Smash Bros-mästerskap tvingas slå igen efter beslut från Nintendo

Robot
Smash Bros-mästerskap tvingas slå igen efter beslut från Nintendo

Och Smash World Tour hävdar även att en konkurrent saboterat för dem.

#Smash-world-tour, #Super-smash-bros, #nyhetstips


Medlem

Det är lysande, Nintendo!

Medlem

Om jag inte var en sån torsk på deras spel så hade jag börjat bojkotta dem totalt.
Gillar verkligen inte hur de sabbar för communityn. Som faktiskt gör att deras spel lever vidare.
I det långa loppet tror jag de skjuter sig själva i foten.

KoP
Medlem
Citat:

Till slut ska Nintendo i november ha meddelat att Smash World Tour enbart får anordnas med en officiell licens.

Och NintenDON'T vill givetvis ta betalt för dessa licenser?

Medlem
Skrivet av KoP:

Och NintenDON'T vill givetvis ta betalt för dessa licenser?

Det vore logiskt.
Att ha en licens för sånt brukar ju medföra vissa krav. Och då brukar ju någon (som vill ha lön) få kontrollera att sådana krav uppfylls med jämna mellanrum.

Medlem

Jag vet inte... har varit lite sugen på en Nintendo Switch, eller eventuell uppföljare men... den här typen av grejer gör mig bara less. Att man verkligen rent av anfaller sin community för att man vill ha ensamrätt på vilka som får anordna turneringar för deras spel... känns fett ovärdigt. Verkligen.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Men vänta, hur fungerar detta? Så man kan inte ha en turnering i ett TV spel utan licens från tillverkaren av spelet? Är detta vanligt? så alla CS och DOTA turneringar har speciella licenser?

Medlem

Har ett Nintendo Switch sedan tidigare men sånt här får man att tänka flera gånger om innan jag köper fler spel, så länge det inte är begagnat.

eld
Medlem
Skrivet av Supra8:

Men vänta, hur fungerar detta? Så man kan inte ha en turnering i ett TV spel utan licens från tillverkaren av spelet? Är detta vanligt? så alla CS och DOTA turneringar har speciella licenser?

Det beror på, tekniskt sett så har de mycket rätt att bestämma över sånt här, men det är fult.

Många företag ger helt enkelt en hel del mer frihet till folk att utöva liknande saker med deras spel, Nintendo är hårda när det kommer till allt som har med deras spel att göra.

ZF
Medlem

Nintendo brukade vara rätt inblandade i turneringenar, och anordnade tidigt egna tror jag. Finns speciella NES-kassetter för det till och med.

Så kanske är detta inget nytt alls, utan de vill helt enkelt hålla koll på att allt levereras som de vill, som med det mesta.

Lite samma som med Disney-julen antagligen.

Medlem
Skrivet av nightshark115:

Har ett Nintendo Switch sedan tidigare men sånt här får man att tänka flera gånger om innan jag köper fler spel, så länge det inte är begagnat.

Hehe då behöver du inte vara orolig, de är välkända för att släppa få spel, iallafall om vi pratar om klassiska Nintendo spel typ Zelda, Mario, Metroid o.s.v. Men visst, har du inte ägt tidigare konsoler så finns det en del att välja på, de är experter på att köra re-releaser.

ZF
Medlem
Skrivet av Supra8:

de är välkända för att släppa få spel, iallafall om vi pratar om klassiska Nintendo spel typ Zelda, Mario, Metroid o.s.v.

Visst är det mycket repriser, men kända för fåtal mer eller mindre hårt knutna till ett IP vette tusan va?

Bara kolla den här galna listan:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_video_games_featuring...

Zelda och Metroid är kanske en bra bit ifrån det. Men även där finns det en hel del del spel flesta inte känner till alls.

Medlem
Skrivet av ZF:

Visst är det mycket repriser, men kända för fåtal mer eller mindre hårt knutna till ett IP vette tusan va?

Bara kolla den här galna listan:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_video_games_featuring...

Zelda och Metroid är kanske en bra bit ifrån det. Men även där finns det en hel del del spel flesta inte känner till alls.

Nu pratar vi naturligtvis om spel med Nintendo klassiska karaktärer som är släppt unikt till Nintendo Switch och som kan räknas som AAA titlar. Så hur många mario, Luigi, Metroid och Zelda spel har vi fått på Switchen sen den släpptes 2017? Tänk på att räkna bort Mario Kart 8 och Zelda Breath of the wilde som utvecklades för Wii U.

Vi har haft konsolen sen den släpptes, trots det har det inte varit intressant att köpa mer än 4-5 spel under alla dessa år. Fortsätter Nintendo på samma bana så kommer detta vara sista Nintendo konsolen vi köpt.

Missförstå dock inte mig, för de som vill ha handhållet och som väljer Switch framför övriga konsoler så finns det såklart en del spel att välja på, inte minst om man inte ägt Nintendos tidigare konsoler. Men för oss som haft samtliga Nintendo konsoler och hellre kör multiplatform spel på andra konsoler så blir det inte mycket över att hämta.

ZF
Medlem
Skrivet av Supra8:

Så hur många mario, Luigi, Metroid och Zelda spel har vi fått på Switchen sen den släpptes 2017? Tänk på att räkna bort Mario Kart 8 och Zelda Breath of the wilde som utvecklades för Wii U.

Jovisst, men det är också lite svårt att räkna på, vare sig man har en hård eller lös definition av "nytt" spel.

Exempelvis. MK8 är säkert ett nytt spel enligt vissa då det har mer innehåll än originalet redan från början. Och om inte då, så har det snart material som inte fanns på WiiU, men istället på sätt och vis på tidigare maskiner.

Å andra sidan har vi det helt nya "Splatoon 3" som inte alls finns på WiiU. Men som nog många kan ha ännu svårare att skilja från tidigare spel i serien då det är många samma kartor likväl.

Tycker mest det verkar fungere som det alltid gjort. Vi fick ju helt enkelt bara aldrig (det riktiga) SMB2 2 eller Zelda på floppy här på NES-tiden. Sen släpptes de igen på SNES, GBA, GC, VC etc.

Medlem
Skrivet av Supra8:

Nu pratar vi naturligtvis om spel med Nintendo klassiska karaktärer som är släppt unikt till Nintendo Switch och som kan räknas som AAA titlar. Så hur många mario, Luigi, Metroid och Zelda spel har vi fått på Switchen sen den släpptes 2017? Tänk på att räkna bort Mario Kart 8 och Zelda Breath of the wilde som utvecklades för Wii U.

Vi har haft konsolen sen den släpptes, trots det har det inte varit intressant att köpa mer än 4-5 spel under alla dessa år. Fortsätter Nintendo på samma bana så kommer detta vara sista Nintendo konsolen vi köpt.

Missförstå dock inte mig, för de som vill ha handhållet och som väljer Switch framför övriga konsoler så finns det såklart en del spel att välja på, inte minst om man inte ägt Nintendos tidigare konsoler. Men för oss som haft samtliga Nintendo konsoler och hellre kör multiplatform spel på andra konsoler så blir det inte mycket över att hämta.

Det är ju en smaksak. I mina ögon har det släppts massor av bra spel av Nintendo som håller väldigt hög kvalitet. Och jag räknar visst med BOTW och Mario Kart 8.

Splatoon 3, senaste Super Smash, Kirby, Yoshi, Luigis Mansion 3, Animal Crossing, Xenoblade 3, Metroid Dread, Bayonetta 3, Links awakening, Hyrule Warriors: Age of calamity, med mera. Grymt jobbat i mina ögon.

Edit: Mario maker 2!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Fanns ingen anledning att köpa Mario Kart 8 och BOTW till Switch när man spelat det på WiiU, precis samma spel. Visst mk8 på Switch spelet har fått tillsats som egentligen borde funnits från början, d.v.s vättig battle banor och 2 sparade items. Oavsett, spelen utvecklades för Wii U uppenbarligen och inte Switch.

Härligt för dig dock att du inte bara tycker de jobbar på bra utan rentav är imponerad av hur mycket de lyckas pumpa ut. Jag är dock inte ensam om att tycka raka motsatsen. Det finns uppenbarligen olika vis att se på det så vi får helt enkelt vara överens om att inte vara överens.

Medlem
Skrivet av Supra8:

Fanns ingen anledning att köpa Mario Kart 8 och BOTW till Switch när man spelat det på WiiU, precis samma spel. Visst mk8 på Switch spelet har fått tillsats som egentligen borde funnits från början, d.v.s vättig battle banor och 2 sparade items. Oavsett, spelen utvecklades för Wii U uppenbarligen och inte Switch.

Härligt för dig dock att du inte bara tycker de jobbar på bra utan rentav är imponerad av hur mycket de lyckas pumpa ut. Jag är dock inte ensam om att tycka raka motsatsen. Det finns uppenbarligen olika vis att se på det så vi får helt enkelt vara överens om att inte vara överens.

Ja det är ju som jag skrev, en smaksak.

Jag hade ingen Wii U och spelade därför MK8 och Botw till Switch så för mig är dessa switch-spel.

Det jag saknar är Metroid 4 och Pikmkn 4. Båda är påväg men det har tagit väldigt lång tid vilket är synd.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Nintendo följer samma bana som de gjort de senaste 20-30 åren där de skall agera superskurk och kontrollera sina licenser med järnhand.

1
Skriv svar