Microsoft till Sony om PS Plus: "Varför gör ni inte som vi?"

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Ursäkta, men ditt inlägg är lite ologiskt, och du låter lite som en fanboy av ena konsolen, vilket är märkligt, eftersom du äger bägge. För jag aldrig förstått mig på varför vissa personer som dig, måste överdriva så pass mycket för att hävda er om vilken som är "bäst".

Jag äger bägge konsolerna, dock S versionen, och har både PS+Premium/GP. Det är två grymma konsoler som jag tycker väldigt mycket om, men fördel PS. Bägge har sina för- och nackdelar (då tänker jag ej på prestationen, men håller med om ljudet), samma sak gäller för tjänsterna.

Jag tycker ärligt inte att det skiljer så mycket i skillnad mellan GP/PS+, som folk gärna hävdar. Så som folk snackar om GP, så kan man tro att MS/tredjeparter, pumpar ut nya spel hela tiden på tjänsten, och aldrig gamla. De är väldigt likartade med liknande spel som skyfflas mellan tjänsterna, och den enda fördelen GP har över PS+, är dag 1 spel. Men dessa exklusiva spel är få just nu hos Xbox, och därför tycker jag att PS+ väger tyngre för mig, med många tunga storspel. Framtiden får visa om MS kan ändra på det. Detta säger jag trots att det är första gången jag äger en Xbox, och har missat allt som de har haft tidigare.

Att du sedan hävdar att Sony redan är "överkörda" efter bara två år, trots att de har betydligt fler exklusiva storspel, spel som du faktiskt nämner i ditt inlägg, är jävligt magstarkt. Det som blir ännu mer komiskt av dig, är att du inte ens nämner något exklusivt Xbox spel, utan nämner multititlar som du även kan spela på PS5an, dessutom med kontrollens funktioner. Du avslutar med att du har Forbidden West kvar och sedan finns inget kvar. Jag har seriöst aldrig förstått mig på när folk säger sådana korkade saker, för konstigt nog klagar du inte på MS brist på exklusiva storspel detta år och att de är "slut". Tror du spelproduktionen hos Sony har tagit slut redan nu? "Japp, nu blir det inga fler spel framöver, detta är samtliga spel vi har för hela generationen". Hoppas att du är medveten att de har minst ca 30 spel i görningen.

Den största anledningen för att man köper en viss konsol, är pga de exklusiva spelen, inte multititlarna, och det är just dem spelen du har tagit del av på PS5an, så jag förstår inte riktigt ditt sätt att tänka, vad är problemet egentligen förutom det tekniska? För det låter nästan som om du köpte en XSX för multititlar för lite extra pixel, vilket i sig skulle vara märkligt.

Haha. Trust me. Jag har inte ett enda fanboy-ben i hela kroppen. Faaaaast jag erkänner att jag inte äger Switch än och det är faktiskt den första Nintendokonsolen jag inte äger. Finns inga spel som lockar mig men det ändras direkt när nästa Mario Kart släpps.

Du verkar dock lite ledsen i ögat. Jag konstaterar bara fakta. Sony har inget att komma med än. Och då glömde jag ju även nämna bakåtkompabiliteten och där SLAKTAR ju Xbox Playstation totalt. Vi snackar massaker här. Rent teoretiskt har man alltså en backlog på flera hundra spel i samma ögonblick som man rockar igång Series X.

State Of Decay, Gears, Forza, Halo är alla exklusiva serier som jag tycker mycket om. Nu har dom dessutom Bethesda så Fallout, Elder Scrolls, Starfield, Doom, Wolfenstein och resten av det gänget blir mumma.

Jag älskar Sony men man måste vara pragmatisk. Förstapartsspelen från framförallt Naughty Dog är ju helt suveräna men tiden då man köpte ALLT till Sony och exklusiviteter till Microsoft har vänts helt upp och ner. Nu är det tvärtom. Det lär bli 3 spel om året till PS5 och 30 till Series X.

Medlem
Skrivet av El Hadjy:

Haha. Trust me. Jag har inte ett enda fanboy-ben i hela kroppen. Faaaaast jag erkänner att jag inte äger Switch än och det är faktiskt den första Nintendokonsolen jag inte äger. Finns inga spel som lockar mig men det ändras direkt när nästa Mario Kart släpps.

Du verkar dock lite ledsen i ögat. Jag konstaterar bara fakta. Sony har inget att komma med än. Och då glömde jag ju även nämna bakåtkompabiliteten och där SLAKTAR ju Xbox Playstation totalt. Vi snackar massaker här. Rent teoretiskt har man alltså en backlog på flera hundra spel i samma ögonblick som man rockar igång Series X.

State Of Decay, Gears, Forza, Halo är alla exklusiva serier som jag tycker mycket om. Nu har dom dessutom Bethesda så Fallout, Elder Scrolls, Starfield, Doom, Wolfenstein och resten av det gänget blir mumma.

Jag älskar Sony men man måste vara pragmatisk. Förstapartsspelen från framförallt Naughty Dog är ju helt suveräna men tiden då man köpte ALLT till Sony och exklusiviteter till Microsoft har vänts helt upp och ner. Nu är det tvärtom. Det lär bli 3 spel om året till PS5 och 30 till Series X.

Jag är verkligen inte "ledsen i ögat" haha. Jag är bara objektiv över vad jag tycker om konsolerna och tjänsterna, nu när jag äger båda, och överdriver inte saker till skyarna så som dig. Jag väntar hellre och ser på resultat, alltså spelen.

För jag märker verkligen av i dina inlägg, över hur mycket du tar i så du spricker, när du beskriver skillnaderna, som t.ex. 30 spel om året och att det har vänt hahahaha 🤣, när de fortfarande inte ens har bevisat ett skit ännu, och varför en del Xboxägare är frustrerade, speciellt efter förra generationen. Tror du på allvar att de ska släppa så många exklusiva på ett år, kanske under hela generationen ja. Vad är det sedan som säger att Sony inte släpper lika många spel eller mer under generationen? Där är flera studior, som Insomniac, Guerilla, Santa Monica etc, som jobbar med flera spel parallellt.

När det kommer till gamla spel så är det inte alla som tycker om att köra igenom 15-20 år lastgamla spel, som mestadels ser ut som skit idag. Jag hade inte köpt nya konsoler om jag ska sitta och nöta igenom äldre spel än förra generationen, så det där faller bort för mig. Om du då kanske undrar varför jag då har PS premium, så är det för att jag fick det automatiskt, annars hade det räckt med extra.

Det sista jag vill säga, att det är mycket upp till bevis för MS att producera bra spel och övertyga mig som förstagångsägare, att fortsätta vilja investera i deras kommande generationer/konsoler.

Tro mig, jag hoppas att de kan vända på det, så att Sony får sig en rejäl match då de har blivit lite arroganta sista tiden. Men som sagt, upp till bevis.

Avstängd
Skrivet av fejksson:

Haha baserat på din utbildning och all din erfarenhet i branchen? Det är ju det dummaste jag läst idag. Om man ska basera det verkligheten så är det precis tvärtom.

Men en tjänst som gamepass så innebär det inte lika stor risk att producera ett singleplayer spel. Vilket ger utvecklare mer trygghet att vara innovativa och riskera mer genom att tänka utanför boxen.

Jag tror gamepass är den största säkerheten att utvecklare kan vara innovativa inom spelutveckling.

Märks på din otrevliga attityd att du är en riktig världsmästare.
Du vet uppenbarligen bättre än Sony själva, som säkert inte alls räknat på detta.

Inte lika stor risk kanske, men även rewarden utplånas i princip helt och hållet, varför utveckla ett massivt AAA singleplayer spel i flera år för att sedan inte tjäna någonting när det släpps?

Fungerar kanske för små indie-spel som inte kostar något att utveckla ändå.
Släpps det mycket AAA singleplayer-only spel på gamepass?

Medlem
Skrivet av El Hadjy:

Haha. Trust me. Jag har inte ett enda fanboy-ben i hela kroppen. Faaaaast jag erkänner att jag inte äger Switch än och det är faktiskt den första Nintendokonsolen jag inte äger. Finns inga spel som lockar mig men det ändras direkt när nästa Mario Kart släpps.

Du verkar dock lite ledsen i ögat. Jag konstaterar bara fakta. Sony har inget att komma med än. Och då glömde jag ju även nämna bakåtkompabiliteten och där SLAKTAR ju Xbox Playstation totalt. Vi snackar massaker här. Rent teoretiskt har man alltså en backlog på flera hundra spel i samma ögonblick som man rockar igång Series X.

State Of Decay, Gears, Forza, Halo är alla exklusiva serier som jag tycker mycket om. Nu har dom dessutom Bethesda så Fallout, Elder Scrolls, Starfield, Doom, Wolfenstein och resten av det gänget blir mumma.

Jag älskar Sony men man måste vara pragmatisk. Förstapartsspelen från framförallt Naughty Dog är ju helt suveräna men tiden då man köpte ALLT till Sony och exklusiviteter till Microsoft har vänts helt upp och ner. Nu är det tvärtom. Det lär bli 3 spel om året till PS5 och 30 till Series X.

Rent teoretiskt så har du typ 5000 äldre spel att kunna ta del utav på ps5. Så du har faktiskt tillgång till fler äldre spel på ps5 än på xbox series.

Tar man ps+ premium mot gamepass så har ps+ ett par hundra extra spel än gamepass.

Samt till ditt tidigare inlägg så flyter ju många spel på bättre till ps5.
Samt finns dualsense som många utvecklare fixat så man får en bättre upplevelse på ps5.

Fördelen med Gamepass, Microsoft släpper spelen direkt som är deras studio plus mycket andra spel från andra studios det är väl där stora skillnaden är mellan Sony att det släpper deras "egna" äldre titlar till tjänsten.

Föredrar Gamepass kombon ifall man äger en PC också är grym och inget Sony kommer i närheten av


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Rent teoretiskt så har du typ 5000 äldre spel att kunna ta del utav på ps5. Så du har faktiskt tillgång till fler äldre spel på ps5 än på xbox series.

Tar man ps+ premium mot gamepass så har ps+ ett par hundra extra spel än gamepass.

Samt till ditt tidigare inlägg så flyter ju många spel på bättre till ps5.
Samt finns dualsense som många utvecklare fixat så man får en bättre upplevelse på ps5.

Kort sagt: Nej. Xbox One X är starkare än PS5.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Jag är verkligen inte "ledsen i ögat" haha. Jag är bara objektiv över vad jag tycker om konsolerna och tjänsterna, nu när jag äger båda, och överdriver inte saker till skyarna så som dig. Jag väntar hellre och ser på resultat, alltså spelen.

För jag märker verkligen av i dina inlägg, över hur mycket du tar i så du spricker, när du beskriver skillnaderna, som t.ex. 30 spel om året och att det har vänt hahahaha 🤣, när de fortfarande inte ens har bevisat ett skit ännu, och varför en del Xboxägare är frustrerade, speciellt efter förra generationen. Tror du på allvar att de ska släppa så många exklusiva på ett år, kanske under hela generationen ja. Vad är det sedan som säger att Sony inte släpper lika många spel eller mer under generationen? Där är flera studior, som Insomniac, Guerilla, Santa Monica etc, som jobbar med flera spel parallellt.

När det kommer till gamla spel så är det inte alla som tycker om att köra igenom 15-20 år lastgamla spel, som mestadels ser ut som skit idag. Jag hade inte köpt nya konsoler om jag ska sitta och nöta igenom äldre spel än förra generationen, så det där faller bort för mig. Om du då kanske undrar varför jag då har PS premium, så är det för att jag fick det automatiskt, annars hade det räckt med extra.

Det sista jag vill säga, att det är mycket upp till bevis för MS att producera bra spel och övertyga mig som förstagångsägare, att fortsätta vilja investera i deras kommande generationer/konsoler.

Tro mig, jag hoppas att de kan vända på det, så att Sony får sig en rejäl match då de har blivit lite arroganta sista tiden. Men som sagt, upp till bevis.

Jag är absolut inte desperat, jag har pengar till att köpa alltihop som kommer och som det ser ut nu så springer Series X cirklar runt PS5. Allt beror på personligt tycke och smak.
Jag kallar det "Varannan Konsol-Fenomenet" och det kan spåras bak till 16-bitseran.

Sega blev för stora och kaxiga och släppte Saturn efter 800 andra märkliga tillsatser. Flopp.

Nintendo blev för kaxiga efter Wii och släppte Wii U vilket blev fiasko. Återhämtade sig med Switch.

Microsoft blev för kaxiga efter 360 och släppte One vilken floppade hårt i början men tog igen lite på slutet.

Sony blev för kaxiga efter PS2 och släppte PS3 vilken floppade i början men tog igen sig på slutet. PS4 blev en braksuccé och nu blev det för kaxigt igen med PS5 och höjda priser, noll aggressiva uppköp medan Microsoft går fram som en skogsbrand.

Avstängd

Lär öka nu när 2021 Samsung TVs får tillgång till Xbox Cloud. Får sedan Android och LG även tillgång till Xbox Cloud kommer det öka mycket. Nu är Xcloud störst när det gäller måln och ser man ökning sedan 2022 TVs fick tillgång till Xcloud så tar det inte många år innan Xcloud får fler prenumeranter. Sedan gynnar ju Xcloud ALLA då mycket inte enbart är låst till Xbox konsolen utan vi kan spela på PC eller våran TV m.m

Är det så är så bra då kan alla som inte har en Xbox även spela på sin Samsung TV PC eller mobil. Sony vill låsa hela systemet till sin PlayStation och vill blockera så många som möjligt att inte få spel genom att betala. Dom startade trenden att betala Activision i 10år för att blockera Microsoft och nu är trenden här som Sony skapade. Hade nog varit mer öppet om inte Sony startade trenden att blockera spel till Xbox genom att betala företag stora pengar och skapa licenser. När Microsoft köpte Mindcraft fick alla tillgång. PC Nintendo Xbox och Android och PlayStation.

Men Sony vill hindra detta och blockera så mycket dom har råd med till PlayStation. Kan ju inte spela PlayStation spel på min PC trotts jag skulle köpa PS5 och PlayStation Plus.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Sony vill låsa hela systemet till sin PlayStation och vill blockera så många som möjligt att inte få spel genom att betala. Dom startade trenden att betala Activision i 10år för att blockera Microsoft och nu är trenden här som Sony skapade. Hade nog varit mer öppet om inte Sony startade trenden att blockera spel till Xbox genom att betala företag stora pengar och skapa licenser

Vilka betalade Activision för extra förmåner innan Sony?

Phil Spencer brukade under presentationer och i intervjuer skryta om att Xbox-användare fick extra saker och förmåner som de andra konsolanvändarna inte fick. Sedan när PS blev betydligt större och tog över en del av dessa avtal så var det plötsligt "dåligt för branschen".

Medlem

Är troligtvis bara jag men om PS hade erbjudit ett PS+ Indie där man får tillgång till enbart nya och gamla indie-spel (samma som kommer till GP) för ett pris mellan Essential 95kr/m 620kr/år och Extra 150kr/m 1035kr/år så hade jag varit intresserad. Kanske 120kr/m och 800kr/år. Men det är givetvis FOMO som talar och jag köper gärna indie-spelen löst för 100kr/st två år senare.

Själv föredrar jag att köpa spel digitalt och därmed stödja utvecklarna mera än om man köper subventionerade fysiska spel, begagnat eller gamepass/ps+.
Köper nästan bara bra recenserade spel så jag kan köpa spel på digital rea (stödjer ändå mer än fysiska reor) än att prenumerera på ps+/GP. Långa spel hinner jag oftast inte klara på en månad och då är man uppe i iaf +100kr om man inte utnyttjar specialerbjudanden.

Avstängd
Skrivet av anon_332911:

Ja.....MS, kanske är det för att ert års förstapartsutbud på Xbox, Pentiment och Ask Dusk Falls.....som båda ser ut att ha gjorts i in-house motorn MS Paint, inte är att jämföra med spel så som God of War: Ragnarök eller Horizon: Forbidden West eller Gran Turismo 7 eller The Last of Us Part I. Låg antagligen mer budget i MLB The Show 2022 än i båda de spelen, eller ens i deras remaster-samling för Uncharted. För den delen.

Inga av dessa spel du nämner är något son lockar köpa PS5

Xbox Cloud och Game Pass är helt enkelt en bättre lösning som inte är låst till Xbox utan även PC,Android Samsung TV m.m

Playstation har låst allt till Playstation. Så Microsoft låser inte folk ute om dom inte har Xbox.

Lär ju aldrig få se att vi kan spela Playstation plus på PC.

Bättre gynna och ge pengar till Microsoft helt enkelt. Att ge pengar till Sony gör så dom kan köpa fler licenser och låsa till Playstation och aldrig komma till PC eller ge andra spel.

Kommer ju märkas om 4-6år när Microsoft överlägset har fler användare på Game Pass.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Bättre gynna och ge pengar till Microsoft helt enkelt. Att ge pengar till Sony gör så dom kan köpa fler licenser och låsa till Playstation och aldrig komma till PC eller ge andra spel.

Vill man ha fler upplevelser likt Spider-man, God of war, Horizon, Uncharted, The Last of us, Final Fantasy 7 remake, Days Gone, Gran Turismo, Ghost of Tsushima, Infamous, med mera, så bör man lägga sina stålar hos Sony.

Och Sony släpper spel till PC. Senast var Spider-man: Miles Morales. Tidigare Horizon, God of war, Days Gone, Sackboy, Uncharted och Final Fantasy 7 remake. Med fler påväg.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd
Skrivet av Freakon:

Vill man ha fler upplevelser likt Spider-man, God of war, Horizon, Uncharted, The Last of us, Final Fantasy 7 remake, Days Gone, Gran Turismo, Ghost of Tsushima, Infamous, med mera, så bör man lägga sina stålar hos Sony.

Och Sony släpper spel till PC. Senast var Spider-man: Miles Morales. Tidigare Horizon, God of war, Days Gone, Sackboy, Uncharted och Final Fantasy 7 remake. Med fler påväg.

Nä då kan vi istället få det i framtiden hos Xbox om så många köper Xbox och Microsoft köper upp dessa företag

Medlem
Skrivet av jontebula:

Nä då kan vi istället få det i framtiden hos Xbox om så många köper Xbox och Microsoft köper upp dessa företag

Då blir det monopol och det gynnar ingen


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd
Skrivet av Freakon:

Då blir det monopol och det gynnar ingen

Är ju monopol nu efter Sony köper licenser och bara ha dom på PlayStation.

Microsoft har dom ju på flera device och då gynnar det fler och blir bättre ju.

Inlåsning hos Sony är ju inget bra då kan man ju inte spela på sin PC ju eller i sommarstugan på plattan å de.

Microsoft lösning med Game pass och billigare konsol är ju bättre helt enkelt för alla.

Varför vara låst till PS5 och aldrig kunna spela på något annart t.ex om man reser iväg på TV i molnet eller mobilen. Sen blir det ännu bättre nu när dom köper Activision/blizzard och sedan Microsoft fixar till personal m.m och vi ser bättre spel m.m

Framtiden är asså Xbox game pass Ultimate och alla device som vi kan spela på. Flest människor i världen som alltid kommer åt Cloud eller om man har PC känns det ju onödigt behöva betala dyrt för PS5. Gissar att fler i Sverige kör Xbox och i andra länder typ Japan m.m så lär PlayStation säljas och ta hem flest sålda PlayStation. Någon kan rätta mig om jag har fel

Medlem
Skrivet av Freakon:

Hur vet du att Pentiment inte hade funnits utan Gamepass?

"I never would have made Pentiment without Xbox Game Pass" - Josh Sawyer. (I flera intervjuer)


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem
Skrivet av Ac3 Toni:

"I never would have made Pentiment without Xbox Game Pass" - Josh Sawyer. (I flera intervjuer)

Intressant. Det är en onekligen en positiv effekt av Gamepass i det fallet.

Samtidigt görs det massor av indiespel som inte är beroende av Gamepass.

Ska bli spännande att analysera om några år och se faktiska utfall av diverse satsningar. I slutändan måste ekonomin gå ihop för samtliga parter. Har en känsla av att MS är oehört generösa nu då de vill att Gamepass ska växa, det kan ändras med tiden. Förhoppningsvis kan PS+ och Gamepass konkurrera med varandra och göra det lukrativt för små kreativa projekt samtidigt som priset för oss konsumenter trycks ner.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Nä då kan vi istället få det i framtiden hos Xbox om så många köper Xbox och Microsoft köper upp dessa företag


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Vad är det sedan som säger att Sony inte släpper lika många spel eller mer under generationen? Där är flera studior, som Insomniac, Guerilla, Santa Monica etc, som jobbar med flera spel parallellt.

Du kommer nog bli besviken om du tror att Sony kommer släppa "3rd person -storspel" i samma takt som innan.
Dom har inte mindre än 12st Live service spel under produktion som har release window fram tills 2025, dessa är kassakor som sedan kommer mjölkas så länge det bara går.
Just nu har dom bara en och den släpptes direkt på Xbox Game Pass, nämligen The Show 22. (GT7 räknas inte som Live service spel av Sony själva)
Min gissning är att det kommer vara väldigt tyst med de större titlarna tills dess...
Detta medans Xbox har 12 stora titlar redan utannonserade och många fler projekt på gång.

Det är ombytta roller nu.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem
Skrivet av Ac3 Toni:

Du kommer nog bli besviken om du tror att Sony kommer släppa "3rd person -storspel" i samma takt som innan.
Dom har inte mindre än 12st Live service spel under produktion som har release window fram tills 2025, dessa är kassakor som sedan kommer mjölkas så länge det bara går.
Just nu har dom bara en och den släpptes direkt på Xbox Game Pass, nämligen The Show 22. (GT7 räknas inte som Live service spel av Sony själva)
Min gissning är att det kommer vara väldigt tyst med de större titlarna tills dess...
Detta medans Xbox har inte mindre än 12 stora titlar redan utannonserade.

Det är ombytta roller nu.

Bara för att där är liveservice-spel på G så utesluter det inte singelplayer-spel. Spider-man 2, Wolverine, Death Stranding 2 (är väl konsolexklusivt?), Forspoken, Knights of the Old Republic Remake, Suckerpunchs nästa (Ghost of Tsushima 2?), Final Fantasy VII: Rebirth, Horizon Call of the wild, Final Fantasy 16, Bluepoints nästa (snälla, Bloodborne remake) samt att Naughty dog har ett par spel på gång. Har säkert glömt något och mer lär komma med tanke på vilka succéer tidigare investeringar har varit.

Jag tror på kombinationen av liveservice och mästerlig singelplayer vilket jag upplever är Sonys strategi.

Edit: glömde helt av Santa Monica och framtida God of war.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Ac3 Toni:

Du kommer nog bli besviken om du tror att Sony kommer släppa "3rd person -storspel" i samma takt som innan.
Dom har inte mindre än 12st Live service spel under produktion som har release window fram tills 2025, dessa är kassakor som sedan kommer mjölkas så länge det bara går.
Just nu har dom bara en och den släpptes direkt på Xbox Game Pass, nämligen The Show 22. (GT7 räknas inte som Live service spel av Sony själva)
Min gissning är att det kommer vara väldigt tyst med de större titlarna tills dess...
Detta medans Xbox har 12 stora titlar redan utannonserade och många fler projekt på gång.

Det är ombytta roller nu.

Oj, ursäkta, ursäkta. Jag hade absolut ingen aning om att du jobbade för både Sony och MS, och enligt dina beräkningar efter att ha sett samtliga kommande spel från företagen, så har tydligen MS vänt på det. Ok tack för infon och återigen, förlåt för mitt tidigare uttalande.

Hej då!

Avstängd
Skrivet av Freakon:

Bara för att där är liveservice-spel på G så utesluter det inte singelplayer-spel. Spider-man 2, Wolverine, Death Stranding 2 (är väl konsolexklusivt?), Forspoken, Knights of the Old Republic Remake, Suckerpunchs nästa (Ghost of Tsushima 2?), Final Fantasy VII: Rebirth, Horizon Call of the wild, Final Fantasy 16, Bluepoints nästa (snälla, Bloodborne remake) samt att Naughty dog har ett par spel på gång. Har säkert glömt något och mer lär komma med tanke på vilka succéer tidigare investeringar har varit.

Jag tror på kombinationen av liveservice och mästerlig singelplayer vilket jag upplever är Sonys strategi.

Edit: glömde helt av Santa Monica och framtida God of war.

Ombytta roller nu och blir ännu bättre när Xbox får Activision/Blizzard.

För mig som bara kör Xcloud är molnet överlägset Xbox med alla spel. Så från 2023 kommer Xbox få massor av exklusivt och ingå utan att köpa. Många som kommer spela på molnet nu när även 2021 Samsung TV f
Börjar få tillgång till Xcloud med en Xbox app. 👍🏻❤️

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Oj, ursäkta, ursäkta. Jag hade absolut ingen aning om att du jobbade för både Sony och MS, och enligt dina beräkningar efter att ha sett samtliga kommande spel från företagen, så har tydligen MS vänt på det. Ok tack för infon och återigen, förlåt för mitt tidigare uttalande.

Hej då!

Bara för att jag jobbat för Sony så betyder det inte att jag håller i deras ficka hela tiden...


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem

Fattar inte vad det finns mer att diskutera. Xbox har gamepass men ganska kassa spel i jämförelse. Så nu kan vi bara enas om att Playstation är bättre

Medlem

Nolla denna affären och skicka tydlig signal till MS och Sony att nu får det vara bra med deras köpthets och då särskilt kring multiplatform publishers/utvecklare.

Supertrött på det här.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Avstängd
Skrivet av Solid_Snake13:

Fattar inte vad det finns mer att diskutera. Xbox har gamepass men ganska kassa spel i jämförelse. Så nu kan vi bara enas om att Playstation är bättre

Stämmer inte och kommer ändras från 2023 så Microsoft får bättre spel samt fler på Xbox Game pass och Xcloud så man på PS5 måste köpa medans Xbox Cloud och Game Pass ingår 👍🏻❤️

Så får vi Activision/Blizzard och Call Of Duty måste köpas på PS5 hos Xbox ingår det i Game Pass 👍🏻❤️

Medlem

När folk skriver att GamePassUlt inte har något/några spel dom är intresserade av så låter det för mig helt otroligt!? 600 spel och inte 1 spel som passar. . .?? För priset av 1st Big Mac & co (några tior upp eller ner) är det ett skapligt bibliotek som erbjuds! Go'jul!

123
Skriv svar