Det riktiga arbetet med Cyberpunk-uppföljaren startar "troligen" inte ens nästa år
När cg teasern släpps vet vi att det är 7-9 år kvar
Eller så släpper de något som måste hårdpachas i några år innan det blir spelbart.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Dom har ju verkligen inte lärt sig nått av allt det här.. att man håller tyst och jobbar tills det är klart
Det finns både för och nackdelar. En fördel är att folk vet vad som kommer att okej det kommer inte förrän om 3 år vi vet att det kommer vi vet det. Det finns en roadmap och en medvetenhet om vad som är på G vilket inte behöver vara negativt. Det blir givetvis en större överraskning när det visas i nästan färdigt skick direkt. Vi ser ju att Bethesda gjorde detta 2018 vilket var väldigt bra för dem då eftersom att det skulle ta så lång tid innan det kom och faktiskt bekräfta var inte oroliga det kommer. Vi gör Starfield det existerar efter det kommer Elder Scrolls VI det försäkrade folk att okej det kommer när de visade Fallout 76 som var ett nytt typ av spel för dem eftersom det var multiplayer.
Det är lång väntan när de annonserar det så här tidigt men det blir också en medvetenhet att okej var inte oroliga vi kommer göra mer. Det kommer mer Witcher det blir mer Cyberpunk och folk blir medvetna att okej det är inte under utveckling ännu vi kan inte förvänta oss det förrän om fem år. Visst blir det intresse för det och vad kommer det vara nyfikenhet absolut och avslöjar man spelet sex månader innan release då blir det givetvis att man får spelet presenterat för sig istället för flera års nyfikenhet det kan vara negativt men för vissa människor kan det också skapa lugn och veta att okej det kommer mer.
Dom har ju verkligen inte lärt sig nått av allt det här.. att man håller tyst och jobbar tills det är klart
Jag gör det själv med ett av mina projekt av den större skalan, mest för att inte skapa något som folk förväntar sig och sen kanske blir sura över att "varför blev det inte X"? men samtidigt så måste jag leta upp folk jag kan arbeta med. Det är en balansgång. Har sekretessavtal med 2 företag och har varit ute och pratat med några lite löst om vad jag vill skapa, men har inte gått ut publikt och berättat om produkten. Kan tänka mig att det är viktigare när man har miljontals kunder och återförsäljare som kan skapa hype som måste uppfyllas. Kommer ihåg hypen runt Spore som utseendemässigt blev ett helt annat spel.