och sånt... brydd man testar ju sig fram till det man gillar. Helt perfekt. Ingen ska berätta hur jag spelar, inte ens spelet själv. När man skiter i tillkortakommanden för att spelets själ är så stark, är det fullpoängare i min bok.

1
Skriv svar